JIPPPIIIEEEE!!!
äntligen!! DET REGNAR!!!
Det har nu kommit så många regndroppar att det nästan lyckats fukta golvet på altanen nu :P
Måtte det bara fortsätta, för här är det så torrt att till och med den saltade grusvägen har börjat damma :/
Hejsan! Regn…oh vad jag längtar efter det. Kan du inte försöka blåsa över lite till oss på Gotland? *S*
Vi har den värsta torkan på minst 20 år. Jag är glad att jag inte är bonde. T.o.m. sommargästerna på ön längtar efter regn!
Mvh Ammi
Enligt prognosen på tv4 i morse så skulle regnet komma till Öland och Gotland framåt kvällen-natten! Jag hålelr tummarna!
Här duggregnar det fortfarande och jag ÄLSKAR det! Det är ju perfekt med duggregn första timmarna, när det är så snustorrt som det är här, för kommer för mkt regn på en gång så rinner det ju bara undan på ytan…
*fortsätter dansa regndans*

Här är det kruttort skulle tvätta stallet men vattnet tog slut i ena brunnen. Tur att det finns fler. Vi behöver verkligen regn!
Vi har en grävd brunn med dåligt vatten i. jag vattnade hagen med detta tills det tog slut. Sen har det inte runnit till mer där, det är över en vecka sen…
Men vår borrade brunn sinar inte… :D
Och efter två timmars duggregn så öppnade sig himlen och nu VRÄKER det ner vatten!!!

Ne inge regn tack!
#2 Här är det bevattningsförbud (Kommunvatten) på hela Gotland. Dom som har egna brunnar måste också prioritera vad vattnet används till, eftersom brunnarna sinar allt fortare. Vi vill ha regn…massor med regn!
Ha en go helg allesammans. Ammi
Men Jullan!
Vill du inte att det ska bli återväxt på gräs, så att bönderna får in mera hö, så attdet går att köpa hö för under 5 kr kilot?
Och så att vi redan nu slipper göra slut på det lilla hö vi har?
Här strilar regnet ner fortfarande och jag bara NJUUUTER! :D

#5 Vissa har tydligen tur… Efter 5 minuters droppande så kom där inget mer
Du får lära mig din regndans så vi oxå får ngt :-)

Jo men här har det regnat i 4 veckor i streck snart börjar bli trött på det nu….Inget badväder presis och gräset behöver ju lite sol också och så ska det ju kunna torka innan pressning vilket är helt omöjligt här nu!!!!Vill ni byta????

/Jullan
Här har det inte regnat på länge… (mantorp) De sa på vädret att de skulle regna både i fredags och igår, men det kom inget regn.
REGN & KYLA ! ja tack, skulle inte vara illa deet.
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~