Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbilder
Läst 2175 ggr
Animalen
0

Bilder på Snäckan sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. På ridskolan jag rider på står en ponny som heter Dixie. Hon är arab/Hbl/Russ. Nu undrar jag om ni har en bild på hennes "Faster" Snäckan. Snäckan har världsrekord i ponnytrav för B-ponnier så jag undrar om någon har en bild på snäckan. På Dixies "sida" på ridskolan står såhär:

Min morfar är en jättefin russhingst som heter Hero 324. För några år sedan fick han ett väldigt fint pris (Svenska Russavelsföreningens Förvärvningspris) för att han har fått så många fina avkommor, bland annat en som heter Snäckan och som har världsrekord i ponnytrav för B-ponnyer! Min pappa heter Jétaimés Bellman och är en korsning mellan arab och halvblod.

Vet någon vem snäckan är ?

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Animalen
0

Här är en Bild på hennes pappa Jétaimés Bellman !!

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Zeleno
0

Jag vet vem Snäckan är men har tyvär ingen bild

H-Calvero
0

Snäckan har inte längre "världsrekordet";)

teamvilse
0

Snäckan var ju den som förut vann allt man kunde vinna, men efter hon tagit världsrekordet så blev hon avelssto. Nu i år har hennes rekord blivit utraderat tack vare den fine Gumino som nu har världrekordet i sin ägo :)

matildaakerlund
0

#4 jo men för ston har väl snäckan världsrekord ? :p och gumino för hingstar/valacker ? :)

Cnox
0

#5 Nej inte nu längre. Hult's chikita har det världsrekordet.

rebeccajansson
0

Snäckis men denna bild har jag ej tagit…

matildaakerlund
0

#6 jaha :p :)

Saaandberg
0

Vet bara att hon har en grymt fin avkomma som heter Pearl :)

Jennie_A
0

Det har tagit många år för ponnytravet att "hinna ifatt" Snäckans och Tyson tidigare rekord. Men nu är det gjort, undrar vad fortsättningen blir?

matildaakerlund
0

#10 jag tror nog att tyson kommer ta tillbaka det eftersom gumino gör sin sista säsong. antingen i slutet på året eler dom två nästkommande säsongerna :p
chikita kan nog sitta säkert med sitt rekord ett tag nu, men det lär väl komma nått fint sto om nått enstaka år som tar över det.

det e iaf vad jag tror :p

Cnox
0

#11 Japp, Tejas Pirana kommer slå det om några år;)

matildaakerlund
0

#12 hahah okej ;) e det du som har den eller ;bb?

Cnox
0

#13 hehe japps det är det;)

NatthaBlom
0

Här e en bild på Hero

NatthaBlom
0

om det nu är rätt hero?

matildaakerlund
0

#14 aha :) vad e det för stam ålder på den då :)?

rebeccajansson
0

Heros stam?

ozzkan
0

#18 Nej, hon menade Tejas Pirana tror jag…

Teja-Bea
0

Jag tror att Cnox mest var ironisk när hon skrev, men jag kan svara ändå! =) Tejas Pirana är 3 år.

Faderne: e.Tejas Monljus 540. Fadern Monljus har en seger och flera placeringar. rek. 2.12,8. Monljus är halvbror med bla. Tejas Monita (rek 1.50) och Smedens Regent (1:a Kriteriet 1998) eu. Tejas Monela 3165 vars morfar Sverker var bland de bästa i sin årgång. Travade 2.28,5 som 3-åring. Slutrekord 2.09,5. Sverkers far är Dröm. Rek 1.56,9. Far till bla. Dröm J:r 1:a i Derbyt 1969 på 2.08,6 och 4:a i SM 1980, rek. 1.51,1. Även stoet Jenny 2167 1:a i Guldstoet 1980. Monljus morfar Komet var bland Sveriges snabbaste 4-åringar.

Möderne: u.Tejas Zorrina Pi. har en seger och flera placeringar. rek. 2.12,7. Zorrinas far är Junisorken 1:a i Kriteriet, Derbyt & 5-årsmästerskapet. 1:a SM 1997. Rek. 1.43,7. Zorrinas mor är Piarina 1:a 5-årsmästerskapet. 1:a Guldstoet. hade sv.rek ä.ston på 1.52,4. Halvbror med Nicko II, flerfaldig SM-vinnare.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

matildaakerlund
0

#20jo,det kan väl hända :p,men undrade bara ändå:)

MagganS-B
0

# 16 Visst är det rätt Hero! Hero var e. Ponte u. Linett, alltså samma mamma som Junisorken, helsyster till Loella, mamma till Linn Ess 1.47 och Leilu 1.49. Leilu har i sin tur lämnat bl.a. Lanso Ess och Luffa Ess. Linett lämnade fyra hästar under 2.00 och två precis över. Två godkända hingstar! Hero har själv lämnat flera under 2.00 och sen bl.a. Snäckan som ju är helt fantastisk både som travare och mamma! Jättefin stam!

Cnox
0

#20. Jo jag var ironiskt. men på ett positivt sätt. Jag tror verkligen på det här stoet. hon har verkligen kapacitet och viljan!:D

alfa
0

Har inte detta spårat ur? var det inte bilder på Snäckan tråden handlade om??

matildaakerlund
0

#23 klart man ska tro på sin häst ;)

Teja-Bea
0

#24 "spårat ur" var i överkant. Sidospår är inte ovanliga i trådarna. Det är ju fortfarande ingen son glömt temat i tråden, och det var ju faktiskt trådskaparen som frågade om Stammen på "sidospåret" Glad

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus