Startlistorna till Åby???????
Någon som kan fixa fram dom?? Snälla!!!!

putt =)

putt
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Här är för fredagen

… och så söndagen

Lopp 10 stämmer inte. Häst med Sämst rek ska ha spår 1 osv, Emmeros Diva är klart snabbast och har spår 5 av 8…
Trist! Inget montélopp för Madicken Engström. Men vi håller tummarna för sonen Mad Max. Felicia, vi håller på dig.

Vad sur jag blir, hade anmält monljus till Montén med 1100:-/volt som reserv. Nu har dom inte med honnom i montén trots att montén inte är full. Det blir bara fanstyg med den här typen av anmälningar. Han som tog emot anmälan visste inte ens hur många lopp hästarna fick gå/dag. Finns det något sätt att få detta fixat på?
Jerker Klang,
Vad är det som händer??
Gud va dåliga lopp, varför gör dom inte som Lindesberg och förlänger i ett sånt här fall???

jag hade tagit 1handsval på prop 1 och andrahandsval på prop 3 men jag kom med i båda Ballerina e 3 år och får inte springa 2 lopp kan man ringa anmälningsnumret och stryka i prop 3 elle ?

#9 Uppenbarligen kunde den som tog imot anmälningar inte hantera reservproppar. Han fattade nada när jag ville ha en reservpropp. Trots att jag mycket noga beskrev för honnom hur det fungerade blev det fel, suck
Jerker Klang,

fy f*n för rekordhanicap

Det fattas ju massa lopp på fredagen!

blev det fyra lopp inställda båda dagarna ?

Neppes lopp blev inställt så nu finns där inga tävlingar föränns den 18 sept på åby. men den blir väl också inställd.Ska sluta anmäla till åby. det blir ju alltid inställt.

Men de riktiga listorna har ju inte kommit ut på SPFT ännu så det kanske ändras innan det, de som ligger på Kanal 75 är väl eg preliminära
Med de proppar som förelåg kan jag förstå om flera lopp inte blev av. Min ponny hade inte ett lopp som var tänkbart att anmäla till.
Veritas odium paretFörvånad

Loppen som är inställda är ju inställda. Listorna på K75 gjordes ju feter anmälan gick ut. Men dom kommer kanske rätta till misstag som det med monljus och emmeros diva….

#17 Ja, vi får hoppas det…… Vore så tråkigt om inte monljus fick gå ett montélopp nu när han äntligen är på G
#16 å andra sidan hade våra flera lopp att välja på. Ur mitt perspektiv var det ovanligt bra proppar för att vara Åby i år. Jag tror återigen att anmälningstiden är ett problem för Åby att få anmälningar. Det är så lätt att missa. Normalt sätt sitter jag i morgonmöte med mina kolegor vid den tiden. Inte läge att gåifrån å ringa då….
Jerker Klang,

För oss var det skit dåliga proppar inget alls tycker jag för mina shettisar
Då har dom tagit tillbaka listorna från Åby, de låg ute på Sptf för en stund sen…
Nu är fredagen ute igen på Sptf…
Och söndagen!
Jag tyckte att propparna var välgjorda. Passade alla mina i olika klasser, synd att inte alla blev av bara
Fredagens är det något fel på

#24 Nu är dom helt läsbara, även fredagens. Flera av loppen ser ut att kunna bli riktigt spännande…..
Jerker Klang,

Ang reservpropp, jag sa till killen att jag ville ha reservproppar till cascader, han fixade in det snabbt och lätt. Så Jerker måste ha ringt innan mig, för då förstod han tydligen :P

Så jäkla tråkigt med inställda lopp, vi får seriöst skaffa flera ponnyhästar allihopa så vi kan tävla mera! 

#27 Tror faktiskt att ett problem för såväl Åby som Axevalla är de väldigt begränsade anmälningsmöjligheterna. Titta på Eskilstuna, Halmstad, Mantorp osv, allihopa har bra med anmälda hästar till sina lopp men dom ger oxå rejäl flexibilitet för anmälan. Förstår inte varför det skall vara så svårt att få anmäla med mail eller fax…..
Jerker Klang,

#28 Precis, båda banorna har dessutom bra upptagningsområde!
Enda positiva med telefon är väl att det inte tar 5 år att skriva anmälningar till alla sina hästar om man har många…
Någon som vill tippa? =)

#28 Du får väll skapa färdiga mallar så du bara behöver ändra bana och lopp. Numera behöver man faktiskt inte ange rekord och pengar. De gånger jag anmält på mail eller fax numera är det hästnamn, regnr, kusk, midnr samt mitt eget namn och telefonnummer, går tämligen fort….
Jerker Klang,
gud va lite anmälningar :O

#30 finns en tippnings tråd.
Får en 3-åring starta i 2 lopp??
Finns en shettis på sön som gör det..

#34 Nej det får dom inte. Det är upp till tränaren att se till att anmälan blir korrekt. Dom får helt enkelt stryka med motiveringen felanmäld.
Jerker Klang,

#34 som 35 säger så får man inte det men det kan hända att det har blivit som det blev på fredagen. min kompis Frida anmälde till propp 1 och 3 propp1 i fösta hand och propp 3 som reserv propp men h*n som tog imot anmälan satte in henne i båda men hon ringde och strök från den ena.

Sjukt lite anmält ju.
Sandra tar en fyrling..

Vad det alltid ska vara en massa gnäll på er ägare och tränare till onnyhästarna. kan ni inte få in att det är så många hästar som ska täckas in i propparn när dem skrivs. alla proppar kan inte passa allla hästar oavsett tid och pengar. det är alltid någon som ska gnälla och pipa. sätt er själva och skriv proppar, fixa anmälningen, sätta ihop loppen och dess hästar, lägga loppordningen så att hästarna inte ska starta för tätt. och sedan FÅ HÖRA ALLT GNÄLL.
kan ni inte vara tacksamma för att klubbarna fixar tävlingar till er. det är inte deras fel att något blir snett eller något krockar dem är bara människor som har rätt att gjöra fel. dem sitter på SIN FRITID i möten och så vidare för att ni ska ha roligt i en dag.
Det är kanske dags att ni vänder er om och ger klubbarnas drivmänniskor en klapp på axeln och tacka dem istället.

#38 Man kan ta kritik på två sätt. Antingen ser man det som välmenande kritik för att det skall bli bättre framöver, eller så intar man försvarställning och anser att all kritik är illa ment.
Är det inte bättre att annalysera kritiken och se om det är någonting i den? Om man kommer fram till att så är fallet kanske man skall fundera på vad man kan förändra.
Tävlar man som många av oss här på forumet på i stort sätt alla banor i mellansverige så har man att jämföra med och försöker dela med sig av erfarenheten. Jag kan givetvis inte gå in i tex Åbys klubb och jobba med dessa bitar då jag inte tillhör den. Däremot försöker jag framföra konstruktiv kritik för att det skall bli bättre. I min egen klubb har jag möjlighet att hjälpa till mer praktiskt.
Jag brukar vara snabb ut här på forumet, precis som jag är på de olika tävlingsbanorna, med att berömma och ge uppskattning när det fungerar bra. Men givetvis vill man att det skall fungera bra överallt. Försök läsa kritik med possitiva glasögon istället för negativa så blir livet lättare för alla.
Jerker Klang,

#38 Allt är ju faktiskt inte gnäll om jag nu tex skrev att det var skitdåliga proppar för våra shettisar ( då de går lite snabbare) så måste man ju få säga det utan att det räknas som gnäll eller hur ? Tror nog alla tycker så ibland på alla banor att de inte passar ens hästar och så har det varit i alla år så länge vi har hållit på i allafall.
Det är ju ändå så att en travbana alltid försöker göra så att propparna passar ens egna hemma hästar hoppas ju jag i alla fall ;-)

ja anmälningstiden är lite knepig. haha, Marie untersteiner fick anmäla min ponny.
Jag vill absolut inte gnälla vet att folk sitter och fixar med proppar osv på sin fritid.. Tycker bara det är himmla tråkigt med inställda lopp. Man vill ju passa på och tävla nu när hästen är i form, man hittar lopp, och det är redan augusti inte så himmla långt kvar på denna tävlings säsongen!

Är det någon som vet hålltiderna för både fredagen och söndagen? När går första start? Mellan vilka lopp är pausen? Hittar nämnligen inte nån information på åbys hemsida.

# 39 jag sa inte att allt gnäll var från dig jag menar alla andra som inte kan vara glada för andras skull.
#42 första start på fredagen går klockan 18 och inskrivningen öppnar 16. pausen är mellan lopp 5 och 6 på söndagen går första start klockan 12 och inskrivningen öppnar klockan 10. pausen är mellan lopp 5 och 6 men det är kval direkt efter lopp 5 och sedan börjar pausen på 30 minuter
kommer att stå mer på åbyponnytravklubbs sida