Mest doserade banan
Min kuse springer nästan alltid dåligt på Gävle. Jag tycker att där är väldigt branta kurvor. (Snäva oxå) Om det nu kan vara en orsak. Lindes och Hagmyren känns iaf mycket mindre doserade.
Är det någon som vet vilken bana som är mest doserad?
Jägersro är väldigt doserad! =/

hååller med erika, GAHH jägers är grymt doserad

Så långt ner kommer jag nog inte åka, iaf inte om ni säger så!

Jag tror ponnyer är gynnade av mindre doserade kurvor faktist.
i Lycksele är den inte doserad, det blev massor av nya rekord där!
Gävle tillhör väl dom mest doserade har jag för mig. Om du vill köra på en bana som inte är doserad så rekommenderar jag Östanåkra !

Jägers har väldigt doserade kurvor .
Tingsryd är en jättebra bana att köra på också annars utan doseringar.
Det är ju ett problem för många. Doseringen är ju avsedd för varmbloden, det blir en viss skillnad mot en ponny som ska försöka springa på den doseringen.
Fornaboda (Lindesberg) är bra doserad för ponnysar, även om doseringen har blivit mera där. Nu har banans underlag blivit fastare oxå, förut var det så bottenlöst så det kändes som en ponny inte kom någonstans där.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

gävle

min häst klarar inte av att springa på gävle banan… rättvik är den bästa!!

en av våra klarade av Gävlebanan jättebra! Han springer även bra på eskil som även den är ganska mkt doserad ;P

Jag tror att Gävle och Eskilstuna är de mest doserade med 19(kan vara 17)% lutning.

Min totto är tvärtom, han springer alltid bäst där det är mycket doserat, och funkar mindre bra på tex. Hagmyren.

Gävle är Sveriges "snabbaste" och därmed är det en av dom mest doserade, i alla fall…
Är inte solvalla också mycket doserad, tkr iaf jag.
Solvalla och Gävle är väl de mest doserade banorna vad jag har hört. Eskilstuna lite mindre.
Monita älskar Solvalla och den doseringen men har svårt på Gävle. Lite konstigt faktiskt men det kanske beror på att hon bara tävlat en enda gång på Gävle.
#13 Tror inte Gävle är den snabbaste banan längre. KOmmer inte ihåg vilken bana som är det just nu. Någon annan som vet?

Är väl nästan Halmstad som är snabbast *S* eller i allafall är Halmstad Sveriges bästa bana :-)

Färjestad är väl den "nya" snabbaste? Gävle vart det förut.
Halmstad har Sveriges bästa banpersonal däremot.

Årjäng är väl doserad en hel del? Där springer aldrig våra ponnyer bra, de "glider" ner för kanten 

#17 fast det är dom inte på ponnydagar. Annars en trevlig bana.
Sedan måste jag säga att det blev många fina rekord på Jägersro nu senast men visst är det doserad.
Visby! Den har alltid varit mycket doserad, vet inte hur många grader….