Snabbaste 3 åringarna??
min treåring som nu är konvalecent har ett rekord på 2.34 på 3 starter…
Här kommer snabblista !

slättans Tinny har gått 2.13.0 nu :D

slättans Tinny har gått 2.13.0 nu :D
Ojoj var min lilla Månsaga med bland dom första!
Det viste jag inte

Hei
Min 3 åring Tindra Lill har gått 2.24.3 men det er i norge tror hun er den raskeste i norge ennå i år
Här kommer nya aktuella snabblistor !

Jihooo Rocky var med :D
Någon som vet vart man hittar listorna för kat a ?
Här kommer dom för kat. A
#11 Listor till kat A finns på SPTF´s första sida.
Är det bara jag som tycker att tiderna är helt otroliga. För inte mindre än 3 år sedan vann Tuffing kriteriet på 2.07,7 Petro vann året innan på 2.07,8. Dessa tider kommer knappast att räcka ens till en placering bland de tre första i år, tror jag. Var skall detta sluta? För två år sedan vann Ramona Ernst på 1.58,1 på ett övertygande och imponerande sätt och hon har bara fortsatt och utvecklat sig. Inte kan man enbart ge aveln kredit för detta, något annat måste också ha hänt. Vaddå? Det är ju inte direkt några nya hingstar i aveln nu mot för tre år sedan och stona är också ungefär dessamma. Vad tror du är orsaken till denna utveckling?
Helt fantastiska tider för 3åringarna! är grymt imponerad ! :D hur gör ni egentligen för att få dom att springa såååå fort?! dom är ju bara bebisar ;D
Snabblistor av olika typer för kat A och B årgångsvis finns att hitta på www.sptf.nu under snabblänkar i högra kolumnen.
/ArneFlorqvist
SPTF

Har Ernst Rivaldo gått den tiden i sverige eller den räknas på våra snabblister i sverige. i såfall har jag flera shettisar som ska vara med på snabblisterna i sverige. men jag btror att det är bara de tider som man får när man tävlar i sverige som ska stå med.
Någon som vet?

#13 Jag tror att fler och fler satsar rejält med 3-åringarna.
Tidigare var ju folk bara ute efter att köpa, startade äldre hästar.
Nu tycker jag att väldigt många köper en 2-åring istället, med drömmen om kriteriet. Så det är fler 3-åringar som startar nu än för 3 år sen gissar jag på.

Kan meddela att Släthans Tinny sänkte sej ifrån 2,13,0 till 2,04,8 på visby idag.. :D så nu ligger hon därmed tvåa.
#18 Ojj ! Stort Grattis !

Tack =)

Vi har en treårig shettis som kvala på 3.02,4. Men har inte kommit ut i något lopp än. Ska anmäla till Åby

Idag passade treårige Fantom (e. Polar) på att vinna på 2.06,8

Grattis Johanna :-)
#16, tror att det är de hästar som är födda i Sverige (alltså svenskfödda) som kommer med på listan.

#22 du gklömde bort att din egen treåring gick 2,10 idag!!!
Stenstugu dunder vann på 56,? idag och Stenstugu Dynamit- Harry på 08,?
#24 flera av våra svenskfödda hästar saknas på de listorna
Månsaga sänkte idag till 2.24,8* 
#27, okej, då var det inte så… Men det var min gissning iaf :) Då kanske Ernst Rivaldo startat i Sverige i år? Jag vet inte om han gjort det.

#23 tack gonkan:D hon va sååååå fin.

Snabbaste 3-åring Kat A Smedens Max-Speed 2,30,2 , man blir mållös vad dessa små ponnysarna kan gå.. Grattis till segrar och fint rekord..