Monte SM?
Vilka kommer anmäla till Monte SM som i år rids på Gävle?

putt!

Vad har dom gått i monte ? :)

Snabblista monte.
Åhh nionde plats för Maretto, jag är stolt :)

Maretto borde vara med i loppet Bella!
GUMINO vinner med 100 meter :)

Petro är anmäld!
Heja Tejas Monita! :D
Halvbrorsan Morian hoppas på vinst om ni ställer upp. :)

Heja Gumino o Tyson :)
Listor?
#9 Tack! Klart vi har anmält och ställer upp med Monita.
Vi har också sett att Morian har fått spring i benen och är riktigt duktig. Man kollar väl "familjen"
#11 Skulle tro att listorna kommer efter lunch.

Dom ligger ute på www.sptf.nu nu:)

Startlistor!!

Bakspåret löser sig nog rätt fint för Gumino, så tror det blir en fajt mellan Tyson och Gumino. Tror även att Iva kommer göra en fin prestation och kommer vara med i matchen.
Lycka till allihopa !! :)

Någon från Gävle som vet när kat B loppet kommer att gå? Första loppet för de stora var väl 13.10 tror jag.. vore jättekul om ponnyloppen kunde ligga mitt i för en gångs skull tycker jag…

Någon måste ju komma sist också xD
Haha nejdå men bra för Tina att vara med bara bättre avelsvärden sen;)

Trist att Lexius fick bakspår. Han är så startsnabb, tog täten förra året kommer jag ihåg.
Hoppas att han kan tråckla sig ut och komma fram bra.
Kom igen nu camilla och nina :) heja heja
Blä!! Spår 8 för Monita. Allt annat hade varit bättre men,men.
Synd att två så bra hästar som Lexius och Gummino får bakspår. Men i montélopp brukar det lösa sig ändå. Då brukar det vara rätt gott om plats.

Nattha, vi vänder bara på resultatlistan senXD
Fast vet ni, jag tror inte att det blir några bakspår, nya rutinerna i monté är 10 bakom bilen, så har det iaf varit de senaste montéloppen för stora hästar här på gävletravet.
Anmälan till stora travet ät på tisdag morgon 19/8 efter det läggs lopp ordningen.

Jag har då ridit lopp på storhäst med 10 bakom vingen, fick plats utan problem. Så förhoppningsvis så borde ponnyerna få den chansen oxå!
10 st. i framspår.
Dock tillåter vårt system endast 12 startande.
Så det blir endast 2 st. i bakspår.
Samma regler som de stora travet har, förutom att vi endast kan ha 12 startande.

Hejja Monita!!!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#12, Ja men så ra. Ser fram emot att höra resultat. ;D
Ja, Morian ska ju på föruttagning nästa torsdag. :)
Han är snart inkörd och jag tor verkligen på honom. Han är så jekla fin! :D
Jag har frågat SPTF tidigare angående 10 vid vingen (eller linjestart). Detta sa de nej till (än så länge) trots att detta infördes för stor häst i juli i år. Ponnytravet hade ju 10 längst fram i monté i många år men det togs bort för några år sedan för att ponnytravet skulle ha samma regler som stortravet. Nu när stortravet tagit efter ponnytravets gamla regler vill man vänta i alla fall. Konstigt resonemang tycker jag.
Så det blir nog tyvärr bakspår på monté-SM i år. Vad som händer nästa år återstår att se.
#25 Tack! Håll nu tummarna för att hon travar hela loppet. Då kan även hon bli farlig.
#26 Har sett bilder och vi håller tummarna för er på torsdag. Raportera gärna hur det gick för er då.

Haha jadå Sandra ni plockar hem det hon e i storform xD tror jag

Varför rider inte Kevin Denielle själv? En undran bara av nyfikenhet
#31 Kanske väger förmkt? Han har ju blivit jättelång nu :) alla blir bara längre och längre utom jag..
10 st. i framspår.
Dock tillåter vårt system endast 12 startande.
Så det blir endast 2 st. i bakspår.
Samma regler som de stora travet har, förutom att vi endast kan ha 12 startande.
Detta är ett utdrag ur mailet jag fick av ordförande i SPTF idag efter att jag varit i kontakt med dem för att få klara besked inför SM, så det blir 10 bakom vingen redan i år.
// Eva

Heja Sandra och IVA!
#33 Bra Eva att du tar reda på sån´t här ordentligt i god tid. SPTF verkar annars alltid tagna på sängen när det bli förändringar. Det har hänt massor med gånger att de olika styrelsemedlemmarna gett olika svar på samma fråga.
Så i år startar ingen på bakspår!

#32 Haha ja tänk alla växer men du står still
men var glad för det hur kul skulle det vara att växa 10 cm när man är 20 år :P

Vet någon vilken tid kat B-loppet går?

#37 anmälan imorrn till stortravet efter det kommer det tider för loppen!

#38 Aha, tack!

HEEJJA Sandra och Mikaela 

#39 dom sa idag att dom kommer skicka ut informations brev:)

Kat a start 11,15 Kat B efter lopp 1

#42 vet du när första start är?
Tror första start är 13.10 eller 13.15
Första start är kl. 13.05. Välkomna allihopa, hoppas på fint väder och mycket publik som hejar fram dessa fina ponnyer.
Info monté SM finns på

#46 Tack för det!

hmm… i travprogrammet jag fått för dagen står att stortravsloppen börjat ca 13.00… på ponnytravklubbens hemsida står att monteloppen börjar 13.00. Vilket stämmer?
Hade tänkt åka dit och fota men skulle vilja veta tider lite säkrare så jag inte missar något…!

#48 kolla inlägg #42 precis som hon säger, kat b. efter lopp 1 och kat a. 11.15! även jag ska in och fota oavsett väder!

Tack så mycket :)