Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 763 ggr
Komik
0

Klurig fråga

Hur skulle ni göra i denna fråga?

Ni kör ett lopp. I samma lopp finns en eller flera vänner/bekanta. I loppet blir du "störd" ganska ordentligt utav en kuskvän som inte tänker på att det är just du & du förlorar postion eller liknande.

Vad gör du då? Anmäler du eller avstår?

Berätta!

jenniferaronsson
0

alltså, man kan ju inte göra så mycket åt det och förmodligen är det väl en olyckshändelse. Ser dommarna det så får hon väl en varning och att hon tänker på det till nästa gång!

Jennie_A
0

Tja, nu tävlar jag inte så mycket längre, utan är mest vid staketet. Jag hoppas att domarna har sett det och utdelar en varning. Jag hade pratat med min vän istället, och förklarat det som jag upplevde som oschysst!

CarolaCarro
0

Jag hade annmält oavsett kompis eller ej.. Ja fick lära mig att på tävlingar i lopp känner man ingen alla mot alla..

Geminii
0

Jag skulle nog "anmäla" det som jag upplevde som störning, för skulle de vara jag själv som störde ngn så vill jag ju veta de så att man inte gör om det…

ryttarn
0

Vi råkade ut för precis detta för ett tag sedan. Dottern som blev störd ville inte lägga in en protest, blir så krångligt på ett insprängt lopp. Däremot tog hon ett snack med "förbrytaren" efter loppet.

Man får se det lite praktiskt från fall till fall, är det en kusk som mer eller mindre systematiskt kör regelvidrigt är det inget att snacka om, då lämnas det deffinitivt in en protest, Om det däremot är en ung eller kanske inte så rutinerad kusk finns det ingen anledning, ta ett snack istället. Problemet är situationerna där emellan.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

plutten-92
0

Jag skulle "anmält" även om det var en kompis.

Cashorcredit
0

Jag skulle aldrig "anmält" om det var en kompis.

thilda-
0

Hmm nu har jag aldrig hamnat i sådan sits men jag skulle nog både anmäla och ta ett snack.. men frågan är ju.. Vart anmäler man ^^

_Jag_
0

#8. Protestera hos måldomaren ;)

NatthaBlom
0

Skulle kanske inte åkt till måldomar tornet efter loppet, kanske bara nämnt det över telefon till domarna…

sen tror jag att hade det varit en bra vän så hade den nog kommit o bett om ursäkt efter o det känns som att det vore det viktigaste

Teja-Bea
0

Enda gången du kan lämna in protest mot störnig i loppet är när det återstår 300m till mål. Och om någon störde mig så grovt att jag tappade seger/placering så skulle jag defenitift lämna in protest.

Om något hände tidigare i loppet så är det domarnas uppgift att ovservera och ev. bestraffa. Men då skulle jag ta ett snack med "förbrytaren".

Om det vore jag själv som stört någon så skulle jag själv gå och prata med personen i fråga och se så att allt var ok, och be om ursäkt! Detta gjorde en god vän efter en liten incident idag! Tack gumman!

Minns att man alltid ska skilja på SAK och PERSON!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Hingsten
0

jag skulle aldrig anmäla:D och absolut inte om det var en snygg tjej hahahahaha jag kan va lite skojsig av mig må ni tro!