Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 672 ggr
bakelse
0

Vinnande handikappmodell!

Ja, vad säger man? Jag minns diskussionen som var efter Mantorps och Åbys inställda tävlingar ang orsaken till få anmälningar. Det pratades om semester, tävlingskrockar, vad var det mer ni försökte argumentera för. Nu kör Gävle samma helg och ändå alla dessa starter! Och semestrarna i Sverige är väl inte slut än? Jag kan bara se en orsak till det stora antalet starter och det stavas REKORDHANDICAP! Man bävar inför vilken styrelse vi har inom ponnytravet när man läst inlägget från Bengt Westergren där han påstår att enda skillnaden mellan ponny och varmblod är storleken. Håller ni med?

Cnox
0

ja jag håller med till viss del ja

amandahandersson
0

Att påstå att storleken mellan ponny och varmblod är den enda skillnaden är samma sak som att säga att den enda skillnaden på en vuxen och ett barn är storleken….

divansson
0

håller Inte med.. det är så mycket mer skillnad!  :P

marda
0

50 sek om inte mer, från långsammaste till snabbaste startande. kan bli svårt att få det jämnt då. menar det kan ju inte skilja lika många sek innom storatravet??eller?

Zetter
0

Tittar man på lopp 2 på V75 i helgen skiljer det 1,9 sek. mellan snabbaste och långsammaste häst. Lite skillnad jämfört med ett ponnylopp om man bara kör pengahcp. Hur höga vederbörande på SPTF resonerar har jag aldrig förstått. Dessutom är det mer taktik-körning i stortravet. Det förekommer iofs inom ponnytravet också men för det mesta är det full gas från början till slut.

marda
0

#5 och tanken är väll ändå att det fortfarande ska vara barn och ungdomar som kör?

Zetter
0

Det får man verkligen hoppas!