Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettfoder-utfodring
Läst 2023 ggr
Komik
0

Salsafoder

Ger någon av er Salsafoder till era hästar?

Har ingen erfarenhet av just de fodret, så skulle vilja ha mera information & även namn på en återförsäljare i sthlm…

savrarpstuteri
0

Ja, alla våra ponnyer äter Salsafoder o jag har aldrig ångrat att jag bytt till detta helfoder som jag ser som ett "ultimat" foder.

Fina hårremmar, fint hull rätt sorts energi, framför allt till de som tävlar o tränas hårt.

Jag tycker det också har visat sej i våra ponnyers resultat på ponnytravbanorna.

Gå in på www.salsafoder.se där hittar du information om fodrets innehåll, sammansättning o återförsäljare som finns runtom i Sverige.

Hoppas du provar detta fodret! Du lär nog bli lika nöjd som vi o ponnyerna är. (dessutom ääälskar hundarna det…..Glad särskilt hotmixen)

Komik
0

Tack för informationen!

Vad skulle ni ge en tävlingshäst som går normalträning 5 dagar i veckan och fort en dag i veckan men som behöver vakna upp lite och bli lite piggare i humöret ?

Den där hotmixen låter intressant men blir det inte lätt att dom går upp i vikt?

Komik hälsar att han är stolt över sin pappa! :)

kram från oss..

Stallmima
0

#2 Dra ner träningen till 3 dagar per vecka, höj kraftfodret ( iofs vet ju inte hur mycket du ger ) Ingen gräshage. Precisera gärna hur hästen går i hage, hur mång timmar per dag tex.

_Jag_
0

Neppe han har precis börjat äta hotmix (tre veckor sen) och jag vet inte om han har blivit pigg, men mindre lat är han nog. orkar dessutom mer, blir inte trött på samma sätt.  Och sen tränas han väldigt lugnt mellan loppen så han tjänar lite energi och blir piggare då också :) Han vill verkligen springa när han kommer till banan (men i sitt tempo) inna ville han inte springa alls. Så att lägga om träningen och börja med hotmix är nog bra =)

Komik
0

Okej!

Men Komik är en häst som måste gå för att sedan fungera. Så att dra ner på träningen tänker jag inte göra. Han mår bra av att motionera mycket & ofta.. Han måste hållas igång för att hålla fint hull också.. Är därför också rädd att Hotmixen kan vara "för mycket" för Komik.. kraftfoder är jätte svårt ! tack för era tips..