Någon som vet nåt?
Hej, Eleonor heter jag och jag höll på med ponnytrav för några år sedan på gotland. Vi hade då 2 stycken russ som hette Havanna och Julli.
Julli fick för 4år sedan ett föl med Ernst Rasken.
De här 2 såldes neråt i landet och lilla fölet (som nu är 4 år o heter Raskens Jenni) behölls och finns kvar på gotland.
Jag undrar nu om någon vet något om Havanna o Julli?
Det hade varit kul och höra om nån vet nåt och hur de har det. =)
Elli

Är långt ifrån säker, men tyckte att jag hörde rykten om att Havanna ska ha gått till Finland..?
ÅHH! JULLI?
Jag lånade ett russ som hette Julli från Roland Fransson, Långasjö som ligger i södra Småland. Hon var brun, född typ 98 TROR JAG, hade svart rätt lång man. Hon var verkligen urgullig. Hon gick knappt att rida, bockade och hade sig. Var jättehetig iväg när man skulle köra henne, men väl iväg så var hon jättesnäll att köra.
Hade bild på henne, men hittar den tyvärr inte. Vad var det för stam på Julli? Jag har för mig att den jag lånade var efter någon med G. Typ Taktik G eller något. Hon kom då från Visby, tror jag, när jag lånade henne. Roland had köpt henne därifrån.
Jag kommer inte ihåg när jag hade henne, men det var allt mellan 2003 och 2005.
Ja, det låter som Julli.
Jag försökte rida in henne men som sagt, märkena jag fick efter de gångerna gjorde att jag till slut gav upp. Men ja hon va var brun, född 98 med lång svart man.
Jag tror att Bosse sålde henne neråt landet. Hon hade stått på visby travbana ett tag efter att jag flyttat från ön. Bo Ax hette ägaren som hade henne på gotland. 2005 flyttade jag från ön så i slutet av 2005 kanske hon såldes, vet inte.
Ja Julli har nåt G i stamtavlan, shit jag kommer int ihåg. Jo, Rival G.
Det hade verkligen varit jättekul om det är samma häst. 
Åh. Verkligen skoj! :D
Det måste ju vara hon! Hon var så go. Världens snällaste att hantera. Jag vet bara att Roland ringde mig och ville att jag skulle prova få ut henne på travet och att han sa att hon kom från Gotland. Du har ingen bild på henne?
Skulle verkligen vara kul att veta vart hon är nu.
Hej igen..
Havanna är i finland, du hade rätt #1. Även Julli fick jag reda av min morfar att hon också är i finland. tydligen..
Men det var lite kul att få höra att någon här träffat dem, eller någon av dem… =)
Hej…
Jag råkar ha de senaste russtammböckerna och kan inte se att Julli har exporterats till Finland. Varken i stamboken elr på www.sukuposti.net. Russ som exporteras får oftast ett nytt stamboksnunmmer som tex P00-1425 (Havannas nr). Jag brukar använda mig av en hemsida som heter blå basen där kan man kolla upp hästar och deras avkommor. Sökte på Julli och fick fram att hon fölat 2007 en hingst, Karriär efter Kanel. Kanel är inte exporterd så hennes avkomma måste ha föts i sverige. Visserligen kan hon ha exporterats iår.

#6 Shit! Vad påläst du är! =D
Hihi kanske det…
Oj… jaha.. då vet jag inte vart de fick det ifrån…
Men det va ju riktigt kul!!! Jenni har ett halvsyskon! =)
Det va ju kul!!!!!! =)
Tack för all info ni kommer med. Det är ju så himla kul att veta vart hästarna tar vägen ju.. =)
Åh. Okej.
Hoppas hon har det bra där då, lilla Julli. :)
Hon är värd det bästa!