Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1392 ggr
teamvilse
0

Behöver häst i 2 lopp!

Hej, någon som är sugen på att låna ut sin häst, eller sina i två lopp.. behöver nämligen köra två lopp för att slippa ta om licensen nästa år.. Skulle vara OTROLIGT tacksam om det skulle gå nu innan säsongen är slut.
Kan köra i områdena,
Boden-Skellefteå-Umeå-Solänget-Bergsåker

MVH // Bea

Ylva_87
0

Det räcker med att du kör provlopp som blir registrerade för att du skall slippa ta om licensen. Ta kontakt med den ungdomsansvarige på din banan så kan dom säkert hjälpa dig.

Ylva

Christina-Lundberg
0

Detta läste jag på en annan tråd, som frågade ungerfär det samma som du: 

"För att upprätthålla behörigheten kontinuerligt krävs minst två aktiviteter varje år. Vid missad aktivitet ett år, ökas kravet följande år, med antalet missade lopp.
Ny utbildningsomgång krävs om kravet på aktiviteter inte är uppfyllt två år i rad. Den utbildningsansvariga på din hemmabana avgör hur många lopp du behöver komplettera med. Minst fem godkända utbildningslopp skall dock alltid genomföras (=förkortad utbildningsomgång). Nytt teoriprov krävs med godkänt resultat."

teamvilse
0

Behöver fortfarande låna en häst att köra, även om det är provlopp! Min egen är ju bara 1 år :/

Christina, jag vet att jag bara behöver köra 2 lopp i år,
har redan kollat upp det. Ny utbildning krävs ej om jag kör i år.
Inte sugen på att låna ut Karsk i ett lopp på dubbelhelgen umåker?

matildaakerlund
0

#3 e det kanske inte lättare att försöka låna en häst att tävla iår och nästa år ? för din e ju bara 2 nästa år och får ju fortf. inte starta då. (om det nu inte handlar om storhäst) för annars måste du ju försöka fixa två uppsittningar nästa år oxå.

teamvilse
0

Jadu, vars finns en ponny att låna upp till norrland då?
Vill inte ha en nybörjarhäst precis, tävlat rätt så mycket själv och har lite kriterier på ponnys om jag ska äga en själv.

Ylva_87
0

#5 har inte travskolan hästar?

NatthaBlom
0

Du hade gärna fått låna någon av mina men det är ju en bra bit att åka upp till norrlands banorna för mig

teamvilse
0

#6 skellefteponnytrav klubb ägen bara en ponny och det är en shettis och jag är 23 år, de lånar in ett russ oxå, men hon är för gammal för att få starta ihuvud taget.

teamvilse
0

#7 Tack för att du tänkte tanken iaf :)

Ylva_87
0

#8 Tråkigt.. Hoppas att det löser sig iaf. Det finns kanske någon som kan tänka sig att låna ut sitt russ i två provlopp, brukar vara lättare än att låna häst i lopp..

teamvilse
0

Har fixat så jag får köra ett lopp, men behöver ett till… nååååån?
Kom igen ponnynorrland! Ska inte ha nått för att köra, allt tillfaller ägaren, kan till o med tänka mej att betala en bensinpeng. :)

joooossan
0

Sry, här bor man i södra delen, annars hade det ordnats.. :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Belindaa
0

#8 vad är det för russ? *hänger inte med vad vi tar in för hästar*

CarolaG
0

Vi har inte lånat något russ.

Christina-Lundberg
0

# 3 Tyvärr jag har redan en kusk…

teamvilse
0

#14 Fanta är då på väg till klubben, så jo, ni har lånat ett russ.

teamvilse
0

Ingen från skellefteå som kan vara hygglig att låna ut hästen i ett lopp på kommande dubbelhelg på umåker??

Nästan det värsta jag varit med om, ALLA vet att jag har lånat ut mina russ till alla som behövt låna och nu när jag väl behöver låna, så kan ingen ens tänka sej att låna ut, känns ju lagomt trevligt…

Jlu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror inte att det är bestämmt än att Fanta ska lånas, vet att det varit på tal, men inget beslut har tagits. =P

Tyvärr, så är det Ambers första lopp på dubbelhelgen i Umåker, och då vill jag köra själv eftersom det är lite speciellt! =) Men jag hoppas att du hittar någon ponny att köra iaf!

CarinaO
0

Borde ju finnas nån som kan låna dig en häst…vi har ju bara våran treåring och honom vill Evelina köra själv dom lopp han är med i år och det är inte så många :(

#18 Jättefin Amber har blivit :) Lycka till nu i Ume :)

stinadrugge
0

Du har ju din egen ponny Vilse…?

teamvilse
0

Vilse är utlånad till Klara, hon ska inte till umåker, då olle jobbar, jag ska köra ett lopp med henne sen på skellefteås heldag, men som sagt jag behöver köra 2 lopp, och behöver en till att få låna.

teamvilse
0

#18 de ska då komma och hämta henne, så det är som bestämmt :)

Christina-Lundberg
0

Men Bea…

Vi i vår föreninga har då definitivt inte tagit något styrelsebeslut på att låna någon Fanta… Så vars har du fått det i från? Ang Fanta så är hon överårig och får inte användas i någon licensverksamhet och det är ju det vi håller på med. Så köra henne i något provlopp/travlopp är bara att glömma. Om nu inte någon annan vill låna in henne som "pyssel" häst…. Som du vet är hon ju faktiskt 18 år:0 och då har man rätt till lite pension.
Jag kan tycka att man skall ta reda på hur det ligger till innan man börjar blada ut både det ena och andra.. eller hur?

teamvilse
0

Tackar Christina!
Då jag och Erika står i samma stall, så vet jag nog vad jag pratar om. Tackar för påhoppet med att jag "bladar ut med saker och inte vet hur det ligger till" Du kan ju kolla upp det själv innan du kommer med saker mot mej. Det är inte på tal om att hon ska användas i licensverksamhet, utan i kursverksamhet och det finns ingen gräns på hur gammal man får vara för att vara kursponny.
Sålänge man är pigg och glad i bra kondition, vilket hon är.

teamvilse
0

Försöker bara hitta en ponny att köra, men man blir ju så väl mött här av vissa. Har inte jag gjort hemskt mycket för klubben?
Var ju den ende som var utbildad förr och hade licenskurser,
lånade ut ALLA mina russ till alla utan ponny eller till de som verkligen behövde köra en i ett provlopp.
Men nu får man inget igen.

Så börja inte skriva "Men Bea…"
Jag är varken dum eller ung.

Belindaa
0

Lämna allt det här nu, Bea behöver ett russ att köra, that's it!
allting annat kan vi lämna utanför.