Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 712 ggr
Caspianowner
0

Kan man köra in 4 åringar ?

Är det svårt att köra in gröna 4 åringar.

Har fått hem en lite häst som jag inte visste var så liten. Nu vill jag kunna göra något med denna lilla dam, som att ex. kunna köra, då jag anser att hon är i minsta laget, att rida på.

Cactus
0

Det är klart du kan köra in en fyraåring :)

EmiliaLeo
0

Pigall II kördes in när han var 8 år.. de gick det med ;)

ryttarn
0

Svårt är deffinitivt en deffinitionsf¨råga. Det viktiga är att man tar det lugnt och inte har bråttom igenom de olika momenten.

Finns en tråd om hur russen Exact och Precis håller på att köras in på gotlandsruss.ifokus där man kan få en uppfattning om vad man ger sig in i även om ingen häst är den andre lik…..

http://gotlandsruss.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=826b06b1-4ff1-47a9-a33a-2db443ece76d

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Cactus
0

Cactus kördes in som 2 eller 3 åring, någonstans runt där :)

Scillajsa
0

Jag hade en 11åring på inkörning i våras.. det gick bra det också Glad

Caspianowner
0

Tack för era snabba svar !

Då ser det ut som att det finns hopp om att kunna ha henne till något annat, än att bara ha i hagen och vara söt.

divansson
0

Får man fråga vad det är för en häst? :) eller om du har någon bild ^^   bara lite skoj att se.. =)

Jagz
0

Självklart går det! Man kan köra in en häst oavsett hur gammal den är! Det handlar om att gå sakta fram och vänja hästen, och det är likadant i alla hästens åldrar, alltså tycker jag inte riktigt att "det är svårare att lära amla hundar sitta"-grejen inte riktigt stämmer :)

Caspianowner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är inget russ eller shettis. utan det är en Caspisk häst.

Cactus
0

"Det snabbaste sättet att lära en häst är att göra det långsamt"

matildaakerlund
0

#9 å,sånna dära hästar e ju så söta :)

Caspianowner
0

Självklart att man tar det lugnt, även om så de är yngre.

Visst är hon söt, men det är väl roligare att kunna använda dem till något. Vi köpte henne osedd. Vi visste bara att hon var välskapt och korrekt häst. Mankhöjden var aldrig tal om. Vi hade nog tänkt oss att det skulle komma en Kat.B.