Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 590 ggr
idsson
0

Genomsnittlig kostnad?

Genomsnittlig kostnad för att tävla någon gång i månaden, köpa utrustning, försäkringar osv för en travponny gotlandsruss?

Kris_J
0

Utan att ha räknat så landar de på ett par tusen minst….

Veritas odium paretFörvånad

idsson
0

Okej, tack! :)

plutten-92
0

utrustningen är ju ganska dyr om man skall köpa nytt men man kan ju självklart köpa bättre begangnat. Jag vet inte vad en ny remsele kostar men en qh kostar ca 3000 kr och en begangnad remsele ligger väl mellan 500-1500 finns säkert dyrare begangnat med men ca. Ett huvudlag kostar mellen 300kr och 1000 kr beroende på märke och kvalite.

Att tävla kostar ju alltid bensin pengar till tävlings platsen sen kostar det ca 100 kr i startavgift också, men om man vinner brukar man få minst 600kr.

idsson
0

Okej, nåja vinna är inget man hoppas på, utan tävlingen är mest för att trffa nya människor och komma i kontakt med andra. Men då borde det egentligen bara vara en start kostnad för allt och sedan är det inte så mycket varje månad?

En försäkring går väl på runt 300-400kr i månaden, stallplats där jag står nu kostar runt 1000kr och foder inklusivet. Så får man räkna med ca 5000-6000kr utöver hästens pris den första månaden. Sedan tävlingskostnader och kurskostnader. Ja, det orde vl funka, får skriva lite mer deetaljerad plan för föräldrarna, men det löser sig säkert.

Hingsten
0

Det var billigare på 70-talet då jag tävlade när jag köpte Stinsen så bytta jag bara ut han mot en kamel jag har importerat från Egypten.