Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2789 ggr
nemesis
0

SM 2008 Kat B

Skriv in resultat så fort nån vet!!!

nemesis
0

15 min till start!

PromiseMinanMorfeus
0

10 minuter till start!!!

Mixie
0

5 Minuter kvar :P

//Mickan

PromiseMinanMorfeus
0

Nu har det nog gått om allt har gått som de ska, nu vill jag veta vem som vann det prestigefyllda loppet!!!

Hoppas Gumino el Tyson!!!

Mixie
0

Tyson och Gumino ligger jämsides, första 500 gick på 37 :)

//Mickan

Mixie
0

Gumino ligger utvändigt om Tyson och dom ligger ca 80 meter före resten av fältet

//Mickan

Mixie
0

GUMINO VINNER ÅRETS SM :)

//Mickan

PromiseMinanMorfeus
0

Oj spännande!!!

PromiseMinanMorfeus
0

Yeeees! Gratttis!!! Fy vad roligt!!! Skrattande Gratulerar så mycket till den fina och bra hingsten!!!

Mixie
0

1a Gumino 1.38.9 (vann med en noslängd)
2a Tyson II 1.38.9
3a Iva Roll

Grattis Janina, Marcus och Jonas!! :)

//Mickan

SLennartsson
0

Hur gick det för Chiktia och Tokajer?

PromiseMinanMorfeus
0

oj vad jämnt! Blev Jonas 3:a?:) Oj Grattis och grattis till andra placeringen med Tyson:) Ni vinner det nästa år!Skrattande

C-Ainerud
0

#10 tack mickan för ett härligt referat!Glad 

Grattis Janina och Gumino! Grattis ni andra till fina tider!

Mixie
0

#13 Hehe satt med högtalaren på å pratade med Ullis :P Hörde nog speakern lika bra som dom som var på banan ;)

//Mickan

C-Ainerud
0

#14 misstänkte att det var så, kanon att få info så fort!

ErikaSchieber
0

vilket spännande lopp! Grattis till segern och grattis till 3:e platsen Jonas och hela familjen!! Hur fort gick hon?

matildaakerlund
0

grattis janina marcus o jonas :)

MarleneGustafsson
0

Grattis grattis Cool

thilda-
0

Grattis !! =)

[Russ-park]
0

Grattis Janina, Marcus, Jonas och alla andra. bj

Mixie
0

1. Gumino 1.38.9
2. TysonII 1.38.9
3. Iva Roll 1.43.1*
4. Hults Chikita 1.43.1
5. Ernst Ronaldo 1.44.1
6. Micklas 1.44.7
7. Pralinus 1.45.3
8. Hults Bonito 1.47.7
9. Rosalind Ernst 1.48.8*
10. Trofé 1.49.1*
11. Tokajer ML 1.49.7

//Mickan

Kajsa-B
0

JÄTTEGRATTIS till SM-segern Janni och Benny! Skrattande

Miii4
0

Grattis Janina, Marcus och Jonas.
Vilken topp prestation av Iva, kullsyrran Ina hälsar från gräshagen!

Grattis även Camilla och Malin till Linnet och Trofes nya fina tider! :D

PromiseMinanMorfeus
0

Det måste ha vatt jämnt mellan både Gumino och Tyson sen Iva Roll och Hults Chikita. Men sen var det ett ganska utspritt lopp verkar det som:)

H-Calvero
0

Grattis

plutten-92
0

Grattis

Colt
0

Grattis!

GranoStall
0

Grattis!

[Russ-park]
0

Grattis alla - jätta fina tider under 1.50 - utroligt ! bj

ozzkan
0

Wow, en 15 åring vann! Härligt, vilken fin författning ni håller hästarna i! Grattis, främst till de placerade! :D Men vilka tider, av alla.

Blev det galopp för Chikita, kom ni inte fram, elr var det en sämre dag? Synd iaf, men ni kommer igen.

Johanna-v
0

HEJA JANNIE o BENNY!!!! Skrattande

Teja-Bea
0

Grattis Seppälä till en otrolig prestation!

Grattis Malin till Trofés fina tid!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Nitro
0

Grattis Jannie!

nemesis
0

GRATTIS ALLA!!!! FINA RUSS!!!!

Kima
0

Grattis!

SuperIor
0

Grattis! :)

agnes_S
0
divansson
0

Grattis!

Backman
0

Grattis till alla deltagare! Det är ju hur kul och stort som helst bara att komma med i SM även om man kommer 1:a eller 11:a! Men självklart ett extra stort grattis till hela kretsen kring Gumino! Skrattande

http://vickelbyponny.blogg.se

amandahandersson
0

Stort grattis! :D

Nirwana
0

Grattis

sofienordmark
0

Grattis till en helt fantastisk 15åring!!

och grattis till alla övrgia också :)

wilson
0

Tack! Enda nollan jag kommer va nöjd med!! ;)

Kanon lopp, Grattis Jannie till segern! Och Grattis till alla andra placerade!

zorken-
0

stort grattis alla!!!=D

anejan69
0

Ett JÄTTESTORT GRATTIS Till Jannie & Gumino för en jättefin prestation. Även ett grattis till alla placerade.Glad

HannaIndigo
0

Grattis alla !! :D

Juliaolofsson
0

Grattis Gumino och Janina!

LinnJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis! Här är en bild på vinnaren :)

iiirma
0

Grattis :)

Jessika87
0

Grattis Janina, o alla andra

Majjebus
0

Grattis Till Er Alla:D

PromiseMinanMorfeus
0

Gumino är så himla fin!!!

[Croneld]
0

Grattis!Glad

MagganS-B
0

Det var verkligen ett spännande lopp! Gumino och Tyson drog ifrån dom andra redan efter ca. 200 meter och avståndet ökade hela tiden. Tyson hade lite svårare i kurvorna än Gumino, eftersom han hade innerspåret, det var dock kamp hela vägen in i mål. Jag tror nog att det var fler än Erja Mattila som hade hjärtat i halsgropen, men bägge hingstarna gjorde sitt yttersta och presterade ett glimrande trav! Det snabbaste SM som någonsin körts, med dom snabbaste som startat, alla under 1.50! Duktiga var också de bägge stona på tredje och fjärde plats…..Det enda smolket i glädjebägaren var att Marcus Melander blev avstängd i 14 dagar för felaktig drivning.

Majjebus
0

Det va trist att han blev avstängd men de händer väl alla nån gång:(

Mixie
0

#54 Gick inte hans spö av?

//Mickan

Rugart
0

Grattis alla till fin fina prestationer!

Var är russtravet på väg? Alla ekipagen är ju hyper snabba! Jätte roligt att Gummino fick ta segern som 15 åring, inga ålderskrämpor där inte!

Carrolainen
0

Otroligt vilket spännade lopp det måste varit att se! Kul att tiderna var så fina oxå. Gammal är äldst. Vilken revansch! Grattis till alla duktiga kustar och elithästar!

StuteriLA
0

Gumino, vilken skalle, att vinna från dödens, vilken otrolig bedrift! Vad hade han gått för tid på innerspår? Han måste ju ha sprungit ett antal meter längre…är det 5 meter per varv eller kurva? Rent teoretiskt givetvis, utan Tyson som " sparring" hade det säkert inte gått lika fort.

Grattis Janina, fam Seppälä och Erja

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

deweycheatumnhowe
0

Nej, Markus var så besviken efter loppet så han bröt av spöt.

StuteriSolo
0

Grattis alla SM-deltagare! Ingen blev alltså diskad i år, och alla gick under 1.50, har det någonsin körts ett sådant SM-lopp??? Vilken avslutning på karriären för Gumino, tredje SM-vinsten! Vem sparrar Tyson nästa år?

ozzkan
0

#54 Oj, för drivning, är inte Tyson lite galoppbenägen? :P

Millaaann
0

#23 Tack, hon var jättefin, travade hela vägen och jag är super nöjd med henne och hennes tid :)

Cashorcredit
0

#62 Vad spelar det för roll om Tyson hade vart det eller inte? Alla driver väl på sina hästar trots att dem kan galoppera? :)

johannaolofsson
0

Grattis till främst de 3 placerade, grymt bra gjort, går inte annat änn att vara imponerad!

Grattis även till övriga deltagare, ingen diskad och alla under 1.50Skrattande Ett extra Grattis till Julia och Pralinus, ni gjorde ett topp lopp, hårt när man inte får pengar på en 45 tid!

CarolaCarro
0

64# De var en hemsk upplevelse och se hur han slog tyson

Cashorcredit
0

#66 Jag kan inte säga något om hur mycket han drev på sin ponny eller inte, eftersom jag inte såg loppet. Men jag tycker att det är fel att skriva om det här på iFokus. Om man tycker illa om det kan man hålla det för sig själv tycker jag.

CarolaCarro
0

#66 Återigen skall man hålla sina såikter för sig själv de hade ja glömt.. förlåt.

Annelie-
0

Stort GRATTIS till Gumino och Janina och till Tyson och Marcus. Det var en riktigt häftig duell att se mellan ponnytravets två giganter.

Självklart vill jag bara igen gratulera Jonas och Iva till den bästa prestationen hittils i Ivas karriär. En otroligt spännande duell även där, och Iva lyckades äntligen dra längsta strået :). Helt underbart, jag är så lycklig.

HallonLilly
0

Grattis, Allihopa! :D

Emsaa
0

grattis! :)

deweycheatumnhowe
0

Stort tack till alla som sagt Grattis!

Är supernöjd med Iva. Nu jobbar vi vidare mot en tid under 1.43,0.

JessicaOscarsson
0

Grattis till allihopa duktiga hästar. Vad kul för dej Malin med Trofe. Ja har nämligen 3 åringen Telis Pilot efter honom. :)

GRATTIS en en gång!!

rebeccajansson
0

#66 Han fick faktiskt avstängning för olämplig drivning och det är inget fel med att andra tycker att det var "hemskt". Hade det nu varit någon annan mindre känd kusk så hade du garanterat inte ifrågasatt Carolas inlägg…

Cashorcredit
0

#74 Räcker det inte med att han fick en avstägning? Eller ska folk sitta här och klanka ner också?

Dessutom kan jag GARANTERA att hade det vart någon "mindre" känd kusk hade ingen ens nämnt det här..

Gumino
0

Tack så mycket till alla! Gumino var fantastisk!!! :)

tejaspirmin
0

Grattis Gumino o Janina! (: kul o se en 15-åring(!) vinna sm (:

MagganS-B
0

# 75 Jag skrev som det stod i resultatlistan och den är ingen hemlighet! Hade namngett vem som än blivit avstängd! Slut på diskussionen!

kajsalisah
0

Grattis Janni och alla runt om Gumino! Grattis till alla er andra också! Vilka tider!!! :-)

33miliaa
0

grattis alla =)

johanna9
0

Grattis till alla..  kul att gumino är såååå fin ännu.. och att alla gick under 50 :)

Nathalie_p
0

Grattis :)

ozzkan
0

Nu, LYCKA TILL i Aveln GUMINO, du ahr visat att du är Svariges Bästa Ponny någonsin. (Jag vet att det finns en del lopp kvar, men SM är iaf avgjort, och han måste bara bli årets äldre)

Mille
0

I Finland är det väl 18-årsgräns? Så Gumino borde väl rent teoretiskt mkt väl kunan tävla även nästa år, fast inte i Sverige?

Han har ju iallafall visat att man inte är slut för travet bara för att man är 15…

Kristina-
0

#84  I segerintervjun så sa Janina att Gumino ska fortsätta att tävla i  Finland efter avslutad karriär här. Där får ponnyn mycket riktigt tävla t.om 18 års ålder !  I Finland kommer han förmodligen att fortsätta rada upp segrar då handicap systemet där är mycket förmånligt för dom riktigt snabba som Gumino, och det inte finns en enda ponny där som kan utmana honom. ( ännu iallafall ) Så på " ålderns höst " kan han" jogga" hem många många fler segrar om han vill !

Stort Grattis till Janina o Gumino till tredje raka ! Samt till Alla övriga fina ponnysar som Alla gjorde fina prestationer !

Ps. Att som 15 åring vinna SM är på inget sätt unikt, det har andra gjort före Gumino ! (Bl.a Pajjas och Nicklas)

Mille
0

Ja, det finns nog ingen där som skulle kunna utmana Gumino. Men han är ju även godkänd hingst så han skulle lika gärna ha kunnat vara bara avelshingst nästa år…

Menade inte att det var helt otroligt att en 15-åring skulle vinna sm, men nog är det duktigt att ha en äldre häst som springer i de farterna och fortfarande är så fräsch och fin :D oavsett vilken häst det är.

Turbo06
0

Jag är så glad att jag har ett sto som är fött i år efter Gumino hon är så söt och väll växt. Hon travar så fin hemma i hagen vad må detta bliva tro.

MagganS-B
0

# 86 och alla andra…..Gumino var inte tre år när han började tävla, utan äldre och färdig häst! Hästar som tävlas hårt som unghästar är i regel slut när dom är 15! Med dagens hårda träning kommer skadorna på unghästarna, därför tror jag inte vi får se så värst många 15-åriga SM-vinnare mer!

tejaspirmin
0

#88 ja, de är otroligt synd att alla tränar sina 3-4 åringar så hårt =/ o som gör 7-12 starter på en sesong.. ja har en 11 valack som gör runt 8-12 starter på en sesong, o han är liksom 11! ja tycker ni som startar så myk med era unga hästar, va är de för nytta? vill ni ha hästar som går bra tills dom är 5-6 år sen helt slut? lr vänta lite, ta de lungt o ha en häst som fixar o starta tills den är 15? om inte längre!

sofienordmark
0

#89 fast endel kanske startar för att de behöver rutin i loppen också som de kanske inte får via träning :P

men nu kommer vi bort ifrån ämnet här ^^

ErikaSchieber
0

#89 Nyttan med att satsa på unghästar är att de (förhoppningsvis) kan delta i kriteriet, derbyt mm stora lopp och desto tidigare gå till avel, detta gäller ju framförallt stona. Och desto tidigare de går till avel desto snabbare generationsväxlingar får vi och utvecklingen blir snabbare. Så min åsikt är att man absolut ska satsa på de unghästar som verkar ha kapacitet och talang. Har man en valack så ser ju läget lite annorlunda ut såklart…

PFWZJJ
0

Grattis alla ni gjorde ett grymt jobb:D

Jagz
0

# 30 Inte gick väl Chikita dåligt, 43 är ingen dålig tid!

Cherriese
0

Jag är verkligen jättenöjd med chikkan! hon har inte startat på över två månader, vilat helt i över en månad, vart betäckt o sen körd kankse max 10 gånger innan sm o inte ett enda hårt snabbjobb! hon som är bäst vid regelbunda starter går både felfritt o gör endast 1 sek över sitt medeldistansrekord.. hon har ju alltid vart bättre på kort distans!
jag kände redan efter värmingen att hon inte var lika laddad som vanligt men hon kämpade hela vägen in i mål, trots att hon var trött efter 500m, jag ryckte ju tussarna varvet kvar!!
som sagt jag är jättenöjd med hennes insats!!

ozzkan
0

Hehe, då är det absolut förståeligt, grattis till en bra placering, ska hon inte tävla nästa år då. :/ Synd!

amandahandersson
0

#94, vilken häst hon är! Ni tar Guldstoet istället!

deweycheatumnhowe
0

Din häst gjorde ett otroligt lopp!

englan
0

ingen som har bilder

[Mariaaaaaa]
0

Chikita är grym! Grattis Gumino och Janina!! :D

olivialundgren
0

#98… jag har lagt ut bilder på "bilder-sm" dåliga men,

.- pralinus 

Kristina-
0

På SPTF s  sida inne i tävlingskalendern  finns ett mycket bra reportage av Arne Florqvist . Glad För er som inte sett det !

johannaolofsson
0

#101 Verkligen kul att läsa, bra skrivit!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.