Spårlottning SM
1) Ernst Ronaldo
2) Tyson II
3) Gumino
4) Varette
5) Hults Bonito
6) Iva Roll
7) Pralinus
8) Tokajer M.L.
9) Trofe
10) Hults Chikita
11) Rosalind Ernst
12) Micklas
Tyson II och Gumino fick framspår och Hults Chikita bakspår… Fördel hingstarna. Men man ska nog aldrig räkna bort superstoet!
Mina tre förhandsfavorit är Gumino, Tyson II och Hults Chikita, men jag tror fler kan utmana! Hoppas på att spännande lopp :)

Yes yes vi kom med!!! Känns kanon!!! Rekordsänkning är det vi kör för!! :)
Lycka till allihop!!!

Chikita står ju ändå bakom Gumino som brukar vara väldigt startsnabb! Tror det kommer bli ett väldigt spännande SM!

Hejja Tyson :D

Har aldrig någonsin sett ett så bra startfält till SM! Alla hästar under 1.50 (och då saknas några av de bästa, så som Lexius, Ernst Rolf och Alva Race).
Vilken fartfest det kommer att bli!
heja Hults Chikita!! :P även fast hon har bakspår och hingstar mot sig vinner hon det här!!:P
Tror mycket väl att det blir en segertid under 1.40 i år! :) Flera hästar kan nog prestrera bra tider!

Segertid: 1.37,9
Vinnare: Gumino
Tvåa: TysonII, 1.38,4
Trea: Hults Chikita: 1.38,6

Hoppas på Gumino el Tyson:) Det är ju Guminos sista SM tyvärr…
Men tror såhär
1. Gumino
2. Tyson II
3. Ernst Ronaldo
4. Hults Chikita
5. Iva Roll
6. Micklas
Men sjukt svårt att tippa detta loppet!!! MYCKET bra hästar hela högen!

Kat A
1. Lufsen II
2. Gläntans Domino även han har sitt sista SM tyvärr.
3. Bäckdalens Atlas
4. Sting
5. Mathilda

Där finns ju en "anledning" att höja gränsen från 15 till 18, för Gumino! :D
Funderade också på Ronaldo, tror han kommer att göra detta bra. :D

Hejja Tyson!! :)
Tyson vinner

Hejja Gotland!

En fundering, en A-ponny startar på dubbeltrav fredag & söndag, Kan den då starta på SM på Romme på fredagen efter??
Blir inte det en dag för lite emellan?? Eller är jag bara snurrig??
#16 det är väl inget dubbeltrav innan sm?

#16 Du kan tidigast starta lördag efter ett dubbeltrav

#16 du tänker på Bäckdalens Atlas? Han startar dubbeltrav sönd 6/7+ tisdag 8/7, så det är på tok för tidigt att starta i SM 11/7 då det ska gå 5 tävlingsfria dagar emellan (tidigaste start för honom får vara 14/7)
#6 Vet du varför Lexius inte är anmäld? Alva Race har väl startförbud eller nå´t från Eskilstuna, tror jag. Ernst Rolf har väl inte gått under 1.50 i år,eller????

#20Ernst Rolf har vell gått 1.43 iår?

va har tyson i rek?

Go Gotland!!!

Tyson har 1.38,9 i rekord.
Det har ju i flera år vart tal om att de 8 snabbaste hästarna ska ha framspår i SM-loppen. NÄR ska detta tillämpas egentligen?!
Det vore ju riktigt tråkigt om Chikita skulle tappa placering på att helt enkelt inte komma fram i starten! Hela SM-segern kan faktiskt hänga på detta?!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#24 Chikita har två startkanoner framför sig , så det kommer säkert att bli bra .

Jag skulle nog säga att nästan bättre o ha bakspår bakom gumino o varette ist för spår 8a tex?
#26 Håller med där !
Svar till Bea! Dom snabbaste hästarna HAR HAFT framspår, fråga din mamma! Men det togs bort, eftersom alla skall ha lika chans, eller hur? När varmbloden startar så har inte dom snabbaste framspår, och det är du STC:s regler vi kör efter eller?

Det går att vinna från bakspår också
…
Hejja Lähdekorpi och Melander !
Stall Bråna
#30 Lähdekorpi har ingen häst med, men du kanske hejjar på dom ändå ?

#31 Lähdekorpi kör väll domino? ;)
hejja tyson o lufsen :D

Tycker det är rätt att det ska lottas i spåren så har alla samma chans ,om de nu är så snabba så ska de ju inte ha några problem med att ta sig fram från bakspår ;-)

Otroligt spännande lopp! :D
Hejja Varette och Ronaldo! :)

#20 Alva måste kvala innan nästa start. Roffe gick 43,5 i Elitloppet, men tycker kanske inte att det är värt att åka till SM. Lexius är en sprinter, funkar bättre på kort distans, så fokus är är på kortare lopp istället.

Jag e faktiskt riktigt nöjd! Visst är hon fruktansvärt snabb ut, men alla de fyra innersta spåren är riktigt snabba de också.. Hoppas ju bara att inte Gumino hoppar i starten eller nåt sånt! Tror att Chikkan kan få ett riktigt fint lopp härifrån!!!
#32 Ja, men den här tråden handlar om SM för kat B !

#38 står i försig inte att den bara handlar om kat B;)

#38 står aldrig att den handlar om bara kat. B, det finns ju faktist ett inlägg som handlar om kat. A också ;)

#41 Ser startlistan i #0 ut som Kat A eller?
Heja Hults Chikita ! :D

#38 och 42 Startlistan för kat A ligger i #11 och herregud det är väl inte hela världen om det skrivs om Kat A de ska väl också starta i SM
Kan tala om att jag fattade att det gällde Domino och Maija ;-)

#44 inlägg nr 11 är en tippning, inte en startlista… Man får skriva precis om vad man vill, men trådens ursprung är kat B, vilket det tydligen rådde tvivel kring.

#45 JO men det känns rätt löjligt eftersom det har skrivits mycket även om Kat A i tråden , ibland kan vissa kommentarer kännas helt onödiga ;-)

#42 nej det har jag inte sagt heller!! vars får du det ifrån? vad jag kan se har jag inte skrivit en ända sak om det…
Men, nu avslutar jag det här här. Det som från början var en trevlig "konversation" har blivit en otrevlig, vilket inte var min mening!
Jag tror att Chikita vinner! Tror så hårt på den hästen!
Luffsen II vinner kat A. :P

Hjärtat säger gotland men tror Chikita kan ta hem det.

Är inte Ernst Rolf såld till Norge? Då kan han väl inte få deltaga i SM? Eller han kanske bara är utlånad?

#50 Han är fortfarande född i Sverige, vilket är det som räknas i mästerskapslopp.

#47 Jag frågade bara om du tyckte att startlistan är för kat A i huvudet på tråden. Du skrev "står aldrig att den handlar om bara kat. B", så därför undrar jag. Ser ingen startlista till SM kat A alls i denna tråd. Sen är det givetvis upp till var och en att skriva vad som helst, men får man nog stå ut med att folk ifrågasätter. Trådarna handlar ju aldrig om det som står i huvudet i alla fall. Det var i alla fall inget illa menat, en fråga bara.

Heja heja Iva & Jonas!!!

Jag tror Gumino travar hem det här iår igen.Lycka Till allihop!
Hejar nog också på Hults Chikita ;)

Heja Chikkan!

heja Chikkan,Ronaldo o rosalind :)

HEJJA Tyson och Lufsen=)

Tror, och naturligtvis hoppas, att Jannie tar hennes FJÄRDE vinst
Lycka till! Vi ses i Gotland!

#20 Det stemmer at Ernst Rolf har gått 1.43 i år, under elitloppshelgen. Som #21 sier 

Heja Chikita! :D
Jag får ju önska syrran o trofe lycka till det lär dom behöva med all dom snabba hästar som är med

Det närmar sig!

Fy sjutton vad tråkigt med enbart 8 anmälningar till shettisarnas SM! :(
Heja Hults Chikita :D

varette kommer tyvärr inte starta! hon är halt.. känns verkligen inte kul för mig och varette, tråkligt för ägaren Marianne som bor på gotland och sett fram emot detta…
tycker det känns dumt att stryka, nån annan hade ju kunnat fått varettes plats men jag viste ju inte att hon skulle bli halt bara dagarna innan. Trav är trav :/

#67 Nej va trist;/ Hoppas hon blir frisk snart:)

#67 F-n va trist! Hoppas det inte är allvarligt och att ni snart kommer tillbaka!

vi vet hur du känner dig Jonna fick ju stryka i Elitloppet!
Hoppas hältan går över snart
Kram på er
Tråkigt för er Jonna, men ni kommer igen!

#67 Hoppas hon blir bra snart Jonna. Det går verkligen inte att förutse sånt, så något dåligt samvete ska du inte ha.
#67 Shit va tråkigt Jonna :( Hoppas hon blir bra snart!

Tyson 2 vinner

stackars varre, kusin petro hälsar krya på dej. :)
Lycka till allihopa. 

#67 Neej, stackars Varre :( Hoppas hon bilr bra snart!! :D

Hejsa Gotland
#67 va tråkigt me varette :(

tack alla :) vi kommer nog igen!
varre är på bättringsvägen faktist :) men man chansar ju inte med start..

Vad tråkigt för både dig och Varette, hoppas hon blir bra snart!
Lycka till imorgon allihopa :)

Heja Chikita & Tyson II
vilken tid går loppet?
18.40 startar SM
18:40 ikväll

Lycka till alla startande ikväll, håller särskilt en tumme för Ronaldo och Rosalind!

Lycka till alla som ska starta!!

Lycka till! hejjar på stoet från Halmstad jag!! :D

Lycka till! Hoppas på bra prestationer.

Någon som kan lägga ut resultat när ni vet något??

1a Gumino 1.38.9 (vann med en noslängd)
2a Tyson II 1.38.9
3a Iva Roll
Grattis Janina, Marcus och Jonas!! :)
//Mickan

hur gick de för resten av hästarna?