Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3976 ggr
Stallmima
0

Inkörning!

Ni som tar emot ponnyer/hästar på inkörning, vad brukar ni ta betalt och vad ingår i priset?

skott
0

Jag tar 2000kr för inkörning. Sen får de själva betala stallhyran.

Gumino
0

Vi tar 100 kr + moms per dag o då ingår allt.

savrarpstuteri
0

När jag tog emot ponnyer för inkörning tog jag 3000:- inkl moms första månaden o om någon velat ha mer utbildning av sin ponny var priset 1500:- per månad sen.

casandra
0

Vad hände/r om ägaren i fråga inte är nöjd sen då? Eller om ni inte lyckas "få till" hästen? Bara nyfiken :-)

savrarpstuteri
0

# Man får väl hoppas att ägaren väljer ens tjänster för att de sett hur man lyckats tidigare.
En häst är ett levande djur o det går inte att garantera/lova något resultat i utbildningen. Det man kan garantera är att man seriöst tränar/fodrar/sköter  hästen på bästa vis.

Om problem sen uppstår måste man vara ärlig nog att tala om det o låta ägaren bestämma fortsatt utbildning eller avbryta den. Rak ärlig kommunikation tror jag är den bästa lösningen om saker o ting inte blir som det är tänkt.

Jag lät ägarna gärna delta när jag jobbade med hästarna o då kunde man ju ha en dialog vartefter.

skott
0

Jag brukar låta ägaren komma och provköra hästen innan den åker hem.

Gumino
0

#6 så brukar jag oxå göra.

savrarpstuteri
0

#6 o 7 det tycker jag är en självklarhet att de skall köra ponnyn innan den hämtas så man visar vad den har lärt sej o hur man bör fortsätta jobba ponnyn.

Det är många men inte alla som uppskattar att "följa arbetet".

Stallmima
0

Jag har ju kört in en del ponnyer genom åren, senast inkörda våra egna Skott´s Whiskey och Mima´s Renegade och även mycket shettisar. Är lite intresserad att ev ha hästföretag vid sidan om ett vanligt arbete. Några av våra egna har jag även lämnt bort på inkörning, betalade ca 2500:- för hela inkörningen per hästen. Finns det stort intresse runt om i landet att skicka sina ponnyer på inkörning hos andra ??

ryttarn
0

Vi har kört in några, både egna och andras, genom åren. Priset är lite beroende på förkunskaper hos hästen och hur långt man vill nå.

Efterssom vi inte direkt har annonserat tjänsten har jag ingen fast prislista men jag tycker att #2 låter ganska rimligt. Den prismodellen har även en tendens att engagera ägaren till att ta aktiva beslut om hur långt man vill nå och när man själv känner att man vill ta över.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

giffan
0

Vi tar 3000 för ponnysar och 4000 för stora hästar/mån. Då ingår allt (utom skoning el special foder).

Tycker det e hemskt olika hur stort tryck det är på inkörningar. Ibland har man låååång kö och ibland kommer det in bara några hästar lite nu och då. Just nu har vi en Quarter på inkörning, det är första gången vi kör in en sådan..;)

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus