Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 2020 ggr
Polenta
0

Sadlar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite nyfiken på vad ni har för sadlar på era russ, typ bomvidder och gärna märke med .. och allround lr hopp oh dylikt :)

Släng gärna in en bild med själva sadeln och gärna en bild när den ligger på hästen med :P

Är inte så haj på de här med sadlar, men lite smått sugen på att köpa en till min russtoka :)

Såg att de fanns en liknade tråd här redan med men .. :P

olivialundgren
0

jag vet itne vad jag har för sadel :P typ en vanlig hah:P

Här är en bild iaf där de syns lite.

[cancan]
0

har en stübbensadel till drömprinsen =)

juliapettersson
0

Har en Lewa Comet, allround, till Rosalie. Har legat på en connemara tidigare och är alltså bred i bommen, ligger perfekt på Rosalies grova rygg. Superskön sadel som liknar Stübben Rex i modellen tycker jag.

klant
0

Hemma rider ja i en stübbensadel men när jag tävlar rider jag i en syntet av märket maxam (tror jag). stübbensadeln väger så onödigt mycket tycker jag.

thilda-
0

jag har en Maxam (?) vet inte hur stavningen är.. men jag kan fixa en bild snart =) jag har den här hemma nere i källarn =D

Jatack
0

Jeg bruker en Wintec 3000(?) , og en Zilco imontè i løp :)

Dårlig bilde..

thilda-
0

En sidobild

thilda-
0

en bild på sadels undersida ;P

thilda-
0

fram ifrån

Lina-
0

Jag har en Henri de rivel och en stubben rex som jag tävlat hoppning i. Hur sköna som helst! Har även en dressyrsadel men glömmt märekt :P Shettisarna har bara några små billiga sadlar men dom passar bra. Men vi ska köpa en montesadel att ha i lopp.

Russtoka
0

Har en Maxam, exakt en sån som _thilda_ visar på sina bilder.

Den är lätt och man sitter ganska bra i den, fast jag tycker den är lite vinglig.

Skulle vilja ha nån bomlös eller en bladsadel som fördelar vikten över hästrygen bättre, men de är ju så tunga…

Polenta
0

Fler sadlar och bilder ! ;P

thilda-
0

Jag tycker att maxam är jätte bra =) Den är lite vinglig då man inte har någon gjord utan såndär resår grej på i sidorna =)

Jenniferohlson
0

Till varmblodet har jag en wintec cair 500 allround.

På Gerti passar en Henri Di Rivelle,rivellete. 16" bomvidd 32 väldigt bra.

AK47Kalashnikov
0

Ehm.. Har en märkeslös lädersadel allround mot dressyr, typ 16 tum, den funkar ganska ok på större, grövre russ. Har även en Zilco galoppsadel (träningsmodell), och en ponnyplanka.

Ska investera i något vettigare snart. Har prövat Maxam på ena hästen, men tyckte att passformen (för just den hästen) var usel…

Bör tillägga att jag inte rider själv, därför är det lite si och så med sadelköp just nu.

agnes_S
0

Har en Stübben Rex som jag inte minns storleken på. Väldigt skön att rida i är den i alla fall, och passar bra på hästen.

Rajmon
0

Jag rider alla mina russ i en Stübben Rex sadel hemma=) 15" kommer inte riktigt ihåg… men är världens skönaste sadel och sitter riktigt bra på alla russen vi har!!!=D

På tävlingar rider jag i en galoppsadel av märket Zilco!!! Tycker att den är jätte bra och än så länge har den suttit fint på russen=)