Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 1366 ggr
Cnox
0

Eskilstuna 10 augusti

Jag ska anmäla Björksta Delit 2.18,5 1825:- till prop 9 och 10.

Dissy 2.01,8 9000:-(?) ska ut i propp 14 och 15

marika-J
0

jag skall anmäla Grann till p 14(?) om jag inte minns fel..

[DHIZA-bus]
0

jag ska kvala en häst och sen som ska kankse ut i prop 9. någon som ska till eskilstuna och har en sulkett att låna ut i kvalet.=)

Geminii
0

Har ingen starthäst men ska självklart ner o kolla :D

MISSY-E
0

jag ska kvala en häst sen ska jag värma dhiza som min syster ska köra om hon kommer med

MonteMira
0

Jag kommer med Monté Mira sen ska jag förhoppningsvis köra min nya lilla låne häst på bana för första gången, hehe hon heter ju Ragata så vad som helst kan hända ;)

myhedberg
0

Ska köra Dalsgårds Boheme vet inte vilken propp han är anmäld till men ja :)

myhedberg
0

Ska köra Dalsgårds Boheme vet inte vilken propp han är anmäld till men ja :)

NatthaBlom
0

Kanske Rosenhälls Mawerik ska hitta nÅgON ATT åka med bara

NatthaBlom
0

NÅGON SOM VILL SAMÅKA?

trogen
0

Startlistor nån?:)

deweycheatumnhowe
0

Ingenting ännu.

Har du anmält Lolita ?

[lufsen]
0

Listor?

MonteMira
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ååh vad jag längtar efter listorna =D…

stally
0
marika-J
0

nu e listorna här! :) på SPTFs hemsida.

väldigt svåra lopp blev det, trodde faktiskt inte att det skulle vara så mkt anmält pga visbys dubbeltrav, men det blev tvärt om..

ryttarn
0

Kul med så mycket häst men visst blir det tufft…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

jessssica
0

Kruton kom inte med, igen. SYND att det finns så väldigt få tävlingsdagar på ett år i ponnytrav.

Han har gjort precis över 5 starter nu och har 3st 5:eplaceringar i raden, 29,1 i rekord och anmäls ju därför till "nolloppen" och de nollopp som finns senare på året är ju typ max 2500/3500 lopp eller 2.30 lopp som också ostartade hästar el -5starter hästar anmäler till = Kruton kommer inte med. Synd när han går så bra precis nu.

Känns så otroligt värdelöst att sitta och träna till en sport hela året runt och sedan starta MAX 5 ggr/ år.

Nu byter nog jag och Kruton sport istället! :)

VeronicaP
0

Men listorna är borta igen

Teja-Bea
0

Länken i #14 funkar!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jessssica
0

Dom kanske var tvungna att ändra något i loppen?

Är det någon som vet hur man räknar ut hur man har förtur till lopp?

Om man har en ponny som gjort 5 el. färre starter har man väl förtur?

Vad kommer sen; Poäng eller hur lite/ofta ponnyn startat?

VeronicaP
0

#19 Jo jag vet att den funkar men det kan ju vara så att eftersom de tog bort den att något var fel på den och det kan ju vara bra att veta för dem som är här inne och kollar bara :-)

marika-J
0

#20 jag tror dom går på poängen, men det kan ju inte vara i de fem senaste starterna, utan totalt. Eftersom skulle dom ha gått på de senaste fem starterna hade ju inte mitt russ fått starta (1-d-d-d-k) så troligtvis går dom väl på hur mkt poäng ponnyn har totalt. Men rätta mig om jag har fel!

Rovalds-Zurfa
0

Tror att dom vart tvugna att ändra för min ponny gick ut i lopp 7 och 9

Liiina
0

det står fel kusk på min häst :P

NatthaBlom
0

Hahaha blev lite hårt ksan man säga x)

jessssica
0

#22 Okej.
Jo fast jag tror ändå att dom går efter poängen i de fem senaste starterna i så fall. För i en propp som t.ex max 2000/2500:- kan det vara ponnyer anmälda som gjort ca 20 starter eller mer med i. Och även sånna som gjort precis över 5 starter, då är det nästan självklart att dem som gjort 20 starter har mer poäng totalt. Och då kan man aldrig komma med i lopp när man precis paserat de 5 första starterna!

jessssica
0

#22 Var det ingen i ditt lopp som hade mindre poäng än din häst då? :)

pumbaj
0

Vart hittar man boxlistorna ?

Liiina
0

när är första start ?

Kajhugo
0

Om det är som i stortrav så räknar man de fem sista starterna och det är beroende på hur mycket pengar dem tjänat dessa starter samt att 1:a, 2:a och 3:de platser ger bonus poäng, om det är annorlunda så vet jag inte hur man räknar.

Man kan även få förtur om man  startat senast ett angivet datum, det står i så fall i proppen.

Tusen
0

#20 Reglerna är precis som i stortravet.

1. Halvrader gör att hästarna ryker först.

2. Företräde i de fem första starterna. Är det fler påsamma volt har den som har startat minst företräde.

3. Sedan räknar man poäng på de 5 senaste starterna (inget annat).

Allt detta skall ske automatiskt då man matar in hästarna i systemet. men ibland blir det ändå fel. Ibland kan det också stå andra villkor i propparna som gör att man går ifrån detta.

I ditt fall verkar det som om du borde vara med. Kanske är det därför listorna har dragits tillbaka. Vi får väl hoppas att det blir rätt.

Stallmima
0

Någon som vet hur kvalet går ??????

jessssica
0

Väldigt synd att de inte delade på den lägsta russproppen!
Men de kasnke inte får göra det då? …

Det verkar som att det var den enda proppen som det blev överanmält i, och de lägsta propparna brukar ju alltid vara fulla för att det är så många nya hästar som anmäler då, ändå kan man inte dela.
Jag kommer aldrig bli med i nåt lopp igen då, eftersom att han precis paserat de 5 första starterna, och bara har 3st 5e placeringar i raden "/.

Fast örebro brukar ju dela sina lopp, undrar om de gör lika på lindesberg då, hoppas det! :)

[Josefine-Appollo]
0

När är första start???

pumbaj
0

Boxlistor?

Ylva_87
0

Boxlistor kommer med programmet och på hemsidan i slutet av veckan.

Första start är kl 11.00.

entill
0

#17. Synd att han inte får chansen, när han verkar vara i så fint skick och rör sig så bra. Hoppas att du åker till Guld-Russ med honom i alla fall. Har du inte funderat på klassisk körning? Inte så många tävlingstillfällen, men man brukar inte bli bortlottad i alla fall, och med hans utstrålning och rörelser skulle han kunna lyckas bra, och det är ett bra komplement till travet.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~