Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 4785 ggr
jontegus
0

Sprintermästaren!

Vilka tänker anmäla till Sprintermästaren? Skriv gärna ponnyns rekord

cecilia96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fick en inbjudan med (butterfly) men vi har inte bestämt oss än!!

hans rekord är 2.36

jaegeer
0

Jag har fått inbjudan till russloppet men jag ska inte anmäla

Nathalie_p
0

Jag har fått en inbjudan till Molta rekord: 2.52,0 , men kan inte för mamma & pappa jobbar :/

Larozzen
0

hörde att vävslas ginny hade fått en anmälan

Jennie_A
0

Jag tycker att det var en trevlig gest av Halmstad att skicka ut en påminnelse om anmälan till Sprintermästaren (vet inte, men de kanske gjorde det till alla som har 4-åringar?). Vi väljer dock att avstå denna gång, då det är jobb och annat som kommer i vägen….

kimmoberg
0

jag har blivit inbjuden mäe Goofy(du mötte oss i fredags,han va inte så bra då) rek. 2.52  men vet inte riktigt än…vi vill att han ska sänka mer om han ska vara me…:/ ska du ha me Broängens Jocke? Grattis förresten!!!Glad

divansson
0

Det är ju stora sprintermästaren den dagen också ;)   Den får man ju inte missa.. Jag kaaanske åker ner dit. är ju 60mil, får la se :P  Har ju ingen ponny att tävla med så man blir bara avis  x)

jontegus
0

#6 tack ja jag ska anmäla jocke & Jazz

Zeleno
0

#8 vem ska köra den andra då?:)

jontegus
0

Kevin oscarsson tror jag

Zeleno
0

#10 okejs:)

Miii4
0

Hoppas man får se många fina 4åringar om två veckor.

proppenpropp
0

någon som vet vad russen måste ca gå för att bli inbjurden ?

VeronicaP
0

Nej men det är ju bara att anmäla och kommer man med så kommer man med.

Jennie_A
0

#13 Du behöver inte ha fått en inbjudan för att få anmäla. Huvudsaken är att hästen är 4 år, snabbast har företräde till loppet.

PromiseMinanMorfeus
0

Fick oxå en inbjudan på mina hästar. Pros Minandra 2.08.5 och Ekslätts Promise Me 2.10.2. Men jag ska inte dit! Men kul att få en inbjudan iaf :)

cecilia96
0

japp ska nog dit med butterfly det är auoto va?

A-Appelbro
0

#1 vilken sötnos!:D

Frickan_mary
0

har anmält ijor för russen 2.11,7   och jasmin för shettisarna 2.40,5

Saaandberg
0

#19 Lycka till och Grattis till segern med Ijor igår på Åby (22) :D

Majjebus
0

#19 , Kommer och kollar på dig när du vinner;);) FAAN Längtar tills du och Jasmine ska komma hit 1 vecka<33

RipadalsCindy
0

Jag har anmält Cindy rekord 2.11,0

ruter
0

Jag tror att Zlatan Nick e.Tyson II blir svårslagen i Sprintermästaren. Han gick 1.52,9a igår på Kalmar. Endast en tiondel över Ernst Ronaldos svenska rekord. Vilka tror ni kan utmana honom?

amandahandersson
0

#23, tja, nog tror jag Kriterievinnaren Lolita Dar, som ännu inte årsdebuterat, kan utmana. Ingen vet ju vad hon kan! Kanske tränaren haft någon baktanke med sin försiktiga matchning i år?

Om Lolita Dar är med tror jag det kommer handla om henne och Zlatan Nick som är en helt fantastiskt fin häst måste jag säga!

nemesis
0

Lolita Dar kommer inte starta i Sprintermästaren då hon inte gjort nåt lopp iår.

Colt
0

Hejja Zlatan Nick! :) Och Thyra Tyrann såklart!! Det är mina favoriter till segern helt klart.

nemesis
0

Zlatan Nick eller Lina scot vinner tror jag.. Lina Scot såg riktigt fin ut i segern senast ..såg ut att vara mycket sparat i henne..

SLennartsson
0

Oj, jag tror nog att Zlatan Nick vinner.

Hur är det med Lolita Dar?
Vilken är det som har henne? ^^

amandahandersson
0

Jasså, får inte Lolita Dar vara med… Då tror jag Zlatan Nick är ganska självklar före Lina Scot!

sofienordmark
0

#28 det är Kylin-Blom som har henne

divansson
0

Hejja Lina Scot! :D  Håller tummarna! ;) Harry också ^^

Rovalds-Zurfa
0

Thyra Tyrann eller Zlatan Nick hoppas jag på!!

ruter
0

Brukar inte kretsen kring Lina Scot vara försiktiga med att åka långt om inte vinstchansen är riktigt god på förhand? eller har jag fel i det?

nemesis
0

#33 klart Lina Scot kommerSkrattande

trogen
0

Lolita har varit sjuk hela våren därför har hon inte kommit ut o startat..

amandahandersson
0

#35, vad tråkigt, hoppas hon är bättre nu!

mariasjoholm
0

Angående "ruter's" kommentar, så meddelar "kretsen kring Lina Scot" att, alla lopp köras. Ingen kan veta på förhand hur det går i loppen. Vi åker dit där det skrivs bra proppar för våra hästar. Inget annat! Så du har fel! Kyss

VeronicaP
0

Det ska bli kul att se vilka som har anmält i allafall och jag hoppas på att det blir många i både Kat A och B och att man får se många fina 4 åringar .

[lufsen]
0

Listor??

iiirma
0

raderat

iiirma
0

raderat

iiirma
0

De här va bättre! :)

Kat. B

iiirma
0

Kat. A

PromiseMinanMorfeus
0

Oj vilket tråkigt spår Lina Scot fick… Men kommer stå mellan Zlatan Nick, Pearl, Mazarin Ernst och Lina Scot!:) Må bästa hästa för dagen vinna!

Kat a: En självklar vinnare, Angel.

SLennartsson
0

Zlatan Nick vinner kat. B
Angel vinner kat. A

johannaolofsson
0

Kul med fullt lopp i Kat BSkrattande

Tråkigt när bra hästar får dåliga spår, men så var det även i kriteriet tyvärr.

Tusen
0

#44 Nja, bakspår är väl inte alltid så kul men hon har ju turen att vara längst ut och kan då lätt gå runt långsammare och galopperande hästar. Då är det värre att ha spår 9 och 10 i så fall tycker jag.

På pappret ser ju Zlatan Nick oslagbar ut men som sagt alla lopp skall köras. Lina Scott är en duktig ponny och kan mycket väl överraska. Det har hon gjort förr. Övriga ponnysar kan säkert göra bra lopp men det ser hårt ut, för dem, att kunna vinna.

På kat A fronten ser det ut som Angel skulle kunna bli en klar segrare. Därefter kommer det säkert att bli hårt. Precis som i russloppet.

Alla ni som kommer att vara där och titta får säkert se två underbart roliga och spännande lopp.
(Det finns ju fler placeringar än första plats.Flört)

google
0

Tycker att det var synd att Mazarin fick dåligt spår… Hon blir nog tyvärr fast bakom de fyra hästarna framför.

SLennartsson
0

Men å andra sidan är det ju så att någon måste få de dåliga spåren. Tyvärr..
Men om de dåliga spåren är utlottade till de bättre hästarna så är ju chansen större att det blir jämna lopp.

Gumino
0

#48 håller verkligen med.. det är det sämsta spåret.

deweycheatumnhowe
0

Livia är en startraket..

Gumino
0

#51 Får hoppas på det då:)

Jennie_A
0

Må bäste häst vinna! Lycka till allihopa!

Månst. Jazz i kat A loppet är väl felanmäld. Inte får man starta redan den 4/7, om man kört lopp både 27+29/6? Det måste gå 5 tävlingsfria dagar innan nästa start…

Komik
0

Heja Livia! :)

LindaBlomberg
0

Heja Zlatan!!!

cecilia96
0

heja mazarin o jannie:D

Majjebus
0

Heja Angel , Luffsan , Pearl och Tysse;)

Tusen
0

Ja, Mazarin fick det i särklass sämsta spåret. Det kommer att bli tufft att krångla sig ut därifrån och när loppet inte är så långt heller. Det kan vara det som skiljer de första hästarna åt. Man får verkligen hoppas att det inte blir några ihopkörningar i starten.

Men Jannie, du fixar det säkert på något sätt.Flört

Sara-Juventus2
0

tycker inte man ska räkna bort någon häst :P riktigt bra hästar i båda loppen, men just nu syftar jag på kat b loppet som verkar mer jämt, de flesta hästar har nog rätt mycker mer att ge. Må bäste häst vinna :D

Miii4
0

ÅH VAD KUL MED FULLT RUSSLOPP!!!
Och vilka hästar sedan!

Tror Mazarin klurar sig ut från spår 9 på något vis, en av de allra bästa sitter ju i sulkyn.

VeronicaP
0

Inte så kul med bakspår kanske men allt kan hända …

VeronicaP
0

Synd det inte blev fler i shettisloppet , men men , vinnare blir väl Angel om inget annat händer sen blir det nog tätt om resterande platser.

Ylva_87
0

Någon som vet vilken tid loppet går?

jontegus
0

#53 ja vi ska strycka jazz

stally
0

# 53 Men det blir väl 5 tävlingsfria dagar? T.o.m. 6?

Hansge
0

Jag tror Livia leder runtom!!

ruter
0

Jag menar inget negativt med mitt inlägg, tvärtom Jag håller fullständigt med om att det är värt att åka en bit om det är passande proppar. Vad jag sett så har ni oftast matchat era hästar mycket väl med fina framgångar som följd. Trav är trav som Gooparna säger, allt kan hända osv. Trots detta tror jag att Zlatan Nick är huvudet högre än sina jämnåriga ponnykamrater nästa torsdag.

Lycka Till!

Jennie_A
0

#65 Det går den 4:e juli (fredagen)

matildaakerlund
0

undra om det inte blir en dubbel för melander i shettis loppet :p? tror väl iaf att angel vinner :)

i russloppet tror jag att zlatan nick vinner :)

AK47Kalashnikov
0

Heja Zlatan!!!

jontegus
0

#53 vi ska strycka jazz från söndagen

google
0

#68 Fel… det går den 3:e alltså på torsdagen.

VeronicaP
0

#72 Nej shettisarna går den 4 juli på fredagen

google
0

jaså okay fel av mig!

Frickan_mary
0

#20 tackartackar;D han va fiiin _;D

#21 jaa så då träffas vi på sprintermästaren`? :) jaa det ska bli kul och komma och hälsa på dig !! :)<3

Kris_J
0

#71 du kan ju inte stryka på söndagen och sedan starta på torsdag, du blir följdstruken…..

Veritas odium paretFörvånad

jontegus
0

#76 Jazz är felanmäld till Eskilstuna söndag och därför stryken, har pratat med SPTF och alt är klart för en start på Halmstad. Mvh Jonte

iiirma
0

Heja Emma och Jarmo :D

VeronicaP
0

#77 så skönt att det löste sig för er så ni kan komma hit och starta :-)

Kris_J
0

#77 inget mot dig personligen, men hur kan en 48 ponny vara felanmälfd i ett 52 lopp?
Bara nyfiken jag får inte riktigt i hop det i min tankeverksamhet.
Lycka till på HalmstadCool

Wahlberg
0

#78 Tack Irma, känns skönt att få fullt stöd från nån! ;)

Hannna
0

Rätt fin stam på Ljungens hästen om man säger så.. Blev ju nästan lite chockad när det var fullt Kat B lopp. Tummen upp!

divansson
0

:P   7 av 12 i russloppet är efter Tyson ll.. haha

Pikant
0

"lite" tufft lopp för cindy va ;)? Men men , det är kul att bara vara med :)

cornelia__
0

#83 jag tänket också så det är rätt många efter tyson

VeronicaP
0

#83 Tur att det är några som inte är det också ;-)

Vikasstuteri
0

Hur dags går loppet?

divansson
0

#86 jaadu.. ;)

Hejja Lina Scot! :D

deweycheatumnhowe
0

Samma stam som Ljungens Krabat. (En riktig topphäst med ca 8 starter och 7 segrar, 1 andra.)

Tyvärr drabbad av skador och har även travat lite orent..

Whopper var ju själv en skönhet att se när hon vann Guldstoet på Gävle när jag var typ 8-10 bast.. (Dvs ca 12 år sen)

Hannna
0

#89 Ja, Whopper är dessutom syster med en viss Snäckan.

Miii4
0

Divansson - kul att er häst är med i ett försök :D

palomia
0

#89 Kan upplysa ytterligare om att hon även vann Derbyt och 5-årsmästerskapet. Kanonmärr.

HallonLilly
0

Klistra in startlistorna från sptf någon? (kan inte öppna filer som #42 #43 lagt ut :()

RipadalsCindy
0

Är det någon som vet när loppet går?

Pikant
0

#94, vi får hem programmet nästa vecka maria, det är ju en vecka kvar ;)

VeronicaP
0

#94 Jag har inte fått någon info heller , men så fort jag får någon så kommer jag att lägga ut det på HPTS hemsida.

VeronicaP
0
cecilia96
0

heeja mazarin,angel och lina scot=)

Ernst-Romeo
0

Heja Emma o Jarmo! Vi håller tummarna

divansson
0

#91  Aa :D  Han är laddad nu, senaste loppet gick han med  Top Gum  :)  haha, fast han tappade ena fram i värmningen så han hade bara bak i loppet, helt tvärtom det han ska ha ;)  Han ser typ ut som en fransman, stor och brun, lite spec. huvud, endå är han efter mack lobell, ser inte så ut direkt :P Får se om han kan gå vidare nu bara ;)

Om nån ska fota där så får denne Gäääärna ta bilder på Latitud i 3.e försöket för stora hästarna :) Skulle bli grymt glad! :D

Miii4
0

#100 Får hoppas det går bra, kan försöka få till ngn bild, men blir ju inte lika proffsiga som vissa andra på den här sidans xD

Du ska inte åka ner och titta själv?

divansson
0

#101  :) okej, haha, spelar ingen roll, ja tycker du tar bra bilder :)

Neh, blir inte så som det ser ut nu då, 60mil är vel inte det roligaste då man avskyr att åka bil, fast iofs sist lönade det sig när ja åkte långt, ner till jägers ju, typ 70-75 mil, vann ju då :) meen, mjah :P  Sen att sova i bilen, gah xP  neh, då stannar ja nog hellre hemma och har tråkigt :S

Saaandberg
0

Heja Ripadals Cindy =D Skulle va skit kul om de gick bra för henne!!

RipadalsCindy
0

#103  Tack så mycket Trixi:) Det är ju "lite" tuft motstånd hehe….men men vi får göra vårt bästa. Det är ju roligt att bara få vara med:)

Miii4
0

STRÅLANDE väder, över 25 grader.
Banan såg kanon ut igår!

ozzkan
0

Ska bli kul och se hur de går på Halmstad i helgen. :D

PromiseMinanMorfeus
0

Det kommer att gå foooooort!

HallonLilly
0

Hejja Jonte och Kevin ;)

Ronaldoo
0

Zlatan  vann, Grattis!

Rajmon
0

hur gick det för Cindy då??=D höll tummarna för henne!!

AK47Kalashnikov
0

YEEEESSS!!!!! Zlatan vann!!! Shit, vad kul!!!!!

Grattis Johanna och Julia, vilken häst!!!

LindaBlomberg
0

Grattis Johanna och Julia!!! Härligt jobbat!

Boode
0

någon som vet tider i russloppet?

johanna9
0

zlatan nick 1.52.4
lina scot 1.55.0
tysse 2.00.3
mazarin ernst 2.02.1
jarmo 2.02.1
ljungens pärla 2.06.5
ijor 2.06.8
ripadals cindy 2.14.4

johanna9
0

vilka tider av alla :O specilley Zlatan. Grattis Johanna o Julia :D

Kristina-
0

Grattis Zlatan till vinsten och det nya svenska rekordet  för fyraåriga hingstar/valacker i autostart !

PromiseMinanMorfeus
0

Vilken grym häst Zlatan är :O Grattis!!!

Grattis till de övringa placerade med!!!

Var blev Pearl av? :O

Kristina-
0

#117 Pearl  blev diskad.

Kima
0

Oj, vilken tid på Zlatan! Grattis!

Xenia_
0

Hur gick det för Livia?

Nathalie_p
0

Grattis!!

Kristina-
0

# 120  Struken tror jag !

palomia
0

Grattis Johanna och Julia, ni är bara bäst var ni än dyker upp! Lycka till i SM:et på torsdag.Skrattande

MarleneGustafsson
0

Grattis Lina till den fina tiden med Lina Scot, härligt!! Grattis även till segraren! Vilken häst!

muskot
0

Grattis allihop! Vilka fina tider =)

_Jag_
0

#120. hon var inte struken. konstigt resultat. Hon var diskad.

divansson
0

…och F-u-c-k, vårat varmblod vann försöket på svenskt rek. 1.11,1! :D  han va asfin :)

låg asbra till i finalen med rygg på ledarn, allt var säkert men då styrde uhrberg in på open-stretch och våran häst fatta inte nät man skulle svänga vänster och sedan fortsätta springa, då vart det galopp! :'(  Galopp med ett stensäkert lopp, faaan!  ALLA krafter kvar efter loppet, pigg och sprallig var han som vanligt, låg puls.. Han går ju som zaatan, men den där hemska open-stretchen ställde till det.. fazen.. :'P  Annars hade han vunnit lätt!  DAMN!! :@ :'(   MEN det bevisar att han hör hemma i de större loppen iaf :) Han bollar med de bästa 4åringarna när han håller sig i trav ;)  iaf de som var med där.. haha

Cnox
0

#127 grattis ändå;)

Dust all over vann iaf finalen

prima
0

#127 riktigt, riktigt tråkigt med galoppen - jag var stensäker på att han skulle vinna. men en försöksseger och svenskt rekord är ju inte fy skam det heller, så grattis!

och grattis kretsen kring zlatan nick och alla andra toppresterande ponnyer, vilka tider! :D

ErikaSchieber
0

Grattis Johanna och Julia till segern! Vilken häst!!

Cnox
0

Vem är det som har zlatan nick? vad heter de här på iFokus och vart bor dem?

matildaakerlund
0

#127 tråkigt me galoppen :( men kul iaf till svenskt rekord :D -grattis

grattis till dom placerade i ponnyloppet :) speciellet till kretsen kring zlatan nick, vilken fin tid !! :D grattis oxå till den fina tiden av lina scot och tysse :)

Saaandberg
0

Grattis alla =) Grattis Ijor till det fiina rekordet:D

ryttarn
0

Stort Grattis till Ijors fina rekord, nu får Pappa Monljus ta i för att hänga med…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Jennie_A
0

Grattis till segern & nya rekordet Julia & Johanna! Och grattis övriga till fina tider!

nemesis
0

Grattis till alla!!!

nemesis
0

#97 grattis till den fina tiden med Ijor.

nemesis
0

#127 såg ut som om han hade bra vinstchans innan galoppen.. satt och kollade på atg live….

Hannna
0

Det var tydligen fler som trodde att segern rök i och med galopp. Stefan sa att Trustworthy kändes underbar när han fela 700 kvar, hade fått sitta kvar i rygg på Åke som sedan var 2:a ända fram till upploppet. Men det var inte första gången den hästen gjorde bort sig.. 

#127 kan tacka Trustworthy för det svenska rekordet, gjorde allt grovjobb och höll farten väl uppe ;) Stort GRATTIS:D

palomia
0

# 131 Det är Julia och Johanna Olofsson från gotland som har Zlatan och dom heter sina namn på iFokus.

VeronicaP
0

#133,134 och 137 Tack så mycket han såg jättefin ut men tyvärr så gick det väl lite väl fort på upploppet så han studsade  där bak och fick ett R , hans huvud ville nog mer än benen hann med Flört men det gör inget då han gjorde ett kanon lopp och var fortfarande väldigt pigg när han kom i mål .

Miii4
0

Oj, det blev ett riktigt fint lopp. Grattis till ALLA som kände att dom var nöjda ;).

Divansson - vi stod och höll tummarna, såg jättefin ut tills han hoppade.

Miii4
0

Fick inte så många bilder men slänger in några, här är vinnaren!

Miii4
0

Livia

Miii4
0

Tysse

Miii4
0

Lina Scot :)

Miii4
0

Pearl

Miii4
0

Mazarin

Miii4
0

Pearl igen

Miii4
0

Mazarin

Millaaann
0

Grattis Johanna till segern och det fina rekordet! :)

Grattis Lina till andra platsen och rekordsänkningen :)

ozzkan
0

Grattis, imponerande!

När går shettisloppet idag då?

Miii4
0

17,45 går loppet idag

nemesis
0

jag tror Angel vinner före Dalsgårds Jasmin

gotlandsruss
0

nån som har resultat?

Jenniferohlson
0

Grattis Ijor till den fina tiden:) Nu är lillasyster stoltSkrattande

PromiseMinanMorfeus
0

Någon som vet resultat i Kat A?:)

PromiseMinanMorfeus
0
SimbaPebbles
0

1:a Angel 2.23,6

2:a Luffsan  2.29,5.

3:a Dalsgårds Jasmin 2.30,1  

Det är det ena jag vet. =)

SimbaPebbles
0

Grattis mikaela till segern med Angel !:D  Och grattis klara till andra platsen med Luffsan!   Grattis till övriga !:D

[Croneld]
0

Grattis till de fina resultaten i kat AGlad

Nathalie_p
0

Grattis!!  och Grattis Amanda Frick till tredje platsen och den fina tiden!!!! Skrattande

Farmen
0

Grattis Amanda till de nya fina tiderna med Ijor och Jasmin.

Bergas-Flisa
0

Broängens Jocke kom fyra och månstorps jazz diskad.

Juliaolofsson
0

Tack så mycket alla!

divansson
0

#139 Jo, såg att han såg fin ut när han felade där. Det är ju väldigt synd när hästarna har jättebra chans och sedan felar. Men om man vet att de hade chans till segern så är det ju klart att de har med de bästa i den åldern att göra.. Kommer nya storlopp senare :)
Jaa :D och vi tackar för det så mycket ;)

MarleneGustafsson
0

Grattis Jonte till 4e platsen =)

johannaolofsson
0

Tack så mycket alla! Det värmer verkligen!

Efter 2 övernattningar och borta i över 2 dygn är vi nu äntligen hemma. Zlatan tycker nog detsamma. Hans tålamod brast totalt idag på båtresan hem. Knäckte sönder grimman i transporten och tog sig på något sätt ut ur transorten och ut på det hala golvet på bildäck. Som tur var klarade han sig med några skrapmärken på läpp, huvud och bakben. Hoppas nu bara inte han sträckt sig, det visar sig väl i morgon.

Grattis Melander återigen till fina framgångar och Lycka till Sjöholm med "Doris" på Hoting! Hoppas vi ses snart igen om vi nu vågar resa med vår stjärnaFot i munnnen

PFWZJJ
0

Vilka hästar kom på 1 2 3 plats i Kat A?

Rovalds-Zurfa
0

Garttis till fjärde platsen med Jocke och stort grattis Mickas till segern med Angel!:D

matildaakerlund
0

Grattis Mikaela till segern med Angel, och till Klara som kom tvåa me Luffsan :) STORT GRATTIS MELANDER ! :)

Kris_J
0

Grattis Amanda till en fin placering och tiden!!!!Glad

johanna9
0

Grattis Frickan till dom fina tiderna med dina hästar ihelgen :) gud va bra de gått :)

cecilia96
0

grattis Lina o Doris NI VAR skit bra ==))

Colt
0

Grattis alla!

SuperIor
0

Grattis alla, oh fina tider!!

HallonLilly
0

Grattis till 4e platsen, Jonte! :D

[lufsen]
0

Tack så mycket:)

pumbaj
0

Grattis alla :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.