5 årsbaggen 2009!!
Är det någon som har sett information om den och när man ska börja betala in , tycker jag har läst på Gotlandsklubbens sida men hittar bara de för förra året . Vill ju inte missa någon betalning ju.
Vi anmäler förhoppningsvis 2st!!!
Om jag inte minns fel så kommer information o inbjudning ut bravledes.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Inte säkert att det kommer nåt, men gå in på hemsidan och kika när det närmar sig Baggen iår. Det brukar finnas ett meddelande där då.
Brukar betalas in innan den 1/7, men det kanske är ändrat i år om ni inte fått någon inbjudan än.

Tror inte man får inbjudan längre och det står inget om det på deras hemsida jag kollade häromdagen bara , tycker iof att det skulle komma ut i tid *S*
Maggan S-B du brukar ju ha koll på läget !! Jag måste ju oxå betala in så att jag har en bra anledning till att käka gotländsk pannkaka o glass
!!

#1 Så då får man ta en tripp till Gotland då och hejja nästa år?

#0 Så det blir till att ta en tur till Gotland nästa år för att heja fram Ijor, kul tycker jag…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#Du är så välkommen som resesällskap o hejarklack!
Vore kul om vi blev ett "gäng", varför inte passa på å ta egna pållar med o tävla? Baggen brukar ju alltid gå i samband med deras dubbeltrav.

#7 Ja vi har tänkt anmäla och jag är ju en sådan som vill betala allt på en gång , för som sagt mitt minne är ju inte det bästa *S*. Sen har jag ju aldrig varit på Gotland så det kan ju bli en trevlig liten semester tripp ;-)

#8 Det får du ta med HSB, mycket möjligt säger hon.
Vem ska köra den andra pärlan då?

#9 Jag har iof varit på gotland men varken på Skrubs eller lojsta hed (pinsamt) så egentligen har jag ju inte varit där…. Blir väll till att ta med några hästar för baggen brukar väll vara i samband med ett dubbeltrav?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
# HonSomBestämmer brukar ju vara pigg på det mesta så hon hänger nog på skall du se
!
Vem som skall köra ??? Anna lär väl köra så mycket som hon kan/får.
Vi grundanmäler båda o sen får vi hoppas att båda är fräscha o i form för start till Baggen.
Det blir första o sista gången Anna kör på Visby (tror jag) för det är hennes sista år -09 o det blir väl en fin avrundning på en lång händelsefull, framgångsrik ponnytravskarriär att ha Gotlandstävlingar o Baggen som "le grand finale"!!!

#11 Jo det brukar vara samtidigt som dubbeltravet så har man tur så kan man någon mer med sig.
Skulle oxå vilja veta om man får nån inbjudan o när man lär börja betala in;)
Ingen som veeeeeeeeeeet
!!??

nä det verka vara tyst om det ;-)
Tror att vi betalade in till årets Bagge 1:a gången den 1/8 -07 sen i en gång till på hösten och en gång i april -08 och sista i juli, men då hade inbjudan kommit ut för länge sen.

Jag förstår inte riktigt det här… Varför ska man börja betala redan nu, och vad är det man ska betala? Någon som kan förklara?
Ring GRTK och be om att få numret till Tomas Martell. Han är ansvarig för det i år iaf.
Vad jag hört så kommer alla travregistrerade fyraåringar att få en inbjudan så småningom. Förut var det så att första insatsen skulle betalas 1/8, men iår blir det lite senare då det är någon ny som ska "ta hand om " 5årsbaggen efter Tomas Martell.
# 18 5-årsbaggen är ett INSATSLOPP! Man betalar in i förväg för att försäkra sig om att man får en plats i loppet! Insatserna används sedan till prispengar i loppet, så ju fler som betalar insats, desto mer prispengar!

Idag fick vi information om baggen , det kom ett brev och en inbjudan så nu ska vi betala in alltihop på en gång annars så lär jag missa inbetalningar.
Tack för infon :-)
Vi fick vår inbjudan igår o idag ilade jag till banken o betalade insatsen för våra blivande 5åringar….Thelma o Sävrarps Engla.
Betalade hela på en gång för att inte missa något sista betaldatum längre fram.
Det är Annas sista ponnytravår o det får bli vår "Le Grand Finale" att komma till Gotland o Skrubbs, särskilt roligt när det verkar kunna bli start i 5års Baggen för två av våra ponnyer.
Vi har nu börjat nedräkningen för semester på Gotland i samband med GRTK:s ponnytravtävlingar. Det är lång tid dit men vi längtar redan……
!
Vi fick vår inbjudan igår o idag ilade jag till banken o betalade insatsen för våra blivande 5åringar….Thelma o Sävrarps Engla.
Betalade hela på en gång för att inte missa något sista betaldatum längre fram.
Det är Annas sista ponnytravår o det får bli vår "Le Grand Finale" att komma till Gotland o Skrubbs, särskilt roligt när det verkar kunna bli start i 5års Baggen för två av våra ponnyer.
Vi har nu börjat nedräkningen för semester på Gotland i samband med GRTK:s ponnytravtävlingar. Det är lång tid dit men vi längtar redan……
!
# 21 Inte riktigt en plats i loppet men i kvalet i alla fall.

Allt inbetalt för Kålmans Primavara i alla fall, så nu är det bara att börja träna inför detta

Så där nu har även jag betalat in hela anmälnings avgiften för Ijor :-)

vem skickas inbjudan till?
ALL information om 5-årsbaggen står på GRTK:s hemsida!
# 11 & 16 Ja då måste jag väl också komma! Det vore kul, hela familjen samlas!