Listor över rekord, pengar, ålder?
Finns det någon lista där man kan se alla hästars rekord och pengar, ålder osv?
Tyvärr inte, det finns bara i Norge och Finland, inte i "föregångslandet" Sverige!!!!!
okej, tack, nu vet jag ju iaf..

Bara att ringa in till Sptf och prata med Ylva så får du veta (om det är någon speciell ponny du vill veta vad de har)
FAst visst vore det bra ifall det fanns. Dels kunde man gå in och titta på egna hästar men även på andras. Detta har ju stortravet haft länge. Nu när vi ska vara så lika stortravet tycker jag att detta skulle var något vi skulle kunna kräva som service. Precis lika som startlistor och resultat. Förstår inte varför det ska ta sån tid att genomföra….????

precis som atg och stc har.. med sökmotor
#4 Håller verkligen med, hade varit kanon.. Vet ni om det finns några planer på att införa en sådan lista?
#6 jag tror dom har pratat im att göra en spn sida för ponnysarna också (: men jag är inte säker
# 6 Har pratats om i 20 år…….
Ponnytravet drivs ju av ideellt arbetande personer så jag tror nog om någon av er är intresserad att ta fram en sådan lista så möter det nog inga hinder.

#9 Har erbjudit mig men fått till svar att funktionen redan finns i nya sportsystemet men att man inte har haft tid att göra en extern webvariant ännu.
Det är ju egentligen oerhört lätt att göra en sådan funktion bara man har access till deras databasserver….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#9 De som sitter på SPTF's kansli jobbar inte ideellt, och det är de som ska göra detta. Som #10 sa, ganska enkla ingrepp!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Jag tror inte det är så enkelt att få åtkomst till en server som ligger på ATG.
Ska vi få en sådan funktion så måste det nog ligga där och skötas via dom. Det kan nog ingen av oss utifrån komma åt. Dom som jobbar i sportsystemen (både stort o litet) kan inte komma åt det utanför sällskapens inloggningar. Det går inte att sitta hemma och jobba i det.
Mvh Hasse

#12 Givetvis är det så. Vad jag menar med tillgång till sportsystemets databas är ur ett programmeringstekniskt perspektiv. Dvs när man utvecklar en applikation som denna så måste applikationen ha tillgång till databasservern. Detta är enkelt att göra genom tex en VPN tiunnel. Givetvis skal inte "användare" ha direktåtkomst till databasen utan endast själva statestikaplikationen. Jag har gjort en sådan funktion för att hålla ordning på mina egna hästar och ligger på min egen hemsida. Givetvis jobbar den inte mot sportsystemet utan mot mitt egna resultatarkiv. En liknande funktion åt SPTF skulle ta ca en till två dagar att utveckla
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss