Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2507 ggr
Saiop
0

Granit avkommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar nu vilka av er som har en avkomma efter hingsten Granit hemma eller om ni har haft en. Sedan har jag hört att rätt många avkommor efter Granit har eksem?! Har eran det? Skriv gärna om eran Granit avkomma t.ex. meriter, temperament, eksem m.m. :)

Min häst heter Sockervadd och är e. Granit. Hon har väldigt lindrig eksem.

På Bild: Sockervadd e. Granit    u. Plopp

Saiop
0

putt

MonteMira
0

Jag har en Monté Mira f.2002 e. Granit u. Tejas Jumona…Mira är en väldigt bestämd dam, men världens snällaste. Bättre första häst får man leta efter =P Inte rädd för något, dock tror jag att temperamentet kommit från Jumona. Hon är lugn och väldigt lättlärd, hon har ingen eksem överhuvudtaget och har inte haft ngn tendens att få det heller =D Nu har hon rekord 2:08 startat ca 23 ggr och blivit placerad alla förutom 3 eller 4 starter…Hon har även fått 42 p på utställning som treåring =D

ElinLilja
0

Jag har en helt färsk efter Granit född 5/7 2008 hon heter Metallica U. Nokia Ue. Junisorken

En mycket härlig tjej som älskar pyssel och gos. Inte ett dugg mammig utan en kaxig flicka som gärna gör egne upptäcktsfärder här i livet

Jatack
0

Fazett er etter Granit og Deniz. Hoppe med rekord 1.55a og 1.59v.  Kjempe snill og rolig.

Står rett i nerheten av våres stall.

Cnox
0

Jag har Björksta Delit efter Granit och undan Denkila. Han har inte eksem. han är stor 130 cm. har gått 2.22,8 men har mycket mer att ge. Han är ärlig och försöker alltid sitt bästa så länge han får vara hel och frisk. han är pigg och frammåt och vill gärna springa!

freneci
0

Jag har Tjalve f 2007e Granit som lånas ut eller säljes. Han har ingen eksem eller liknande.. Underbar i psyket . Snäll o trevlig att ha att göra med…

Saiop
0

#2 jasså, det är du som har Monte mira. Det är ju halvsyster med min 2 åring Troya.. hon är e. Trofe och u. Tejas Jumona

Tack för er som skrev! inga eksem syskon än :P några fler som har Granit avkommor? :)

Mixie
0

Jag har, när jag var yngre vart medryttare på Bergakungen, u. Zaida, han har en helbror som heter Nameless :) Hade defenitivt inte eksem. Var huur coool och snäll som helst :)

//Mickan

Bergas-Flisa
0

har ju som sagt Bergas Flisa  född 2000 u.Miss Bond ue. Vagabond. hon är rätt liten 119 cm. Hon har exem som inte är nå vidare kul! En dam som gör som hon blir tillsagd oftast, men gör gärna som hon vill med och får sina busryck då och då… är pigg och framåt jämt.

startat på travet se sent på hösten 06. har rekord på 2.08,9.

MartinaFrick
0

Säby's Allan Cross

Född 2001

Har gått 2.01,0 Verkligen en jättefin ponny! Har inte exem.

ryttarn
0

Vi har Josephine här hoss oss. Har lånat henne från Björksta stuteri. Hon har gjort några få starter och har ett rekord på 2.30. Hon har fått 40p på utställning. Just nu väntar hon föl med Tejas Monljus. Hon har inte exem

Josephine är undan plupp (dvs helsyster till Grafit, lillsnyggen och sockervad)

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

muskot
0

Muskot valack född 2001 e. Granit u. Zanthana ue. Vagabond.
Rekord 1.55,6 :) Jättefin ponny som alltid gör sitt bästa och älskar att springa!

Har inte eksem!

Nameless
0

Har haft en Granit avkomma som heter Nameless, startade bara som 3åring gick då 2.24,5. Tyvärr tog karriären slut där pgr av skador. Han hade inte exem. Han var en väldigt lat ovh bekväm herre :)

Nameless
0

En bild till på Nameless

Mixie
0

#13 Vem har Nameless nu? Han och BK va ju helsyskon :) Bergakungen lever tyvärr inte idag..

//Mickan

Nameless
0

Han bor hos en familj ute på landet och är sällskapshäst :)

Mikaelasparrdal
0

har ett underbart litet sto som heter spice girl:D som är tre år.

hon är hur mysig som helst hur pigg som helst gör alltid sitt bästa. har rekordet 2,11,6. hon har haft lite eksem men ja tror det kommer från hennes mamma som har mycket eksem.men ja tror inte att det kommer vara något problem bara man sköter om det och tar hand om eksemet i tid.

Saiop
0

Okey. Kul att höra, men det jag har hört om att många Granitavkommor har eksem verkar vara felaktig information. Men roligt att höra om alla hästarna. :)

några fler som har en efter Granit?

SLennartsson
0

Min kompis har en efter Granit, Flexa. Hon är under Tema.
Hon har ett rekord på 2.08 och har ett antal segrar i raden. :)

Norrveda
0

Vi har ju haft Granit på station 2 säsonger.

#17 Din Spice Girl är tillverkad hos oss andra säsongen vi hade förmånen att ha Granit.

Kunde inte behålla Granit då vi själva fick en godkänd hingst efter honom, Norrvedas Guld 574, det räcker gott med en godkänd hingst i stallet!
Vi har förutom Guld 4 avkommor till efter Granit, Vinst, Minut, Glans och Kung. Alla underbara individer.
Att Granit har rykte om sig att lämna många exemhästar har jag inte hört tidigare, däremot har han ju betäckt över 270 ston så med rasens exemproblem borde det rimligtvis finnas avkommor med exem med tanke på antalet avkommor han har.

Hannna
0

Vi leasade Grafit en period, helbror med bla Sockervadd. (e.Granit u.Plupp). Han hade verkligen personlighet den hästen. Man kunde inte annat än gilla honom! Även om han kunde vara riktigt besvärlig när han satte den sidan till….Värsta naturtravaren man sett dessutom. Fick väl ett rekord på 1.45 och var bla 2:a i sitt första SM. Inget exem då han var godkänd avelshingst.

Cnox
0

Björksta Delit sänkte tiden till 2.18,5 idag..

Rajmon
0

Drömprinsen 460 är e: Granit.

rek: 2.02

"Prisse" är världens mysigaste och gör aldrig mer än han behöver! Har har aldrig haft exem elr någonsin visat några tecken på det heller..  Prisse gör allt man ber honom om och bangar inte för någonting=) En riktigt läromästare och charmör<3