Visbys dubbeltrav 8-10 augusti
Vilka ska dit? Vilka lopp ska ni anmäla till? Och vart ska ni bo? :)
Det är bara du och jag som ska dit Camilla :)

Jag ska dit med båda min damer. :) får se vilka lopp dom ska starta i.. Tiffy ska starta på torsdagen iaf o max 40 000 på söndagen. tinny är inte bestämt ännu.. får se vilka lopp de blir.

Vi ska på semester den veckan på Gotland. Carmilla kommer att följa med och bo där en vecka då ;) hon går ut i ett lopp på söndagen.
Ska förhoppningsvis starta Tur-Bo både fredagen och söndagen, beror på om jag hinner på fredagen eftersom jag jobbar. Någon som vet när det är tänkt att första start ska gå? På fredagen ska han i sådana fall ut i 2.15 loppet. På söndagen antingen 2.00,0-2.20,0 loppet eller högst 15.000 kr.

#5 Jag tror att jag hörde att det skulle börja 16.30 om jag minns rätt! Själv jobbar man till 00 på torsdagen så det blir bara att åka hem och vända för att ta färjan från nynäshamn kl 07.30 :)

Jag ska dit med Gudrun Gross. På fredagen ska hon starta i försöket till 5- års baggen och på söndagen blir det troligtvis final eller tröst final och 1.55,0 - 2.04 loppet eller ett penga lopp

Info ang boxar: Vid anmälan ange när ni kommer och åker, hur många boxar ni behöver och särskilda önskemål.
Om ni kommer under torsdag kväll/ natt så är det travdag vilket innebär att det kan va svårt att få box innan tävlingarnas slut och direkt efter kommer boxen ej vara rengjord.
Boxlistor görs efter anmälningarna.

Startlistor? 

http://www.sptf.nu/startlistor/080808_VI.pdf
Åker dit med Born Fighter (5-års baggen) och Björksta Guten lopp två och 11 =)
http://carolineforsner.blogg.se/

sen får vi ju se hur de blir på söndagen, inte sett några listor än! =)
Tuffa lopp för min del. Jag antar att dem tänker lägga in en PAUS mellan lopp 2-6 eftersom jag bara har 3 lopp emellan och det ÄR FÖR LITE. Man ska ju sela av och på också!!

#14 det är 10 minuter mellan varje lopp, så det går minst en timma, loppen ska ju gå också….
Fina lopp de har fått ihop iår måste jag säga, Lycka till, speciellt Jimmy o Olympi, Julia o Foxan och Erika o Plommona

var bra listor! startar lill-ejra och winnica i montén=) Jättenervöööös!! kommer nog att få bra placering med winnica.=PP vi är i toppform och med ejra ska jag inte gå i slowmotion som första gången=PPPPP
#15 Hoppas det, även fast jag tycker det är taskit att lägga det med bara 3 lopp mellan.
Fina lopp annars. Kul med mycket hästar!

#14 det är 10 minuter mellan varje lopp, så det går minst en timma, loppen ska ju gå också….

fattar inte varför datorn lägger in samma inlägg igen… jätte bra med ny sajt…
man fattar ingenting av den här nya sajten :P

Inget monte SM-test på söndagen? :O

#22 Nej bara 3 anmälda….
#21 Nej faktikst…

Jag är taggad! kommer ner redan på tisdag, dvs imorgon ^^

Kommer de köras tröst-final i Baggen?
#22 Har listorna kommit till söndagen?

#27 ja, dom finns på SPTF :)
#28 Tack! Ett plus till visby som fick ut listorna så fort!

#26 Nej, ingen tröstfinal, se statuter för loppet på vår hemsida www.grtk.se

#26 Nej, ingen tröstfinal, se statuter för loppet på vår hemsida www.grtk.se

fel!!vgjorde den för skojs skull med fel namn!!haha ville ha en bakrundsbil och råka ta feel färg men här kommer den rätta

Om jag lyckas kvala in Gudrun Gross till 5- års baggen så är det bara 2 lopp emellan , eftersom hon startar i lopp 1 och finalen körs som lopp 4 ,det tycker jag är ganska tajt .Men jag hoppas hon gör bra lopp ändå .Jag är redan jätte nervös men det ska bli jätte kul att få komma till Visby!
#7 Tack :) Då hinner jag till och med hem emellan, lasta häst och åka igen :P
#36 Det börjar till och med 17.30 såg jag på hemsidan nu :)
#37 Haha, jag läste också precis det :)

Oj guud va lopp.. Roligt att de blev de
men hoppas att lopen flyter på bra, annars lär sista loppet gå mitt i natten…;P
Lycka till allihopen.

Skulle lägga in flagglistor här nu men det är fel format, kolla grtks hemsida och planera era flaggningar innan så det flyter på bra!! Tack på förhand
Boxlistor kommer imorgon, har ni frågor ring mig 0739741547.
#39 Hoppas första 5 loppen går skitsakta så jag får långt mellan mina lopp annars protesterar jag haha. Sen får det gå i blixtfart :) Fast det var ganska mysigt att rida montelopp förra året när det var kolsvart ute :D

vill ingen tippa??

ska man vara volt vakt i de loppe man kör?
#43 Det är uppskrivet så, men man måste givetvis be någon anhörig att ta det. Om man inte kan få hjälp får man byta med någon annan.
Det är tänkt att anhöriga ialla fall ser på loppet så då kan de lika bra hjälpa till att flagga. Grtk har haft så nu några säsonger och det har fungerat bra.
Lycka till i helgen!
#43 Det är uppskrivet så, men man måste givetvis be någon anhörig att ta det. Om man inte kan få hjälp får man byta med någon annan.
Det är tänkt att anhöriga ialla fall ser på loppet så då kan de lika bra hjälpa till att flagga. Grtk har haft så nu några säsonger och det har fungerat bra.
Lycka till i helgen!

okej. då vet ja.. trodde de vart så. men blev lite osäker :) tack så mkt. lycka till själv med era startande :D

#46 trodde det också först så jag blev helt hysterisk men kom på det sen
#45 Det värsta är att man vill gärna se att sin egen kusk/häst funkar i starten så när man står som flaggvakt i samma lopp är det väldigt lätt att tappa koncentrationen på den som man flaggar…Inte alltid lätt o få tag på någon annan att flagga då istället, men kommer nog att försöka byta med någon nästa gång då man känner ansvar för sitt eget barn som startar o som inte har gjort så många starter än..
*48 Den här gången står man flaggvakt i sin egen volt så då ser du att hästen funkar.

vill ingen tippa

Fredag;
- Polover
- Cotton Field, Nicke II
- Stenstugu Dunder,Harmoni
- Smedens Max Speed
- Olympia Dar
- Celektra, Nemo
- Ramona Ernst
- Enets Daisy
- Emmeros Henny
- Mazarin Ernst, Dar´s Foxstrot
- Pilen Nick
- Petros-Kinda

Söndag
- Mazarin Ernst, Dar´s Faxtrot
- Smedens Max Speed
- Trofe, Pralinus
- Ramona Ernst
- Polover
- Ramona Mustang
- Emmeros Henny
- Harmoni, Stenstugu Dunder
- Bolsan,Lojstablondie, Nicke II
- Pilen Nick, Slättans Tinny
- Bam-Bam, Rosalind Ernst, Tiffy
- Sting, Ramona Mustang
- Olympia Dar, Carmilla
- Celektra, Enets Daisy
Lycka till alla nu på dubbelhelgen i Visby, hoppas på fina tävlingar samt bra väder!!!

Ingen som vågar tippa monte loppen på lördag??:)

Det är viktigt att alla tar sitt ansvar för flaggningen, om man nu ABSOLUT inte kan fixa nån som kan flagg så säg till i inskrivningen i god tid så huvudstartern vet hur många han behöver få till hjälp! Ju snabbare det finns flaggvakter på plats ju snabbare kommer loppen igång! Tack på förhand!
Lycka till alla startande!!! :)

Nya flagglistor finns på hemsida inom kort!
Varför har de blivit så att vi ska flagga i våran egen volt???? Man har ju fått stått i den framför eller bakom ens egen volt annars

Just därför kommer det nya….
#57 Vi måste ha skrivit samtidigt

Resultat??

Ska tippa lite till söndag, men har ingen anning hur de gick i fredags men jag gör ett försök:)
Lopp 1: Här tror jag Dar´s Foxtrot tar hem segern tätt följt av Mazarin Ernst och Ludde Roll.
Tipp 8-6-10
Lopp 2: Här får den fina 3-åringen Smedens Max Speed sin 4 raka seger hur enkelt som helst men på andra plats kommer nog Rovalds Zeltin in på och trea blir Myrkungen.
Tipp 6-7-5
Lopp 3: Mycket tufft lopp men jag tror Pralinus hinner fram med Bam-Bam och Hults Bonito jagandes bakom. Fördel Bakhästarna.
Tipp 13-12-14
Lopp 4: 5-årsbaggen vinner nog Ramona Ernst hur lätt som helst om allt är som det ska, andra platsen kniper Enets Daisy och tredje plac tar X krut.
Lopp 5: Här vinner nog Polover men andra plac tar nog Ekslätts Wait 4 me och tredje plac tar Linus Ess.
Tipp 2-8-14
Lopp 6: Här vinner nog Ramona Mustang om hon hinner fram annars vinner nog Wera el Cherie II.
Tipp 7-6-5
Lopp 7: Emmeros Henny tar hem detta lopp, andra plac tar nog kastanjegårdens O´boy hem och tredje plac plockar Sten.Dynamit-Harry hem.
Tipp 3-4-6
Lopp 8: Manberger tar detta lopp även här med Harmoni, här tar Rovalds Zeltin hem andra plac med Stenstugu Dunder tätt följt där bak.
Tipp 2-7-4
Lopp 9: Nicke II verkar vara i fin form så han vinner det loppet, men andra och tredje plac kommer stå mellan Fantom och Orre.
Tipp 4-5-8
Lopp 10: Pilen Nick vinner nog detta lopp tätt följt av Slättans Tinny och Plomona II.
Tipp 7-5-10
Lopp 11: Bam-Bam tror jag starkt på trots dåligt spår, men hon kommer ligga jämnt med Tiffy och Trofe.
Tipp 12-5-10
Lopp 12: Izabel X plockar hem denna seger, men de två med mest tillägg Sting och Ramona Mustang kan knipa silver och brons planketten.
Tipp 3-6-7
Lopp 13: Den fina Dars avkomman Olympia Dar gick en fin tid i Debuten så hon kommer att ta sin 2 raka seger, silver platsen tar Kålmans Poppis hand om och bronset tar Plannja.
Tipp 4-5-10
Lopp 14: Celektra kan ta hem detta, men Ludde Roll och Enets Daisy blir tuffa. Men om jag skulle säga en vinnare så blir det nog Ludde Roll.
Tipp 8-12-6