Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1097 ggr
Snurrii
0

strykning?

Jag skulle starta 3 lopp under åbys dubbel trav. men som läget är nu så har jag ingen som kan köra ner mig och hästen då chaffören har blivit sjuk. Jag måste alltså stryka mig i 3 lopp. hur påverkar de här mina senare starter?

AnnaLundin
0

Strykning för transporthinder påverkar inte framtida starter alls.

Men finns det ingan annan som kan hjälpa dig att köra?

Snurrii
0

nej jag har ringt runt över allt. Jag måste åka natten torsdag/natten till fredag då jag bor i stockholm. många som jobbar och så. :/

HallonLilly
0

Enligt Ylva Lagerström så är det 5 dagars anmälningsförbud oavsett strykningsordak?

Snurrii
0

hepp inget solvalla helelr för min del då… de verkar inte va menat att jag ska hålla på med denna sport allt går fel.

Miii4
0

herregud, aldrig har väl transporthinder givit följdstryking, iaf aldrig vad jag sett..

minns bara en gång det hänt och det var en "final", då krävde dom verkstadsintyg..

joooossan
0

Hmm, jag har hört att det har varit många som använt sig av just transporthinder så för att det inte skulle missbrukas av de följdstrykning.. Är inte alls säker men har för mig att jag har hört det :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

matildaakerlund
0

#6 kan nog stämma bra det, har oxå för mej att jag hört nått sånt. synd att sånt missbrukas :/

Miii4
0

raderat

Kristina-
0

Många stryker för transporthinder fast det i själva verket är någon annan orsak, så jag tycker det vore bra om även det gav fem dagars anm förbud.  Dålig stil av alla som missbrukar detta !

Snurrii
0

själv har jag ingen som helst erfarenhet av detta då jag gjorde min första säsong förra året. 4 monté starter där anmälning och allt sköttes av ägaren.

Så i år till detta trav va första gången jag anmälde och första gången jag stryker. Vet alltså inte så mycket om hur detta gå till. Vem ringer man och i mitt fall måste jag väll ändå stryka för transport hinder det kan ju inte vara fel? Eller vad finns det mer för orsaker man kan stryka för?

teamvilse
0

Transporthinder får du inget anmälningsförbud på, inte heller körsven sjuk. Det är de två orsakerna som är "fria" så att säga.

Snurrii
0

Så då får jag alltså inte anmälningsförbud?

Miii4
0

#12 Nej :)

Kristina-
0

#10 Självklart ska man stryka för transporthinder när så är fallet !

Snurrii
0

åh, va skönt att höra. Men är det transport hinder jag ska stryka för? Blir osäker nu när alla säger att de missbrukas. Det borde väll ändå va för transport hinder för jag kan inte ta mig ner till göteborg från stockholm utan någon som kör bilen. Foten i munnen

teamvilse
0

Det är ju helt klart transporthinder!

Snurrii
0

okej, men vem ringer jag för att stryka?

Tack så mycket för all hjälp allihopa! :)

teamvilse
0

ring till nummret som står i propparna :)

Snurrii
0

#18 okej, ska försöka leta fram något nummer! Tack så jätte mycket för hjälpen "teamvilse"! Jag uppskattar det verkligen! Det är inte lätt att va nybörjare när det gäller sånt här. :)

HansP
0

Hej

Både för transporthinder och sjuk körsven kan intyg inkrävas.

Mvh Hasse

Cashorcredit
0

#20 "Om man ligger hemma och har feber? Ska man åka till sjukan och be dem ta tempen då, och be dem skriva ett intyg?"

Eller vad klassas som sjuk? Och vad för slags intyg? Står det någonstans?

Snurrii
0

Hon som skulle kört ner mig ligger hemma i feber och ont i halsen. Hon ska i försig till läkaren i dag och ta prover. Kanske man ska be dom att skriva ett intyg på en gång?

HansP
0

Ett läkarintyg från en läkare kan begäras.

#21 Ja du kan behöva in till VC för ett läkarintyg. Måldomaren har rätt att begära det.

Det finns inte skrivet i vårt reglemente vad sjuk är, om det är det du menar. Nog vet väl du om du är sjuk eller frisk?

Mvh Hasse

ryttarn
0

Det är ansvarig Måldommare som avgör om intyg för sjuk körsven eller transporthinder skall begäras in. De gånger jag har hört talas om att detta skett är när man har starka själ att misstänka missbruk.

Utifrån det du beskriver skall strykningen inte rendera i anmälningsförbud.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Snurrii
0

#24 Okej, tack det känns skönt att höra. :)

Om jag stryker mig på fredagen men att "chaffören" blir bättre till helgen och kanske kan köra ner på lördagen. Får jag starta på söndagen då?

Vi hade tänkt åka i natt eftersom vi skulle tävla på fredagen också. Men åker vi på lördag har hon några dagar på sig att vila upp sig.

Nitro
0

#25 Det låter lite tveksamt, men ring och prata med Åby klubben så får du säkerligen ett bättre och framförallt tillförlitligare svar.

Snurrii
0

okej, aa jag tänkte ta och ringa dom nu. :)