vilka tänker anmäla?

Ja Åbergs måste bli en höjdare. Hoppas starkt på duell mellan hingstgiganterna Gumino- TysonII, vore något för travälskare med tanke på hur dom kämpat mot varandra i år!

Hults Chikita kommer ge dom en match..

Det är i såfall varmt välkommet!
Om Tyson kommer till start så blir det inte med ordinarie kusk !
#5 varför inte?
Ordinarie kusk är avstängd då .

Kan inte Syrran bli standin i såfall.

#8 Efter SM sa dom att hon skulle köra;)
Efter SM:et vart Mikaela ordinarie kusk på Tyson och är även tränare på honom.
#10 tillfälligt eller föralltid :p :)?
För alltid
okej
Oj, tråkigt det där med Markus.
Jag tror att om Chikkan kommer, så vinner hon. :)
putt

Listorna är ute nu på sptf, men ska där bara vara 4 shettisar :O ?

Chikkian bakspår igen, vilken otur.
Mickas vinner båda loppen! Heja heja!
heja mickas me lufsen o tyson :)

Chikita får ofta dåliga spår… Synd då hon är så sjukt bra.
Men det är ju Auto så det är ju inte helt fel med spår 9 ändå.

Måste säga att Shettis loppet är lite patetiskt. :S
Klarar Mikaela av Tyson direkt? Nej, tror inte det, Janina vinner rätt lätt med Gumino, med Chikita, Micklas, och kanske Ronaldo en bit efter. Jag hoppas att Tyson travar, men. :/

Tror att Mikaela sköter detta galant, minst lika bra som Marcus. Det har hon bevisat innan då hon ridit Tyson i monte och Ni vet väl hur det gått :)
#22 jag håller med dej, jag trr mikaela klarar av det här :)

Mikaela kommer köra minst lika bra som Marcus.

Jag hoppas det, jag med, men det är alltid svårt att komma upp bakom en ny häst, och jag gissar att det är extra svårt bakom en så bra häst, själv har jag ju aldrig kört en så bra häst. :D

Jag tror mig också veta att Mikaela kört honom väldigt mycket hemma också. Även ridit väldigt mycket..

Mikaela tog ju över Lufsen och det har bara gått bra. Hon har chans att ta hem bägge ponny-Åbergs om hon kör bra!
#25 och hur vet du att jag inte att jag kör tyson lika bra? det e ju jag som tränar han.

#26 Du tror dig veta? :D Varför har hon gjort det tro? :D Och måste säga, att det är ganska stor skillnad mellan hemma och på tävling.
Jo, ridit vet jag, och det kan nog innebära en stor fördel.

# Ozzkan Du behöver nog inte vara orolig, Mikaela har nog gjort en hel del ( sulky) banjobb oxå :)
#29 även om det e står skillnad på hemma motför tävling så lär man ju känna hästen iaf ? och bara det kan ju vara till stor hjälp inför första starten. håller me #27 om att hon tog ju över lufsen och det har ju visat sej att det inte var några som helst problem!
Shettisloppet =lägg ner det. En Skåne-häst är med. Vad är Dynamit II? skadad eller något annat. Det är dags att shettisfolket rycker upp sig ordentligt. Kanske läge om att köra med godis som priser istället.
Russloppet, är det inte samma startspår som i SM? 1.Ronaldo 2 Tyson 3 Gumino 8 Tokajer och på bakspår Chikita. Tyson och Gumino gör upp om det. Chikita förbättrad med lopp i kroppen. Tyson vinner på läget.

Ja tippar såhär
Gläntans Domino
Luffsen II
Emmeros Fantasia
Och
Gumino
Tyson II
Hult Chikita
Vem går emot? :P

Domino tror jag inte vinner för shettisarna det gör luffsen och belinda kommer trea domino tvåa

hur mycket satsar du :P Skoja bara
# 33 Jag vågar nog allt gå emot dig :)
1. Lufsen II 2. Gl. Domino 3. Belinda III
1. Gumino 2. Tyson II (tror att de fajtas ända in i mål) 3. Ernst Ronaldo

#36 Ett mycket trolig mutbud men om jag får rätt äger jag dig på tur!

om jag ska försvara vad jag tror så tror och hoppas jag Gumino håller sig på fötterna och vinner på det. Jag hoppas för all rättvissa i världen att Chikan får en chans att slåss om det! Men för min del får gärna Ronaldo sänka och ge sig in en absoluta hetluften!
Domino´s sista år och därför hejjar jag på han. Sedna hejjar jag på Enda Skåne hästen såklart!

#28 mickaela det är bara att visa dom vad du kan;)

Ditt inlägg har det mesta.! Bra skrivet..
Mikaela kommer att köra tyson ännu bättre en vad jag har gjort.

Hej Mackan! Grattis till segern med Loving på Bollnäs..! :)
Otroligt att Ni lyckats med den hästen, den var smått galen när jag var i USA..
hallå Tack så mycket :) hon var grymt fin.
#38 Ronaldo galopperade oturligt nog i SM:et men gjorde ett bra lopp efter sina två galopper, syrran körde på säkerhet efter det, bättre med en 5e plats än en diskning. Han gjorde ett kanonlopp i kalmarsundspokalen och närmade sig Tyson på upploppet. Om loppet hade varit längre så hade han varit nämre..Jag tror och hoppas på att Ronaldo gör ett mycket bra lopp på tisdag och är bland de tre främsta. Gumino är en riktig kämpe som klarade att ta Tyson i SM:et även om han fick gå i andra spår stora delar av loppet.. Tyson kanske har den korta distansen på sina sida och når mållinjen först.. Chikita har fått ett lopp i kroppen nu och har nog kunnat tränas lite mer än innan SM:et, synd med bakspår för hennes del men hon har ju som tur väl är snabba hästar framför sig. Men tror dock att det står mellan Tyson och Gumino..svår tippning!
På shettisarnas sida tror jag fortf på Lufsen eftersom han har vatt så överlägsen iår, det hade varit kul för Domino att få en sista stor seger innan han tar avelskarriären på heltid, men tror dock att Lufsen är för snabb. Belinda brukar göra bra lopp ifrån sig och har varit jämn i vissa starter med sin stallkamrat, men Domino är en klar tvåa i detta lopp. Belinda tar 3e platsen..

Kat A - vinner Luffsen, men hoppas på Domino.
Kat B - vinner Gumino, men hoppas på Chikita

Mikaela är ju den som tränar Tyson och tror att hon kommer att köra han super bra och tror att hon tar det , hoppas att Chickan kommer fram bra och kan vara med och slåss lite granna.
Men vad är shettisarna som har de tiderna , finns väl fler som kan vara med och slåss i det loppet än de få som har anmält.
#28 Jag tror att Du kommer att köra minst lika bra som din storebror. Visste inte att Du blivit ordinarie , därav mitt inlägg #5 ! Stort Lycka till !
#32 Dynamit har väl aldrig varit ute i något lopp där han mött några elithästar…nä, shettisloppet är en skämt. Är det detta vi vill visa upp för en storpublik? Hur många starter har tappats på shettissidan i år? Nog har startfälten blivit magrare.
klart mikaela kör honom lika bra =) det kommer ju gå hur bra som helst !

#32,48 Var och när vi anmäler Dynamit har väl knappast NI med att göra.
Ni kan vara helt lugna,tids nog så kommer han att möta elithästarna (vilket han redan gjort också)..

Kat A:
1:a Lufsen II
2:a Emmeros Fantasia
3:a Gläntans Domino
Kat B:
1:a Gumino
2:a Tyson II
3:a Hults Chikita/Ernst Ronaldo
Men jag tror det blir väääldigt tufft om 1:a placeringen!
Högst sannolikt uppstår det ett problem när ni ska anmäla till Åbergs i framtiden. Då finns det inget shettislopp kvar att anmäla till. God Natt!
Mikaela är grym, hon kommer köra exakt lika bra som marcus om inte bättre :)
finns fler snabba shettisar som INTE är anmälda varför bara klaga på en då
jag tror Lufsen vinner före Emmeros Fantasia i Kat A loppet
sen vinner nog Tyson eller Gumino det andra

Någon som vet vilken tid russloppet startar?

#54 Precis

#Alla med åsikter om Dynamit. Ja visst är han kul att se men vad vet vi om hur han är för dagen. Jag hade som många andra här gärna sett ett bättre fält i skettisloppet men Farmen brukar ha full koll på vad dom gör. Är Dynamit inte med så finns det en mycket bra anledning till det. Är han inte helt hundra ska han inte starta….

#58 Han startar på Tomellila på onsdagen

#59 Gör han,i vilket lopp då????

#59 Nej det gör han inte alls. Lögner hör inte hemma här.
Men snälla nån, skärp er nu! Blir så jäkla trött på alla som ska lägga sig i vilka hästar som startar och inte. Sköt er själva, det är väl helt upp till en själv om man vill anmäla eller inte?!

Såg på fel dag det var på kalmar han skulle gå. Kan väl ha fel utan att vara en lögnare? SEDAN ÄR DET VÄL UPP TILL VAR OCH EN ATT ANMÄLA VART MAN VILL.LOPPET PÅ JÄGERS KAN JU INTE BLI OFICIELLT MED BARA FYRA HÄSTAR.

I detta forum anser inte jag att man skall diskutera vilka som borde ha anmält utan vi kan väl yala om dom som är anmälda och kunna tippa lite resultat bara för det är kul.
Tycker också det är tråkigt att inte fler shettisar är anmälda men det är ju upp till var och en att ta beslut om de vill vara med, finns det lopp som passar ens häst bättre på annat håll så är det klart att man väljer det ---krocken med Kalmar orsakar nog att det blir så få

Tur att man inte har någon snabbare häst kanske, utan kan anmäla dit man själv vill 
Väldigt tråkigt när man hackar på någon som inte anmält, beröm istället de som HAR anmält ut.

en shettis som gått 3.20 hade kunnat starta i åbergs iår & fått 500kr, rätt bra tycker jag,.!

Heejja Mikaela;) Du tar hem detta skaru se:D<33
#61 hon hade ju bara sett fel på dagarna inte ska man behöva bli kallad lögnare för det väl? jag tycker alla ska sköta sitt och låta de folk som vill anmäla göra det och inte hacka på de som inte gör det..
#58 bara för man inte startar en häst betyder ju inte det att hästen inte är helt hundra…
om några år så kommer Dynamit säkert stå som SM vinnare!!!!

Fast sen kan väl jag tycka det är konstigt att shettisloppet blir av när det är *vanliga* insprängda lopp som inte blir av nere på Jägersro när de är 5 anmälda hästar.
#69 men e inte det för att det e ett "mästerskapslopp" ? eller har jag fel :p? då måste det väl vara minst 3hästar :p
är det du som köpt Bambu från gotland? #61

#63 Sorry jag var på ett dåligt morgonhumör. Bitit mig i tandköttet och var lättstöt. Nä det är klart det var ett misstag det inser jag med i efterhand.
#68 Jag håller med dig. Låt folk anmäla som dom vill. Jag har inte sagt något annat.
Sedan så var det det där om inte helt hundra. Det var dåligt ord val. Jag syft på formen. Det sa nämligen Mike Tall till oss på Tomelilla, att han inte var riktigt i full stöt. (Då fårstår jag om man väljer att inte gå ut i Åbergs. Det vore inte schysst mot hästen.)
Sedan #68 Så är jag också övertygad om att Dynamit Ii kommer plocka SM och troligen även Åbergs för det kommer ett nytt år nästa år.

Är det någon som vet hålltiderna? Jag vat bara att Russen brukar köra mellan storlopp 1 och 2 ungefär vid 13.00 eller något ditåt.

Hela Hugo Åbergs börjar väl inte förrän 17.00, kvällstrav.
Enligt programmet går Kat B-loppet 19.03
Det är bra att folk är optimistiska och menar att vi anmäler något annat år istället. Det jag tror är att då får man köra shettisloppen någon annan dag en huvuddagen eftersom det tills slut inte blir någon som vill titta på eländet. Tar inte shettisfolket sitt ansvar och anmäler ut till dom större loppen så behövs ju uppenbart inte det lopp av SM, Åbergs-karaktär för shettisfolket.

#76 men herregud! låt folk anmäla till vilket lopp dom vill!!
Visst jag håller med om att det är tråkigt att shettis loppet vart som det vart - men vad kan man göra!?
Det är upp till dom som äger shettisarna som hade platsat i loppet att anmäla. Om dom har tänkt något annat, eller om hästen inte är riktigt 100%, har vi inte med att göra! Dom gör som dom gör, det är trots allt dom som äger och bestämmer över sina hästar, INTE vi.
Jag håller till fullo med ruter ang det svaga intresset för dom "stora shettisloppen". Lägg ner SM , Åbergs mm då det ändå inte finns något intresse för dessa. Tycker det är pinsamt att dessa lopp visas upp för stor publik! Ps. All heder åt dom som trots allt anmält ! Lycka till !

Har fått tiderna när loppen ska gå o när värmning e tillåtet.. Osv….Lägger in de så fort jag kommer hem för mamma har de hemma.. =)

#79 Super Corre!
Vem ska dit?

Skånes Ponnytravklubb
Hälsar alla deltagare:
HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL
MINI ÅBERGS OCH LILLA ÅBERGS
JÄGERSRO 2008-07-29
BOXPLATSER enligt anslagen uppstallningslista.
INSKRIVNING sker vid vojlocksutlämningen där även startavgiften betalas om inte det har gjorts via bank- eller plusgiro.
NUMMERBRICKOR hämtar du i vojlocksutlämning (vid karantänsstallet).
OBS! Återlämnas rengjorda på samma ställe.
VÄRMNING får ske på stora banan fram till KL. 15.45 och sedan fram till första start i stora travet.
PROVSTART bakom startbilen kan inte genomföras på grund av tidsskäl
MINIÅBERGS, KAT. A: START kl. 16.25 Samling i defileringsvolten senast kl 16.15
LILLA ÅBERGS, KAT. B: START ca kl. 19.03 samlas 18.50
FIKA bjuder SPTK på efter loppet i korsvirkeshuset (bakom stora läktaren) där vi även har
PRISUTDELNING OBS ! Endast vinnaren till segerdefileringen övriga får priser vid fikat.
DEFILERING MED VINNARNA Jägersro önskar att segrarna i Mini Åbergs och Lilla Åbergs leder defileringen till "stora" Åbergs ca kl. 20.55 Samling 20.30.
FÖRSTA START i stora travet kl 17.30
Har Du ytterligare frågor:
Se programmet!!!
Med ponnyhäsningar
SKÅNES PONNYTRAVKLUBB
Styrelsen

så bra med all denna information och i god tid också tackar så mycket

Skall bli riktigt spännande att se hur det går i morgon!