Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1513 ggr
UG
0

Tränarlicens-prov...

Ska skriva prov för att få tränarlicens och har hela kvällen läst på i Tävlingsreglementet. Har gett upp om att lära mig allt eller ens det mesta utantill. Vilka kapittel tror ni är de viktigaste att plugga? Vilka frågor brukar komma? MVH Ulrika

ozzkan
0

Ska göra det om nåra veckor, plus körlicens provet då. :D

Men läs på de instuderingsfrågorna du fått, de brukar vara bra, elr har du inte fått nåt? :D Men tror alldeles säkert at du fixar det. :D

UG
0

Har tyvärr inte fått några instuderingsfrågor, vill du förtälja vilka områden det handlar om?

[Mariaaaaaa]
0

det är bra som sagt att kunna de där "instuderingsfrågorna" …

[Mariaaaaaa]
0

det var ett stort häfte… kan inte komma på vad det heter, innehöll massor olika frågor.. det är nog bra att träna på lite allt möjligt, inte alltför mycket på reglementet i sig…

crazycattiz
0

Jag skulle nog säga att åldersgränser, ansvarsfrågor, utrustningsbestämmelser, kategori indelning och liknande brukar vara de huvudsakliga frågorna :)
Så länge man tänker logiskt och använder lite sunt förnuft brukar frågorna inte vara något problem :)

UG
0

Tack så mycket för era svar!

LouiseOscarsson
0

Det kommer om vilka hästar som tillhör Kat.A och B

Om ålder på kuskar och hästar inom de 2 Kategorierna

Vikt för monté

spölängder

man ska svara ja eller nej om vad man kan bli diskvalificarad för på en tävlingsdag

hur många lopp man får starta på en dag och hur många dagar man måste vila sen till nästa start

vad olika förkortningar står för

Det var lite utav vad jag komme rihåg :) Hoppas det går bra! ;)

Kram Lollo

UG
0

Jag studerar tävlingsreglementet för fullt och har några frågor:

I sökregistret i bokstavsordning står "Åldersbestämmelser" för funktionärer §3, Körsvenner §30 Hästar 16§

När jag läser §30 står det inte alls om kuskens ålder utan om "Rätten att anmäla, köra och rida häst." ?????

När jag läser §16 om hästens ålder står: "Åldern 2-12 år varmblodiga hingstar och vallacker, 2-10 år varmblodiga ston, 3-15 år kallblod." Jag har dock lärt mig att min ponny slutar ponnyrtava vid 15! Står reglerna kring ponnytravarna någon annan stanns?

Kan ni hjälpa mig bringa ordning i detta?

UG
0

#9 Åh! Tack! Nu öppnades en ny värld ;-)