Guldstoet
I propositionshäftet för Augusti står det att guldstoet ska gå den 29e och i springspår/ponnyronden samt på sptfs hemsida står det att guldstoet går den 13e.
Är det någon som vet vilken dag guldstoet egentligen ska gå?

På SPTFs hemsida (första sidan) har de gått ut med att rätt datum är 29/8…

#1 Ok, tack då vet vi…

ngn som vet att dom ska anmäla?

hur ser proppen ut?

snabbaste stona kanske marlene;)

Zavanna ska förmodligen anmälas

om allt går som planerat så ska tiffy anmälas till detta :)

#6 kul att Zavanna kanske ska anmälas=D Zeleno håller tummarna för morsan=D

Vilka e de 12 snabbaste stona iår?
Hults Chikita'
Iva Roll
Varette
Alva Race
Rosanlind Ernst
Hjälp till o fylla på?:)
Hults Chikita 1.38,7
Iva Roll 1.43,7
Varette 1.47,7
Alva Race 1.47,8
Ramona Ernst 1.47,9
Rosalind Ernst 1.48,5
Bam-Bam 1.48,7
Piggybank 1.49.1
Primusa 1.51,0
Det är dom jag vet just nu !

Sen så kanske Luffa Ess kan ta en plats å:)

Isåfall ska hon gå under 1.50 ;)
Vilka ska anmäla sina ston och vad springer de på? :)

#13 Zavanna har ett rek på 1,51,
Rosalind kommer nog om inget inträffar, rek. 1.48,5 :)

Tiffy har rekord 1.51.5 o kommer nog :)

Finns det några shettissto som tänker komma…
Måste det vara så snabba hästar med? (A)
jag vill ut med mitt russ som springer på 2.06.3 ! :P haha…
men man kan ju anmäla ändå. kul att vara med liksom :) Hehe

#18 dom snabba stona jag vet är ju, ramona mustang, danielle, emeros fantasia, öhhh…. jag har hjärnsläpp!

#20 kan ju lägga till Belinda III kanske;)

#21 hahah, kanske en bra ide! ;)

Dagen efter går ju Sundsvall Open, med 6000kr i förstapris i båda loppen? Lite dålig planering kanske..

#23 Ja, och söndagen innan (24/8) så går Monté SM, så urusel planering… Tråkigt då vi gärna skulle starta både Guldstoet och S-vall Open med Iva och Primusa. Nu måste vi välja!

Tydligen var det enda dagen dem kunde köra guldstoet på, enda dagen dem hade å välja på för stortravet, vad jag fått höra. Och vi kan ju inte lägga Sundsvall open på någon annan helg när stora travet kör sitt den helgen.

Kunde ju kanske flyttat monte sm då?
#26 Varför då? Det är ju inte Monté-SM som krockar med någon av dessa tävlingar. Jag tycker självklart att det är synd då fler stora lopp kommer så tätt efter varandra och t.o.m. på samma helg. Tänk om alla kunde bli bättre på att planera och att samarbeta bättre. En utopi????
Jag kan säga att Alva Race inte kommer till Guldstoet
#28 Varför inte då?

#27 menade att det blir ändå så tätt inpå allting o långa resor för dessa hästar som tar ut sig i loppen
#29 gissar på att han inte har någon lust att resa ända till kalmar när han har ett fiiint lopp på sundsvall
#29 Har laddat henne för starten i sundsvall när jag fick se proppen därifrån å sen är det lite mera att köra om där, sen är det lite långt till Kalmar

I ren protest mot usel planering så funderar jag starkt på att strunta helt i Guldstoet med Iva.

#32 o då blir det inget för primusa heller?
tråkigt att höra att många av sveriges snabbaste ston inte ska ut men jag tänker precis som jonas o jerry
#31 o #32 Förstår hur ni tänker men tycker ändå det är synd. Det är ju ändå ett mästerskapslopp. Men jag håller med dig Jonas, det är helt galet att det inte planeras bättre. Att dessutom Monté-SM ligger så nära inpå också gör ju inte saken bättre. Har man ston som även är bra i monté så får man tydligen snällt välja. Tråkigt! Kan vi inte försöka påverka SPTF till nästa år att hjälpa till, så att klubbarna har möjlighet att samarbeta kring planeringen av stora lopp? De skulle ev kunna ge förslag på tävlingsdagar eller nå´t. Inte vet jag men något borde man väl kunna göra. Detta upprepas ju år efter år.

Isåfall blir det båda i Open Trot men jag har inte bestämt mig ännu. Jerry har ju helt rätt med sitt inlägg, så mycket mer att köra om i Sundsvall.