Östersund 25-27 juli!
Vet att det finns en liknande tråd.
Men nu tänkte jag lite mer vilken/vilka häst/ar ni ska anmäla, och till vilken/vilka propp/ar?
Hästens rekord, pengar och prop/ar :)
#1, vad roligt! Bor ni på campingen då? :)
hamras caramba ska dit :) vet inte proppar :p har kollat lite,men kommer inte ihåg riktigt :) men ena dagen hade han e lite sämre,så då kanske han får starta i montén :) beror helt på, vi ska kolla lite nogrannare :)
lill sorken ska oxå dit :) vet inte heller proppar på han då det e min syrras ponny ;)
Vi ska förhoppningsvis anmäla:
Norrskents Jupiter, rek. 2.40,1, inspr. 17.275:- (ja vi kommer få jätteroliga penninglopp!) till
Prop. 5 och (ev.) Prop. 6 på fredagen, 25/7
Prop. 15 och Prop. 16 på söndagen, 27/7
Evert kör.
Zolero, rek. 2.15,4, inspr. 2.975:- till:
Prop. 8 och (ev.) Prop 9. på fredagen, 25/7
Prop. 20 på söndagen, 27/7
Jag kör.

Vi ska anmäla. Blir väl Ellsa, Stenstugu Hwaii, Mirmax och Jasmine. Har inte kollat så noga vilka proppar. Sen ska bäbisarna med och träna :P

kommer förmodligen med Rosenhälls Mawerik bara på söndagen
han har rek. 1.59.8 o 14300:-
propp nr minns jag inte men tror det var 2.06 o 2.00
#2 Jo vi har bokat en stuga på campingen,har föresten en plats ledig i finkan om någon vill åka med, mot att vi delar på bensinkostnader då..

Tigerlilja- ostartad. prop.7
Karismas GerTi- 200:- prop.8 och prop.19
Jag kör båda.

Busebo Trolla rek. 2.25
Fredagen propp 5 Och propp 17 på Söndag.

ska anmäla Foxy Red och Emmeros Helios, har inte kollar propparna så noga
#6 Kom hela helgen Nattha :)
Monté loppet är väl det ända som är aktuellt för mig :)

Starter kansje 25 med Ernst Rolf

Polenta Ska vi dit med :) Propparna minns jag inte, men hon har iaf rek. 2.16,7 och ca 3.450 på sig om jag inte minns helt fel ;)

åhh, vill så gärna åka, men inte säkert att vi fixar nån transport som kan ta 2 sulkys, och om vi nu hittar det så är det inte säkert att mamma och pappa vill betala så mkt, men ska försöka med att säha att jag kan betala 500:- i hopp om att få fara då;)

#7 Jag åker gärna med er Carina :D
#15 Vilken häst ska du ha med dig då? Har lovat en tjej från Skellefteå,men hon visste inte säkert om hon skulle.Så kan inte hon så får du åka med oss..men du måste skaffa boende då..

#16 Haha, nja jag vet inte ;) Någon ska säkert redan tävla Yre där så det är väl skitsamma :)

Vi ska anmäla våra fyra starthästar, sedan får vi väl se om de kommer med… Solos Duff 3.21 1250:-, Solos Unika PRimula 2.55 3 och någonting:- Solos Yazzå 2.18 6825:- Solos Mysli 2.17 3 och någonting:-
Yazzå står ju helt värdelöst till i penninglopp, så vad hon anmäls till får vi se, övriga har jag inte tittat så noga på heller.
Lilla Du
rek. 2.13,5
ca 2 350 kr Propparna kommer jag ej ihåg
Mercedes
rek.2.24,
ca 45000 kr kommer ej håh propparna där med
#17 Frida följ mig som hästskötare=D?
Ingen som har en plats ledig i en stuga =)?

#21 Ja! :D Om jag inte får tävla Yre så kommer jag med dig! :D:D

#21 vad ska du dit med för häst? :D Hade Amber lopp? :D

#20 det blir ett tält som du får kika förbi det här året där jag och svea bor ;)! haha
Hörde att det är svårt att komma med där i lopp den helgen :( går det efter poäng då eller? Har de som har mindre änn fem starter företräde eller hur är det?

Ja det är rätt svårt att komma med om man har dåliga poäng. Eller så kommer man bara med en dag. Så blev det för mig förra året. Men eran häst har ju företräde.
#26 ja så det var det jag tänkte att om de har mindre änn fem starter så har de företräde..men en som har en trea,en fyra och en femma i raden och resten oplac eller disk har den svårt att komma med tro?
Ja det är svårt att komma med om hästen har dåliga poäng…
Men ni har ju företräde med Sobel, Carina, sen har han dessutom bra poäng ju! :)

trea, fyra och femma i raden är ju inte så dåligt så den kommer nog med. beror lite på vilken propp också kanske..
#28 Jo jag vet :) tänkte mer på om Yre kommer med..Frida hade tänkt anm honom och åka med oss dit.

värsta kklassen och komma med i är 2.20 bland russen, där är dom flesta russen..

#31 Sant. Men säg att det anmäls 30 hästar båda dagarna i ett lopp. Samma hästar anmäls till samma lopp båda dagarna alltså. Då komemr 15 meed första och de andra 15 med andra.
#32 Nej där har du fel. De hästar som kommer med på fredag har företräde till söndagen.
Mvh Hasse

Nej,d et tror jag inte, våran häst kom med en dag, de försöker väl låta så många som möjligt starta?
men det står väl i anm att de som startar fredag har företräde till start på söndagen eller?

Japp hästar som startar fredan har företräde. om det exempelvis kommer en häst som endast anmält söndan..

En i våran klubb kom inte med i ett enda lopp förra året. Dom tar ju inte bort en bättre häst i ett lopp bara för att alla ska få starta. Kan jag aldrig tro… De är därför man ska samla på sig bra med poäng till dubbeltravet :P

Jaha, men har inte läst där. :P Men tror inte det avr så förra året, men vi anmälde till tre lopp, så vi hade ju anmält till fredan oxå. :P
Jag ska anmäla Shakira till prop 9 , 20 och 24. Hon har rek.2.15,3 och 4.025:-.
Ger en rapportering mindre poäng?
Tänkte Zolle vann ju senast på solänget, men blev rapporterad. Seger ger ju poäng, men om han blev rapporterad kanske det blir mindre poäng?
Annars har han raden 1-4-6-4-d, och 1.500 poäng. Det kanske räcker till något lopp iaf ;p
Juppe brode ha ganska gott om poäng. Två raka segrar varav en med 2.000:- i första pris… Han har det alltid tjorvat med när vi anmält, 2006 kom han med i fel lopp och 2007 felanmälde jag honom! Hoppas han kommer med i de loppen jag vill i år!
Zolle kommer inte att anmälas.

Det var något år där jag hade två hästar, anmälde de till 2 lopp per dag. Men de fick bara ett lopp per dag!
det var nog för att försöka få in alla eller ngt?
Det beror också mycket på hur man väljer sina lopp. Man måste ha första hands val och andra hands val. De försöker nog stoppa in alla på sina första hands val, sen om man inte kommer med i det lopp man ev. valt i andra hand trots att hästar med sämre poäng kommit med, kan vara för att de valt det loppet i första hand.

#34 jo det är ju typ det dom är ute efter! :)

#41 varför inte? :( hinner han inte komma i form tills dess?
om det är runt 30hästar anmälda till ett lopp så kan dom ju göra två lopp av det istället :) det har jag varit med om nått år :)
#24 i år ska jag ta mig i kragen och verkligen kika förbi! ;)
#46, nej, det känns för tidigt att starta. Vi väntar tills han är 110%-ig :)

Polenta anmäls till;
prop 9, fredag
prop 20, söndag
tror jag .. men troligtvis blir det så :)
Jag har ingen häst med mig, men jag ska fota och vara allmänt social! ;)
Då gäller det bara att få skjuts mm…..
När brukar första start vara på fredagen? det är väl kvällstrav eller?

Finns det någon norr över som glider förbi övik som har en plats över i transporten??
#52 Det börjar 16.00 på Fredagen 25/7 och 12.00 Söndag 27/7 !

#54 Du skulle väl inte starta henne?
#56 ändrade mig =) hon har tränat så jäkla bra så jag ändrade mig ^^, gäller bara o hitta nån o samåka med =)
#55 Tack för ditt svar 

Embla kommer troligtvis inte att komma …känns väldigt trist men den bittra verkligheten ser annorlunda ut om man jämför med de man önskar. Att hon inte kommer beror på att jag inte har nån som kan dra upp henne och lämna henne hos mej där uppe..sen saknas de transport in till banan på bägge dagarna.

vi kommer inte ner i år :/

vilka tänkte anmäla till monte loppet kat b på söndagen?
Mina planer är att anmäla Shakira till monte´loppet.Men hon blev smittad av något vid tävlingarna i Hoting ,har haft feber och inte kunnat tränas.Om hon verkar ok i helgen så anm. vi på måndag och hoppas att hon är frisk till dubbeltravet.

#63 om det är samma som jag hade så kan jag meddela att det inte är kortvarigt….tyvärr!
#62 vi kanske kommer anmäla lill sorken i monté loppet :) beror på :p rek. 2.17,1 och runt 2000 på sej ;pp
#65 Vilka symtom hade din häst och hur länge var den sjuk ? Var du till vetrinär ? Min är inte snorig men torrhostar.

#67 hon hostade och snorade. Tog aldrig tempen, för jag tyckte aldrig att hon verkade särskilt hängig. Det tog ca. 5 veckor innan vi kom igång med träningen och veterinären var hit när den andra hästen hade samma symptom och hon sa att det bara var att vänta ut det.
Vattna höet är ett tips, vad jag kännde med den första som hade det, så behövde jag bara vattna höet i några dagar, sen när jag slutade hostade hon inte mer. Men det är ju inte säkert att hon är frisk för det, men ja!

dom jag skulle samåka med måste kvala om:( ingen som har plats för min Mawerik från dalarna el liknande?
#68 Första boxen hon fick i Hoting var det bara en massa gammal dammig jord i,ingen spån.Hon stod där en natt men sen fick vi byta.Då stod hon granne med en shettis som ägarna trodde hade feber på måndagen,Tävl. sönd. - tisdag.Shakira hostade första gången på tisdag efter loppet.Och hon hostar fortfarande efter 10 dagar.Nu har hon ingen feber längre tack och lov .Ingen annan häst i vårt stall är sjuk. Vi har 6 st till.
#70 Vem var det som tävlade sin shettis på tisdagen om den haft feber på måndagen? Jag kan bara gissa…..
#71 ??? jaha, jag har då inte träffat dom tidigare.Men jag känner ju inte alla shettisägare.Ponnyn var trött på måndan men vi hittade ingen febertermometer.Dagen efter var den som vanligt igen.Men den kan ju ha haft nåt i kroppen.Hur som helst så hostade Shakira i morse också ,så det blir inget dubbeltrav för oss.(bara som åskådare) Träffade en man på travet i dag som hade haft sjuka hästar i stallet sen i julas.Så vi hoppas ju att inte våra andra blir smittade……
På fotot Östfaksa vår 2-åring e.Järvsöfaks på banan för andra ggn i dag.
#73 Ja vi ska ses till helgen ! Vi kommer och hejar på Sobel ! Jag är så glad att det fungerar så bra med Joggpojken.Han ser så fin ut på bilderna i er pixbox.Vilken hopptalang.
Vi ses !!!
#75 & 76 Ja de är verkligen fina tillsammans
Och han är ju så otroligt snäll..
Vet någon vad det kostar att hyra box där på Östersundstravet den helgen? Och vem ringer man då till eller säger man till det vid anm?
Det kostar 100 kronor boxen, om man delar box är det gratis( som jag förstod av Östersunds hemsida) Man säger till vid anmälan.
Glöm inte att anmäla imorgon nu då! :)
Anmält o klart ! :)

Nu har jag anmält :)
Foxy Red prop. 2 och 15 med Linnea Landström
Emmeros Helios prop. 3 med Linnea Landström och prop. 18 med Nathalie Oscarsson

Anmält och klart:)
Har också anm. nu :)
Jag anmälde nu Hults Raptor prop 7 - Benjamin Bergström
Sen anmälde jag till min egna överraskning Hults Defekt prop 10 - Anna Brandell :)

det är bara upptaget…….
#85 med tanke på hur många som anmäler så får man ligga på telefonen hela tiden, jag höll på i 10 min .. ;) men man kommer fram ;)

Våra hästar är anmälda också :) Det är bara att ringa alla nummer om och om igen, förr eller senare har någon lagt på :D

Granit II och katrinebergs jimbo är anmälda.
Månsaga och Lillefot är anmälda :D
Betalar man boxen även om dom inte sover över? tänkte om man bara startar fredag och hästarna åker hem?
Karamellen är anmäld kommer ej ihåg prop nr men troligen 12 på fredagen och 22 och 23 på söndagen.
väntar med spänning på listor :D hoppas o tror att det blir mycket fina hästar som alla andra år! :D

Anmält här med :)
anmält här oxå ;b nån som vet när listor kommer :D?

Jao hade endel beslutsångest igår.
Det var så att jag inte anmälde. Dels för att jag har svårt med skjutsarna till Umeå, sen vill jag inte lägga ut 1.500 på en helg.. /;

Jag har anmält
#97 jennifer, kommer du ingenting alls?!
Putt, ingen som kan kika in på kanal 75 om listorna möjliiigtvis kommit? eller som kan hålla utkik ifall dom kommer :) så spännande med årets BÄSTA ponnytrav helg!
Vad bra att anmälningstiden var tidigt i år! Då kanske listorna kan komma idag :)
Har vi tur kommer dom nog ikväll, det är vad jag förstår sjukt mycket jobb med att ta hand om anmälningar och sådant!
Vi ses i Östersund! :)
puttttt :)

På deras hemsida står de iaf att dom kommer ut imorgon(22/7). Längtar jätte mkt. 
Ja, att de ska komma på sptf, men dom kanske kommer ut på kanal 75 idag ? :D

Än finns inga listor på kanal75..:)

#104 Jaha, ja de hoppas jag dom gör. =)

Kostar det 100kr per dag eller för hela helgen.?

#107 100kr per dag

Tvivlar på dem ska ha 300kr för en helg/ponny. I och med att det står att boxavgift är 100kr så är det endast 100kr man ska betala.
Det är nog 100 kronor för hela helgen, så har det iaf vart tidigare när man betalat avgift för boxplatsen.
nån som kan kolla på kanal75?
#111 Där finns inga listor ännu , kommer förmodligen imorgon !
#112 Okejj.

97* ja hade också beslutsångest ifall ja skulle åka. Men tog de kloka beslutet att inte åka faktiskt, blir lite dyrt att åka då man inte hade några jätte bra propar.. Ena hästen är ju bara tre så han startar ju bara två lopp under helgen och den andra har precis blivit bra i ryggen så han ville ja inte ta ut eftersom ja vill ta de väldigt lugnt nu så han inte får tillbaka sin ryggvärk. Då blev de alldeles för dyrt att åka, eftersom det är en bra bit dit från Eskilstuna.. Men nästa år om det känns bättre, då jäklar ;)

Men det är trist att inte åka eftersom man hört grymt mycket bra saker om Östersunds dubbelhelg. har själv bara vart där en enstaka gång och starta insprängt, älskar banan måste ja erkänna! Hoppas ni får roligt alla ni som tänker åka :)