Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3155 ggr
CarinaO
0

Nytt russ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi investerat i ett till russ :) Skulle inte bli någon fler häst efter vi sålde Jonas Jo…men kunde inte motstå denna lilla dam :)

Hon heter Sofia T

Hon är F. 07 E. Tomtebos Enoc U. Salvia S

Någon som vet nåt om hennes härstamning är inte så bra på det själv..vet iallafall att Salvia gjorde några starter med några plac. rek 2.36 Vet också att Engelbrekt är efter Tomtebos Enoc,men startade han själv något på travet (Tomtebos Enoc) någon som vet?

MarcusJohansson
0

Jag har tränat Salvia innan hon fick Sofia. Hon är en trevlig dam.

Jag ser ut som en gul köttbulle på bilden.

SLennartsson
0

Grattis. Vad skoj. :D

En halvsyster till min Svartkrut. De har samma pappa. :)

divansson
0

Grattis till köpet!  Ser helt underbar ut! :)
Hade ingen aning om att ni sålt Jonas Jo. men de angår inte mig så ja ska va tyst ;)   Men i alla fall, riktigt fin häst! Hoppas det går bra med henne i framtiden om man säger så :)

CarinaO
0

#3 Ja orskaken till att vi sålde Jonas Jo var ju för att det inte stämde för honom i loppen :( En jättefin häst men som sagt ska man hålla på med trav så går det inte bara att behålla dom ståendes i stallet.och Jonas gilla bättre att bli riden. Skulle som sagt inte bli någon mer efter honom,men man kan ju ändra sig :)

Kul att det finns dom här som känner igen stammen på Sofia :) och Svartkrut är ju så fin :)

Bild: Jonas Jo som vi sålde som ridhäst!

divansson
0

Förresten! Är det inte Tomtebos Enoc som har lämnat Emanuel, Giro, GSF Läderlappen, Timon och Engelbrekt som är avelsgodkännda? Så typ runt 10 diplomston..??

Kollade in den hästen förut för några år sedan :P  men de va som sagt ett tag sen så ja kommer inte ihåg så mycket.  Har för mig att han själv fick 43p och var elitpremierad.. ?

SLennartsson
0

#4, :)  Svartkrut är lik eran Sobel, kan ju börja undra om de är släkt. *hehe* Grattis till framgångarna med honom förresten. :D

Rovalds-Zurfa
0

Jätte söt liten dam du har köpt lycka till med henne:D

CarinaO
0

#6 Tack :) Verkligen så kul att han gick så bra i helgen,och han hade krafter kvar i loppet igår där han sänkte till 2.21 :) De är verkligen lika din svartkrut och Sobbe :)

Någon som har foto på Tomtebos Enoc?

HugoBoss
0

#5, Jo Enoc har lämnat både Engelbrekt och Emanuel (helsyskon).

Vi har förutom Emanuel två helsyskon till honom också som är efter Enoc. En av de har jag tävlat hoppning upp till L:b avd B och 41p på utställning.
Det andra, Diedre 43p och BIS vinnare, har gått 2.18 tror jag.

SLennartsson
0

#8, Vad koj, då vet man ju vad han går för då. ;)
Svartkrut har ju bara startat 12 ggr, men har gått 2.20.
Han har mer att ge. De båda har ju långa ben och tunn i typen. Verkligen travare. :)

Hade för mig att jag hade bild på Enoc, men de hade jag tyvärr inte. :/ Men har för mig att han är väldigt lik Engelbrekt..?

CarinaO
0

Har fått info. nu att Enoc också lämnat Hagdala Karamell rek.2.11 och Frodo Bagger rek 2.25

johanna9
0

jag hade Hagdala Karamell innan o hon är diplom sto oxå. o ha nu gått 2.09 :) en helt underbar häst.

ozzkan
0

Frodo Bagger fanns i värmland, men nu såld till någon traskola norröver va?

Kul att ni köpt en till! En unghäst till. :D Så nästa blir starthäst elr? Haha

thilda-
0

#13 Frodo bagger står på Solängets Travskola

ozzkan
0

#14 Precis. :D Då hade jag lite rätt då. :D

CarinaO
0

#15 Jo satsar på att Evelina ska få köra ponnylopp :)

thilda-
0

Yes =)

SandraErikssonn
0

Här är en bild på Frodo Bagger

Denna kommentar har tagits bort.
CarinaO
0

#20 Tack så mycke :) Han var ju så snygg!

amandahandersson
0

Vilken fin tjej! Grattis till ett fint hästköp :)

CarinaO
0

Tack Amanda :) Vi får hem henne troligen i slutet av denna vecka,ska bil kul att få en unghäst till..

muskot
0

Tomtebos Enoc på Stuteri Ripadal 2006

muskot
0

Enoc igen!

jenniferaronsson
0

ojdå! Ser ju riktigt fin ut :)

ozzkan
0

#23 Fin hon var. D: Hoppas det blir en kanon det med. :D

Belindaa
0

Grattis till ett mycket fint hästköp!
Hon såg underbar ut, hur söt som helst :)

SigneK
0

Hon är verkligen jättefin Sofia! Henne kommer ni att bli nöjda med! Jag vet att hon är välhanterad och hur trevlig som helst. Stammen är fin, som #5 skriver så har Tomtebos Enoc lämnat många godkända hingstar och diplomston. Själv är han elitpremierad! Salvia är efter Amadeus som var efter Granit 368, en fantastisk fin hingst, även han elitpremierad och har gått kanonbra på travet och på utställningar.

Grattis till ett bra köp!

Lina-
0

Fin häst! :) Har också haft en e. Tomtebo Enoc. P-O hette han och är 5 år nu. Jättefin och mysig häst. Sålde han som ridhäst till en liten pojke för ett tag sen.

johanna9
0

#30 den va lite lik Hagdala Karamell som ja ha haft

TonjeKosmo
0

Grattis med ny ponni!:D

CarinaO
0

Nu har Sofia kommit hem till oss :) Kom kl tio i gårkväll, Och hon var så fin..Och Sobbe vart jätteglad att få en kompis i samma storlek :)

ozzkan
0

Haha, vad kul de ser ut att ha då. :D

Belindaa
0

Åhh, de ser jätte lyckliga ut :D