Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 966 ggr
AnnaBrandell
0

Linjestart

Hej!

Det är bygdetrav på Ammerå den 15/7 och där kör dom alla lopp med linjestart. men dom har tillägg i dom flesta loppen (även storhäst) och i ponnyloppet tror jag det var 9 tillägg eller nått sånt… hur löser man detta? hittar inget i reglementet.

har tyvär ingen startlista att bifoga…

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

HansP
0

Det kan inte vara både linjestart och tillägg. Det är två helt olika startsystem. Om det är tillägg så startar man med voltsystem.

Någonstans är det en missuppfattning. Man kan INTE få tillägg i autostart/linjestart.

Mvh Hasse

EmiliaLeo
0

Jag har haft tillägg med linjestart på bygdetrav i Sala. Det var det sämsta jag vart med om, man stog stilla med hästarna på distansen man skulle vara och sedan körde man när starten gick.

Lina-
0

#2 På wången kör dom alltid sån start för kat A. Vi ska till Ammer, är det lika där så innebär väl det att man ska ha en som håller i hästen och när starten går ska den släppa.

HansP
0

Då är det ingen riktig linjestart. Det är något eget påhittat startsystem.
Linjestart är en form av autostart fast utan bil. Då kan man inte ha tillägg.

Mvh Hasse

ozzkan
0

Hasse har helt rätt angående riktig linjestart. Men jag tror/ vet att de ska göra som ni andra säger, har hört om det, det är helt knäppt ju. :/ Faarligt och orättvist.

AnnaBrandell
0

ok för jag har också fattat att linjestart är samma som autostart fast utan bil typ… Men gud det låter ju grymmt konstigt att stå still på linjen och sen släppa… helknäppt.. hur gör dom med storhästarna?! den metoden kan ju aldrig funka där?!

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

[Mariaaaaaa]
0

Det kommer isåfall bli väldigt oroligt för storhästarna att använda det systemet?! :S

EmiliaLeo
0

#6 Nej det är inget riktigt system. kan inte tänka mig att dom använder det med stora hästar.. jag tror dom hade det på bygdetraven jag var på för att slippa massa omstarter och ändå kunna ha tillägg. men jo, värdelöst påhittat system.

Riktig linjestart är ju som ni säger som auto utan bil, den med spår 8 är master..