Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 919 ggr
Belindaa
0

Går det att kvala så tätt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjoho!

Går det att kvala den 24e, om hästen inte klarar det då, kvala den 27e, och om det klarar/inte klarar det då starta/kvala den 31a?

teamvilse
0

Tror att det är så att om man missar två kval, så får man startförbud i 30 dagar? så om hon missar bägge kvalen får du inte kvala igen förän 27:e september…

Tusen
0

Vist går det!Skrattande Det är bara att tuta och köra. Ev. kan det finnas begränsningar efter tre misslyckade försök att kvala. Så var det för några år sedan men jag kan inte hitta några restriktioner i reglementet så det är säkert borttaget numera. Om det är antal vilodagar emellan som du undrar över så är det helt okej med dessa intervall som du gett som exempel.

Jennie_A
0

http://www.sptf.nu/dokument/kvalificbest2008.pdf

Kvala dessa datum ska inte vara några problem, men om du hinner starta 31 beror på när anm.tiden går ut (du måste ha kvalat innan du anmäler till lopp).

Tusen
0

#3 Som sagt, några restriktioner går det inte att hitta liknande de som #1 nämner.

teamvilse
0

Fick de när jag skulle kvala en treåring förr.. trodde att det gällde än.. men då har ju jag varit borta från ponnytravet i ett par år nu så .. :) jag har blivit gammal!

Belindaa
0

#3 det tänkte jag inte på, alltså att anmälningstiden kanske hade hunnit gå ut, haha ;P nåja. Huvudsaken att det är okej med dagarna emellan :) tack för hjälpen! :)

SuperIor
0

#1 det är fel.. det är gamla regler.. nya är att man får kvala hästen 5 ggr om den inte klarat kvalet då så måste man kvala in hästen 2 ggr innan den får starta!

Belindaa
0

#7 OCH VAD SJUTTON ÄR DET FÖR REGEL!?
Fy vad dåligt!
Inte för att jag kommer att hinna kvala fem ggr, men ändå!?
Man kan ju ha otur flera gånger, och då ska man måsta kvala 2 ggr om man har haft mycket otur, näe.

HansP
0

#8 Det är för att du måste ha minst två godkända resultat i raden.

Mvh Hasse

stallnysater
0

#7 Det är bara vad som sagts… Jag kan inte hitta det skriftligt… I de kvalregler som finns på SPTF står det så här:
"För ostartad ponny räknas första godkända kvallopp som första start, oavsett tidigare ej godkända kvalifecringslopp."
Samtidigt står det strax innan att en ponny måste ha 2 av sina 5 senaste starter godkänd prestation…
vet inte alls hur man ska tolka det… Det är ju skillnad på ostartad och startad ponny…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Penni
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Du har helt rätt! Jag har haft min ponny utlånad och de har då kvalat 3 ggr irad utan att få han godkänd, när jag fick hem honom så kvalades han en gång utan godkänd prestation, alltså har han nu 4kval i raden som inte är godkända! Då måste de bli 2godkända kval för att regeln 2godkända resultat i raden ska uppfyllas! Men som tur är så har han nu 2godkända resultat i raden :)

Alltså, om hästen inte lyckas få en godkänd prestation på 4 kval så måste en 5te och ett 6te kval anordnas för att hästen skall få 2godkända reslutat i raden!