Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1328 ggr
deweycheatumnhowe
0

Hotings Dubbeltav 2008

Här har ni listor gott folk ;

deweycheatumnhowe
0

Dag 2

marda
0

var det inte fler lopp?

equuleus
0

Ett lopp blev inställt p.g.a för få anmälda. Komiskt nog var det Bergsåkers ponnytravklubbs lopp som inte blev av, de loppet vi hade fått som tack för att vi gjorde listorna. :S

emmyhansson
0

Ganska bra lopp för mig och Manfred :D

Lina-
0

men skit  :( skulle anmält till det andra loppet ändån då…

Polenta
0

Hm, säger de samma, Polle hade bra lopp .. skulle anmält, fast åh andra sidan så hade väl allt gått åt ….. då ^^

jonne
0

synd man inte anmälde , hyfsade lopp..

Kratern
0

Mycket sorgligt tycker jag när man ser ponnyer som är anmälda till sammanlagt fyra lopp. Gråter

Redskap??

Belindaa
0

#8 vad menar du? jag tror faktist inte det är skadligt för en ponny i bra kondition att gå två lopp/dag en dubbelhelg.

tejaspirmin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 neej, man ver ju hur myk sin häst klarar (: annars skulle man ju aldrig anmält till 4 lopp på 2 dagar. min tjockis skule aldrig orka de x) men silverboy hade ju lätt klarat de (:

ErikaSchieber
0

Vad jag vet så får man högst starta tre lopp under ett dubbeltrav och då får det inte heller vara tre långa lopp utan det finns en maxdistans (som jag inte kommer ihåg) kanske 4000m eller nåt

Geminii
0

#11 det är väl ändrat sen en tid tillbaka?

Cashorcredit
0

Det var ju en tråd om det för inte så länge sen, då sa de flesta att det är ändrat till 4 lopp.. Vet ej om det stämmer eller ej.

CoolaCrossen
0

Håller med, 4 lopp är för mycket!

Ylva_87
0

Det är ändrat sen 2-3 år tillbaka att man får tävla 4 lopp på en dubbelhelg.

Jag tycker inte att 4 lopp är för mycket, spelar inte så stor roll om man kör tre stycken 2140m lopp eller fyra stycken 1640m. Bara man vet sin egen hästs begränsning.

[Mariaaaaaa]
0

Vilka åker dit på söndag och sover över? :)

maiijjha
0

#16 Jag, hästskötaren och Karamellen.

Belindaa
0

Man FÅR starta 4 lopp under en dubbelhelg. Sen är det ju upp till en själv om man gör det.
Men jag hoppas att alla som kör ponnytrav har nog med vett att veta om ens häst klarar av 4 lopp under en dubbelhelg!
Gör den det, så kör 4 lopp om det finns lopp som passar då.
Gör det inte det, så kanske man kör 1 lopp per dag eller något?
Men det är upp till en själv, och kom ihåg att ponnyer aldrig tar ut sej som stora hästar gör!

Annelie-
0

Kan inte alla bara sluta att veta bäst på denna sida?

Varför måste vissa tro att de känner andra människors hästar bättre än vad ägaren/tränaren gör?

Trav_
0

#19 bra sagt!!!!

jontegus
0

Någon som vågar tippa??

ErikaSchieber
0

Om man startar 4 lopp måste alla lopp vara 1640 då? Någon som vet maxdistansen man får starta under en helg?

Jennie_A
0

#22 Rimligtvis borde det vara 4280 m per dag, eftersom det är maxdistansen per dag enl reglementet. Man räknar på grunddistansen. Det finns inga andra regler gällande "dubbeltrav".

Polenta
0

#16 Sofia frågade mig om jag vill följa med, har inte bestämt mig ännu, men jag tror jag hakar på :) Dom åker upp på måndag, startar på tisdag :)

Miii4
0

#19 Exakt, har en hemma som absolut inte skulle ta skada av 4 lopp. DÄREMOT får man hoppas av tränaren tränat omsorgsfullt och VET vad hästen har kapacitet för!

deweycheatumnhowe
0

Iva och Ina Roll, 2 stenhårda damer ;)

Polenta
0

Yes, jag hakar på Sofia och Lilla Du :) Kommer fota på tisdagen, lär väl förhoppningsvis bli alla lopp .. så dålig på att fota shettisloppen :P

[Mariaaaaaa]
0

#24 & 17

Bra, då kan vi slåss mot myggen ihop! Vars kan man slå upp tältet? :S har ju som aldrig sovit där ..

Miii4
0

#26 Jo, verkar ju inte bättre xD

Men som sagt, känner man sin häst så tror jag inte man tar ut den i 4 lopp om den inte klarar det!

Polenta
0

#28 Stannar ni kvar till tisdag ? :P

maiijjha
0

#28 Det finns en "gräsplätt" några hundra meter från travbanan där det brukar stå tält och husvagnar. Jag och Johanna ska bo på campingen dit är det nån kilometer.

[Mariaaaaaa]
0

#30 japp, det är då tänkt så :D om vi kommer iväg.

emmyhansson
0

hallå, ingen som vill tippa?

emmyhansson
0

21# jag kan börja tippa xD

söndag

lopp 1: Förgetmigej
lopp 2: Manfred ;)
lopp 3: Lady Rubina
lopp 4: Flyt
lopp 5: Wille Claymore