Startlistor Lindesberg
Här kommer startlistorna till Lindesberg

Wohoo de blev lopp för båda våra :D

Tråkigt att det inte blev något "Lilla Pris Kat B"

Stackars Golf, vilket hårt lopp! Får nog sluta anmäla honom till penninghcp…
OJ OJ marlene, varför ska du få vinna så mkt? haha

Men jännny gerej nu! Du vet inget om min stallform för dagen ;p
Åh va kul att det blev av trots allt! :)
Någon som vill tippa?
Skit på dig marlene :)

Kul att stå 100 m på en som har typ samma rekord x/
#8 det visar ju tkr jag att ha enbart pengahc och ta bort rekordhc är helt olämpligt..

#9 och så håller man på att prata om att ta bort prispengarna helt i shettisloppen… Hur hade dom tänkt då om det bara ska va penninglopp? Ska dom köra med Monopolpengar då, eller…?
#10 haha ja man förstår inte hur dom tänker, eftersom alla andra priser stiger (bensin i huvudsak) hur hade dom då tänkt att det över huvud taget blir något fungerande ponnytrav?
ursäkta att denna disskution hamnade i denna tråd..
lopp 5 nr 3 och 4. Lite komiskt först Bill och direkt efter Bull. Lite onödigt inlägg men ändå :P

lekstuga för tycho och elin! Lycka till allihopa!!
Första start?

Någon som vet när första start går?

asså så typiskt att just det loppet jag är med i skulle det vara 12 hästar , när det är typ 5 i massa andra.. plus att loppet jag mest sett fram emot blev inställt! allt är verkligen toppen! (N)

#16 Men det är väl roligast att köra lopp när det är mycket hästar med? :D
första start är klockan elva

När är kvalen??
Välkomna till
Lindesberg 16 augusti
Första start kl. 11.00
STARTLISTOR finns på www.sptf.nu
Boxavgift 50:-/box betalas i inskrivningen
Mocka boxen och se till att det ser snyggt ut runt boxen, innan du åker. Tack!
För ej/slarvigt rengjord box kommer Klubben debitera 200 kr i avg/box.
Inskrivningen öppnar kl. 08.30 Telefon för strykningar el anmälan av sen ankomst: 070-6231340
Kvallopp: B körs efter lopp 6 och Kval A körs efter lopp 11
Anmälningsavgift
Anmälningsavgift skall vara betald senast på tävlingsdagen.
Häst som står med i programmet ska betala anmälningsavgift.
Vid strykning med giltigt veterinärintyg återbetalas anmälningsavgiften.
Värmning mellan målgång och defilering mellan varje lopp. Se upp så att ni inte stör prisutdelningen.
Voltvakter/understarter: Man voltvaktar i sitt egna lopp, men på annan distans. Läs mera i programet.
Mixtrav kommer att köras under dagen, anmälan på plats.
Gubb/Gumlopp kommer att köras efter Kval kat A. Anmälan i inskrivningen.
Servering; Ny grillade Hamburgare,dricka, Korv m bröd Kaffe och kaka kommer att säljas vid den nybyggda grillen.
skickas det ut pogram eller får man dom där?
Finns det några boxlistor? eller får man se dem först på lördag?
Finns det några boxlistor? eller får man se dem först på lördag?

50 kr för box!!! :O:O då får mina dela, haha :P
Kul med gubb o gummlopp ju:D

#3 Anmäl Golfen till banor norrut.. :)

Kommer aldrig förstå mig på när dom gör så att ra voltvakt i sitt eget lopp… lite svår när man åker själv till travet?

jag ska oxå köra dit själv.. inte sätter jag tom som voltvakt heller.. eller va tror du nattha? vi får väl hjälpas åt..
#26 och#27
Det betyder ju inte att man ska vara där personligen. Man ska bara se till att någon lämplig person står på sin plats, Någon måste ni ju känna som kan stå om ni åker själva…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Ja självklart.. De ordnar sig alltid ;P

Marlene jag tror inte att vi känner nå annat folk va XD hahaha Tom får ta jobbet;)

Ibland är man så glad att man bara har en tävlingshäst. 50:- för en box är mycket! Tänk dom som kommer med en drös på kanske 4 hästar som inte kan dela det blir 200:- i bara boxavgift. (plus 400:- kankse mer i anmälningsavgift och sen benisn pengar på några hundra) Hoppas dettta var bara för denna gång för att det var så få anmälda annars kommer travet åka ännu mera i botten tänk på det!
För övrigt är Lindes är en jätte mysig bana så längtar tills på lördag =)

Vi bestämde på vårt årsmöte att vi skulle höja boxavgiften på färjestadstävlingarna, men då slipper man också mocka efter sig.
Tycker inte man ska klaga på boxavgiften, inom ridsporten är det få förunnat att ens få en box och då är de verkligen inte gratis!

Jag kan tyckte att 50kr är mycket om man ska mocka efter sig. På Rättvik igår på stortravet betalade vi 50kr för en plomberad box och behövde inte mocka. Det är helt okej!

På stortravet tror jag det är 250:- man betalar och då behöver man inte mocka.

#34 Okej vi kanske hade billigare för ponnyerna då. Det vet jag inte.

#35 jag tror att #34 menade att det är för stora hästarnsa men betalar 250;) aldrig hänt att man fått betala det för ponny iaf:P

#36 ja det förstod jag :P

#32 Tycker det är en sak med 50:- om man slipper mocka efter sej (även om även det känns i blånboken för dom med många hästar) men 50:- plus att man ska mocka/tömma boxen är mycket när det typ alltid har avrit 20 eller 30 kronor.
Dumt att gemföra boxarna med ridsporten för nåt så illa hoppas jag att vi verkligen inte ska ta efter, plus att i travet måste du ju nästan ha box för att kunna sele ut och så det är ju lättare att sadla en häst i transporten/uppbunden utanför transporten. Hoppas att fler banor tänker på föräldrarnasplånböcker än på att tjäna mera pengar…..
Förresten vad tar ni på färjestad nu per box efter höjningen? Bara nyfiken

Jag tycker iofs inte att man ska klaga på boxavgifter inom ponnytravet, oavsett om man måste mocka eller inte. Jag förstår att klubbar tar ut avgift, för någon form av inkomstkälla måste de ha för att överhuvudtaget kunna arrangera tävlingar. Människorna jobbar ideellt men annars är det inte gratis att ordna tävlingar…

Boxlistor finns på hemsidan: www.123minsida.se/olpts

Jag hittar dom inte.. vart ska jag gå?

"Hoppas att fler banor tänker på föräldrarnas plånböcker än på att tjäna mera pengar….."
Ingen inom ponnytrav sysslar med det för att tjäna pengar, det är tufft för klubbarna att bara gå runt!
På alla bygdetrav, även på några småbanor och ofta på insprängt blir man utan box och för mig har det fungerat så vi ska inte ta för givet att få en box. Vi ska vara glada över det tycker jag.

#41 bläddra neråt på första sidan =)

Bara en fråga utestall… vad e det för typer av boxar?