Tippa Eskilstuna 27??

Bilden - Majestät på Halmstad
Lopp 1 - Maloo/Ängman
Lopp 2 - Emmeros Jennie/Månsten
Lopp 3 - Tindra/Maxette/Majestät(Måste ju hoppas på sin egna)
Lopp 4 - Rushko/Skarvikens Disa
Lopp 5 - Luffsan/Linhagens Fritz
Lopp 6 - Piggybank/Jagga Ess/Bam-Bam
Lopp 7 - Prins Douglaz
Lopp 8 - Campari
Lopp 9 - Emmeros Imponera , Även om hon står långt bak kan hon ta de
Lopp 10 - Mack Tyson
Lopp 11 - Går inte att tippa. Vet inte vilka hästar som e med än.
Lopp 12 - My Number One
Lopp 13 - Samma här , Går inte
Lopp 14 - Linhagens Fritz kan nog ta hem detta;)

Lopp 1 - Tycker detta är ett ganska fint lopp. Jag tror att Granito kan ha med segerstriden att göra, ha gick en fin tid senaste starten då han slutade tvåa på nya rekordet. Hårdast imot är nog Maloo som har tagit två raka inför denna starten, Joas Pontus gick nytt rekord på Solvalla senast. Jag vet att hästen jobbar bra och tror att han har en bra chans att ta hem det hela. Sorn och Jarmo är även det två hårda motståndare.
Lopp 2 - Försök 1 -Jag har dålig koll på shettisar, men tycker att Predita kan ha mycket i loppet att göra, på tre starter har hon gått bra tiden 57. Men självklart vill jag hålla på rättviksekipaget Chesnut Fire med Daniel i sulkyn. Jag har sett hästen och tycker han är fin och stark, kan han gå bra och säkert med ett bra lopp så tror jag att han kommer bland dom tre. Emmeros Jennie och Månsten har gått riktigt bra senaste starten båda två med nya fina rekord. Blir spännande att se vilka som går till finalen.
Lopp 3 - Försök 2 - Måntorps Jazz är en fin häst som har gått gick 54 i senaste starten på Eskils. Nu sitter Kevin Oscarsson i sulkyn istället för Jonathan som brukar köra, jag vet inte om det är fördel men jag tror iaf att det blir en pallplasering där. Hårdaste hästen är nog Maxette, på tre starter är det två segrar och en andraplats och ett finfint rekord, jag tror han tar hem det. Annars tycker jag att Majestät och Mermax är fina hästar som kan gå bra här.
Lopp 4 - Spice Girl vann första starten på 18.0. Jag vet inte hur snabbt hon kan gå men tror att det kanske kommer att räcka till en plasering i dethär loppet. Hults Pikatcho har gått jämna tider i de två senaste loppen, gör han detsamma nu så vet man alldrig hur det kan gå. Bland hästarna längre bak tror jag att Bergas Flisa och Farmens Delta kan komma långt fram, även Neith om han håller sig på benen vilket han inte gjorde i sista starten, men samma dag gick han nytt rekord så det kan bli knepigt att veta hur han går nu.
Lopp 5 - Jag tror att Luffsan tar hem det. Hästarna är väldigt utspridda, om Danielle och Linhagens Fritz kommer ifatt ledaren tror jag att de kan gå bra för dem. Av hästarna där framme tror jag att Hjolanta Viking går bra och får ett försprång en bit. Men jag tycker det är ett svårtippat lopp med så utspridda hästar.
Lopp 6 - Om Bam-Bam inte galopperar så tror jag hon tar hem dethär loppet, i senaste starten slutade hon tvåa bakom Piggybank som står ganska bra till. Jagga Ess gick nytt rekord på 50 senaste starten då han slutade trea. Han står 20m framför hästar som inte gått så mycket snabbare de senaste starterna, och jag tror att han kommer sluta bland de första.
Lopp 7 - Svårt lopp tycker jag. Silverboy tycker jag är en jättefin häst, han gick 25 senaste starten på Solvalla och jag tror han kan få ett fint lopp. Om Rapp i Skoar inte galopperar för mycket tror jag han kan komma bland de första. Även Ripdals Valle kan gå fint, och man vet aldrig hur det kan gå om han kommer ifatt täten.
Lopp 8 - Vill inte tippa det loppet :P
Lopp 9 - Torpets Gynna gick en fin tid senaste starten, går hon bra här tror jag hon kan komma långt fram. Men jag tror att vinnaren i detta lopp heter Emmeros Imponera, på två starter och två segrar har hon ett rekord på 'imponerande' 58! Utöver det tror jag att Johannesb. Lovejoy kan gå bra. Sen vet man inte hur Smedens Maximillan kan gå, Jonathan verkar ha en bra stallform nu, så det ska bli intressant.
Lopp 10 - Gudrun Gross står ganska bra till med sitt fina rekord som hon tog senaste starten, det var då trav och jag vet inte hur det går i monté. Men Mack Tyson står bra till, han har gått fina tiden 58 i monté, det rekordet tog han senaste starten då ha för övrigt vann, och jag tror att han kan ta hem dethär loppet. Om inte Jecson eller Maretto gör det, de har båda två gått riktigt bra i monté. Jag tycker det ser ut att bli ett intressant lopp.
Lopp 11 - Ska bli kul att se vilka som går vidare..
Lopp 12 - Colette ll gick 03 i kvalet, jag tycker hon står bra till här. Viran gick fin tid sist, om hon inte galopperar går det nog mot en plasering. My Number One gick 12 senast och står 60m tillägg, jag tror hon kan komma långt fram.
Lopp 13 - Tröstfinalen..
Lopp 14 - Broängens Jocke kommer till eskils med två raka och ett nytt rek, jag tror att han kommer att vara långt framme hela loppet men kan ha svårt till en seger tycker jag. 20m bakom honom står Rovalds Zurfa som gick bra senaste starten. Linhagens Fritz är en fin, bra häst, jag tror att han eller Klöver Nefele tar hem dethär loppet.
Lopp 15 - Jag tror Hults Bonito tar hem dethär loppet. Han gick en jättefin tid i senaste starten då han vann på nytt rekord. Tvåa tror jag Piggybank blir och sen tror jag det är hårt mellan Micklas och Iva Roll.
Lopp 16 - Här står Livia ganska fint till, ett bra rekord, men en start har hon gjort, nu möter hon mer jämna hästar tycker jag, ska bli kul att se hur det går, men jag tror att hon kommer bland de första. Kålmans Primavara står också bra till med ett fint rekord, vann näst senaste starten på rekord, fin häst, jag tror hon kommer bland de tre. Kro'nos och Telis Priloma har även de gått bra och jag tror de kan komma bland de första.

sorry för fel- och slarvstavningar :P Gjorde de bara som tidsfördriv xP
nån som vill tippa till söndagen

#2 superbra tippningar!!! Hade varit lite skojigt och se din tippning på lopp 8 (du är nog en av dom få som tror att min lakritstomte är ett hot x) ), men eftersom att du kör i det, så är det nog lite svårt :P

#5 jo, men jag vill inte gärna tippa i lopp där jag kör själv, ja vill ju gärna ta med mig själv då, haha. ;) Jaadu, jag tror att han är ett hot, ska bli kul att se. Det se ju ut att bli ett jämnt lopp i alla fall, ser fram imot det. :)

Skulle oxå vilja åka!!

#7 Eskilstuna är en lätt bana att köra på så de går nog bra:p
Vad roligt att ni tippar :D Får se om jag lyckas tippa ett par lopp. :P

Fredag:
Lopp1:Maloo, Jarmo, Ängman(ebba tippat)
Lopp2:Peredita,Månsten,Run DMC
Lopp3:Mermax,Tindra,Emmeros Brilliant
Lopp4:Farmens Delta, Skarvikens Disa, Spice Girl
Lopp5(monté):Luffsan,Linhagens Fritz, JuliusII
Lopp6:Piggybank,Bam-Bam,Jagga Ess
Lopp7:LojstasBlondie,Prins Douglaz,Felicity(ebba tippat)
Lopp8:Tror att det står mellan dessa fina hästar: Celtic/Maxxum/Enets Daisy
Lopp9:Emmeros Imponera,Mimas Disney,L.A.Casper
Lopp10:Detta är ett spännande monté lopp,Mack Tyson gick riktigt bra sist, vann på en finfin tid, tror att Sandra tar hem detta,men det kommer nog att vara ett jämnt lopp,Maretto kommer å strida om andraplatsen,tredjeplatsen kan gå till Ängdalas Starlight. Sedan tror jag även på Blexter och Gudrun Gross. (tippat av Elin)
Lopp12:Colette II,Roxanne II,New Dawn/My Number one
Lopp14:Broängens Jocke,Simba,DanteII
Lopp15:Micklas,HultsBonito,Piggybank
Lopp16:Kålmans Polarsorken,DolkII,CactusII
Ebba Söderström och Elin Mattsson som tippat, de lopp som vi själva är med i har den andre tippat.

Fredag!!
Lopp 1: Kör själv
lopp 2:5-9-10
lopp 3: 2-5-12
lopp 4: 2-14-8
lopp 5: 4-9-6
lopp 6: 4-5-3
lopp 7: 13-10-2
lopp 8: 12-15-5
lopp 9: 8-2-4
lopp 10: 12-13-1
lopp 11: ???
lopp 12: 8-5-14
lopp 13: ???
lopp 14: 6-13-15
lopp 15: 4-1-2
lopp 16: 12-8-1
PS Aldrig tippat förut! hehe Kat A loppen jätte svåra väldigt jämna lopp.

orkade inte skriva namnen så blev bara nr på hästarna. nån som har tråkigt och vill översätta kan få göra det ;) hehe.
Fredag
1) 5-1-12
2) 5-14-13
3) Kör själv
4) 7-3-12
5)4-9-6
6)4-6-5
7)3-11-6
8)3-6-2
9)1-5-10
10)12-11-5
11)Final
12)2-5-14
13) Tröstfinal
14)5-6-15
15)3-7-1
16)2-3-12
Söndag
1)1-9-12
2)3-8-11
3)12-8-2
4)10-12-6
5)5-8-11
6)3-7-12
7)3-6-8
8)3-9-15
9)6-10-12
10)2-6-9
11)Final
12)5-2-10
13) Tröstfinal
14)kör själv
15) 5-6-8
16)3-4-6

Ni får nog göra om tippningarna, för det har tydligen skett endel ändringar i loppen

# 16 hoppas på det så det blir klokt denna gång!

Dom "riktiga" listorna finns på sptf´s hemsida… Någon som har lust att lägga in dom här? (A)

# 18 dem går inte att öppna.

#Hmm, näe, både Emilia o Linda sa det…
Nej, de är inte utlagda ännu.
kan inte öppna :P

Jag försöker tippa :
Fredagen:
Lopp1: 1:a Granito- 2:a Jarmo- 3:aMaloo
Lopp2:1:a Månsten - 2:a emmeros jennie- 3:a Hamras huriricane.
Lopp3: 1:a Mermax 2:a Kompisan 3:a Fridhems isac.
Lopp4:a 1:a Neith 2:a Bergas Flisa 3:a Farmens Delta
Lopp5: 1:a Luffsan 2:a Danielle 3:a Linhagens fritz
Lopp6: 1:a Piggybank- 2:a Alva race - 3:a Bam-Bam
Lopp7: 1:a Mycinda- 2:a Merlin Rapid 3:a Ripadals Valle.
Lopp8: 1:a Celtic - 2:a Ludde Roll - 3:a Rosenhälls Mawerik.
Lopp9: 1:a Emmeros Imponera - 2:a Johannesbergs Lovejoy- 3:a Smedens Maximillan.
Lopp10: 1:a Mack Tyson -2:a Maretto - 3:a Gudrun Gross.
Lopp11: Final dubbelhelgmästaren.
Lopp12: 1:a Colette II 2:a My Number One. - 3:a Roxanne II.
Lopp13: Tröstfinal.
Lopp14: Kör själv.
Lopp15: 1:a Micklas - 2:a Hults Botino - 3:a Alva Race
Lopp16: 1:a Mirana - 2:a Livia - 3:a Cactus II
Så försökte tippa alla loppen:P

Fredag:
1) Granito- Jarmo- Maloo
2) Emmeros Jennie- Hamras Hurricane-Peredita
3) Månstorps Jazz- Tindra-Kompisan
4) Spice Girl- Bergas Flisa- Farmens Delta
5) Rider själv
6) Piggybank- BamBam- Petro
7) Mycinda- Ripadals Valle- Silverboy
8) Celtic- Rosenhälls Mawerik- Farmen Hyper- Enets Daisy
9) Emmeros Imponera- Smedens Maximillan- Torpets Gynna
10) Mack Tyson- Gudrun Gross- Maretto
11) Final dubbelhelgsmästaren
12) Colette II- Roxanne II- New Dawn
13) Tröstfinal
14) Körsjälv
15) Micklas- Piggybank- Hults Bonito
16) Mirana- Livia- Lill-Isor

Finns dom NU då?
Dom finns på sptf!!

har inte läst några listor så ja säger bara Hults Plexus i fin form

söndag:
1) Ascot II- Semdens Maximillan- Superior Noir
2) Mirana- Allgunnens Åmina- Joas Pontus
3) Enets Daisy- Solos Harry Boy- Grann
4) Colette II- Roxanne II- New Dawn
5) Mycinda- Silverboy- Diggiloo
6) Kör själv
7) Varette- Gumino- Lexius
8) Me Llamo Millie- Hjolanta Viking- My Number One
9) Sus Bayleys- Hults Plxus- Ripadals Valle
10) Tuffa Tider- Flickans Wilma- Johannesb. Lovejoy
11) Final
12) Danielle- Belinda III- Sting
13) Tröstfinal
14) Emmeros Jennie- Månstorps Jazz- Tindra
15) Kör själv
16) Hults Plexus- Hults Picatcho- Skarvikens Maskot

Tycker att det är superkul när det står tippningar i programet! Det enda som jag saknar är eventuella "outsiders" :o) Superbra tippningar, alla ni som tippat här också! :D

startar i shettismontén med Julius II =)