Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1082 ggr
Saaandberg
0

Åby 6 Juli =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jahopp, då var det tävlingar igen ja =) Vilka har anmält, till vilka proppar och vilka hästar? Vilka kör och var kommer ni ifrån?

Bårarps Braveheart - Prop 2 och Prop 4
Hemmabana: Åby
Körsven: Beatrix Sandberg

Turbo B - Prop 12
Hemmabana: Åby
Ryttare: Isabelle Orsimo

Bäst för er att ni anmält så de blir många bra lopp :D

sofienordmark
0

Carmilla Prop 7 Sofie Nordmark Axevalla

Miii4
0

Kontrig (12,8)
2.12 loppet
Jag kör

Cascader (58,6)
tillägg 4.500 (??) loppet
Linn kör

deweycheatumnhowe
0

1.51,0 och sämre inställt och 2.02 och sämre med tillägg varje 2000:- också inställt..

Miii4
0

#3 Hade ni anmält till doM?

deweycheatumnhowe
0

Ja.

Annelie-
0

#3 Jättetråkigt att de två lopp vi skulle vara med i blev inställda. Det kunde inte bli mer perfekt för våra hästar.

Då får vi inte se Åby detta år heller tyvärr.

Maretto
0

Fem lopp blev av och tydligen verkar de som dom ska slå ihop två russ lopp … skumt. Kanske lika bra att ställa in hela tävlingsdagen istället.

sofienordmark
0

#7 vet du vilka lopp som blev av ? :)

Maretto
0

Nepp

Liiiiiiinn
0

#7. ja hörde de me, då en häst jag anmält är med i de ena loppet som ska slås ihop me ett annat. Men får man verkligen göra så? nån som vet? :P

Loppets förutsättningar ändras ganska mkt….

Jossaa
0

faan va tråkigt. . :/

Denna kommentar har tagits bort.
Russfantast
0

En liten reflektion angående de inställda loppen på Mantorp och Åby. Det verkar vara helt ok att skriva ut lopp efter pengar när det är för de långsammaste( nya) ponnyerna. Har man däremot en spärrgräns så att de absolut snabbaste ponnyerna ej skall få vara med i loppet tror tydligen många att man måste ha en så snabb ponny som tidsgränsen säger för att ha en chans i loppet. Men vad jag förstår är det bara för att ta bort de självklara vinnarna och att loppet skall bli mer jämnt. Det konstiga är att Tomelilla fick en tävlingsdag med ganska många anmälda när man bara hade penninggränser i sina lopp

Fyih
0

*15 Om du tycker att 5-6 hästar som de var i de flesta loppen på Tomelilla är ok så fortsätt med pengarhandicap så länge klubben har råd.

Lägg gärna in statistik på hur många insprängda lopp, inställda tävlingsdagar och 5-hästarslopp pengarhcp har åstadkommit.

Ann-Lo
0

Vi hade tänkt genomföra tävlingsdagen med de 5 lopp som det blivit flest hästar anmält till.

Men, ryckterna går snabbt åt alla håll, så nu blir tävlingsdagen INSTÄLLD. Många har ringt och strukit sig från de lopp som skulle blivit av.

Ernst-Romeo
0

Vad tråkigt att det blir inställt ialla fall. Ännu tråkigare tycker jag att det är att skriverier här och ryktesspridning gör att ännu mer blir inställt: Vill ni inte tävla? Det vill åtminstone jag.

Inna
0

Håller med #18. Synd om dom som vill tävla att det blir inställt. Dom som inte anmält har ju valt att inte vara med. Dom som inte gillar lopp efter pengar behöver ju inte förstöra för andra med en massa rykten.

Kris_J
0

Vilket velande….

Veritas odium paretFörvånad

fladde
0

Kan inte hålla med om att det var många ponnyer i loppen i Tomelilla, att det blev tävling av, var att en familj hade 16 starter den dagen. i de flesta loppen var det bara fem hästar i.

Russfantast
0

Tycker synd om Åbyklubben, andra tävlingsdagen som man ställer in under året. Måntro det var fel på propparna den 1 maj också????? trots att det mest var tidslopp den dagen

MarleneGustafsson
0

missade anmälan annars hade jag åkt ner med två ponnyer… väldigt fina lopp, men slarvigt av mig.

Kris_J
0

#22 Proppar kan ja vara mer eller mindre lockande ur anmälarens perpektiv oavsett om det är tid eller pengar, det beror ju på hur de är utformade och ev distanser. Det är bara min åsikt.

Veritas odium paretFörvånad