Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2396 ggr
_JonnaRoos_
0

Vilken är din roligaste seger?

Skriv lite om eran roligaste seger, kanske i ett större lopp eller det första? eller bara ett kul minne.. ?!

Kima
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Roligaste seger var nog är jag vann med emmeros fantasia på gentemanna dagen förra året på jägersro, men den största är nog.. när jag vann med samma häst i femårsmästerskapet förra året på färjestad :)

här är en bild på oss från åbergs förra året.

AnnaLundin
0

Jag har ju inte fått tävla själv med mina ponnyer, men jag måste nog säja att jag tycker att varje ponnys första seger är den roligaste!

Av de tre jag haft startande, i egen träning, har segrarna kommit i första starten (och även andra, resp andra, tredje och fjärde) för mina två uppfödningar och i andra (och tredje) för deras pappa.

Sen kan jag bli lika glad för en 4e-placering i ett storlopp, om jag vet att ponnyn och kusken gjort sitt bästa och att de föll pga att starkt motstånd.

divansson
0

jo.. första segern..  :P å min  enda.. :P hehe  :)  än  ;D

Anna_
0

Alla segrar är roliga. Men den mest minnesvärda segern var nog den första. Efter ett helt misslyckat första-lopp på Mantorp (Tippex svalde tungan och trillade ihop) så var vi ute på Östanåkra. Där tog vi vår första seger! Både Catrin, mamma och jag grät :) DET är nog den mest härliga stunden i mitt liv!

Inte att glömma, segern i Lilla Kalmarsundspokalen 2004 med Rasmus :D

iiirma
0

Den roligaste seger var den första, men de andra två var också väldigt speciella! Det blir väl så när man bara har vunnit 3 ggr ;) Vetaprinsen jag tävlade fram till förra året var ju inte vinnaren precis :P 99 starter 3 segrar, 14 andraplatser ^^

_JonnaRoos_
0

Härligt alla:)

hannibal-roll
0

Min roligaste seger är definitvit min första! Den togs 1999 med Almnäs Granit på Axevalla, jag var såååå glad!

En annan seger jag sent glömmer är när jag vann Kusk-SM kat.B 2004 på Eskilstuna, min enda fullträff i större lopp.

Måste bara berätta om min mest OVÄNTADE seger. Den tog jag med russet Bonzo på Tomelilla 2001, segertid: 2.50 något!

Miii4
0

Roligaste segern var nog Shetlandscupen 03 med Stix (han vann även året efter -bilden.) och Stayermästeren med samma häst -01.
Första segern med Dalsgårds Biggles på Tomelilla där vi slog bla Emmeros Fantasia var med kul, segerdefileringen var nog den snabbaste i Tomelillas historia med bocksprång och sken ;)

Men alla segrarna va ju kul på sitt vis :)

Liiiiiiinn
0

Min roligaste seger va den första med min förra ponny Dalsgårds Biggles, det tog nämligen flera år innan vinsten kom och det var mitt sista shettisår! ( det kom ju någon glädjetår eller två me! :P )

Shettiscupen 04 med Stix va självklart också kul!

peron4
0

När jag vann mitt första lopp med syrrans häst Ofelia, en shettis, i ett propagandalopp, det var både min och hästens första seger Skrattande

CarolaCarro
0

De måste va min första med Klipping som ja hade nu den 11/8-06 De va min och klippings första seger och min första i karriären

Luks
0

En av mina bästa segrar var nog min första med Deli Ess,ledning från start till mål med 4 sekunders sänkning.

Även den gången vi vann med en nos på Solvalla när det spöregnade.

Och den jag kommer minnas mest(även om det inte var jag som tävlade) var när jag och Johanna tog en vild chansning,åkte upp till Östersund med Zabine,som då vann!Över 60 mil och det var värt det.

Hannna
0

Min roligaste seger är Kriteriet 2004 Kat.B med Petro:) Han hade inte alls fungerat de sista starterna innan kriteriet och var dessutom dålig i värmningen och så fick han bakspår. Så jag blev väldigt överraskad och jätteglad att han vann:) Det var kul med p.g.a en annan sak, min bror körde honom i hans första jobb på banan någon gång i slutet av mars det året, då fick jag kommentaren, " behöver aldrig mer sela denna ponny". Så det var kul att sätta honom på plats:):P

PromiseMinanMorfeus
0

Det var nog när jag vann kusk sm år 2006 med ekslätts fan idole

Jennie_A
0

Jag har två som jag värderar högst; Femårsmästerskapet 2001 med Lexius samt Sundsvall Lilla Open Trot 2001 också med Lexius.

En annan seger som jag alltid kommer att minnas är den jag tog med Lasius i min sista start som ponnykusk! Efteråt grät jag av lycka för att jag hade vunnit, och smärta över min hand (som jag inte så långt innan gjort illa mig i när jag fastnade i ett rockardhjul ute på träningstur)

Sedan har jag även roligaste seger per häst jag kört, så som Lilla Ådalspriset 1999 med Primusa, samt Dala Demokratens Ponnychampion 1993 med Gräsman.

JennyBrunzell
0

Min roligaste seger var när jag vann mitt första lopp med Figaro på Eskilstuna med hela upploppet. Haha jag fattade inte att jag vann med så mkt förren jag kollade bak 20 meter innan mål :) Det var kul.

Cecilia_
0

Min bästa seger var även min första och det var 2001 hade kört ca 3-5 lopp och denna dag var det på hemma banan (Gävle) och det var linjestart, jag körde då shettis Älvåsens Dunder han hade gått 3.18 i linjestart och gick där 3.01 på jättekladdig bana, detta var den bästa eftersom det var min första också men även mina andra segrar med Dunder har varit roliga men värderar den första mest med han, sen även den sista jag tog med han då gick han 2.40 nytt rekord och var verkligen jättefin.. Och det rekordet hade han när jag inte fick köra shettis något mera och han såldes till Norge..

Bifogar bild på vår första seger