Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1733 ggr
Tyfon
0

Årjäng 23?

vilka skall anmälla? jag ska anmälla Tyfon till snabbloppet

Pikant
0

ska dit

Matilda-S
0

ska anmäla Ola!

Tyfon
0

ingen mer som anmäller?

Dolores
0

Har anmält nu…

ryttarn
0

Jodå, vi har anmält TT och Monljus….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tyfon
0

någon som vet om det kommer listor idag?

ryttarn
0

#6 VPTS brukar vara grymt snabba men det beror nog lite på hur många hästar som skall gå två lopp för det innebär ganska mycket manuell anpassning av loppordning….

Hoppas någon med tillgång till Kanal 75 kan fixa fram listorna så fort dom finns där…..

Jerker Klang,

www.isil.se

equuleus
0

Här är de :)

Ammiii
0

Det blev ju riktigt mycket häst i en del lopp! :)

…men det var sista gången vi anmäler till pengahandicap…de loppen blev inte bra alls för oss…. suck….

Tyfon
0

någon som vill tippa?

Pikant
0

va fan :S Våran häst är ju inte med??? Jag ringde ju och amälde henne förrut, Ripadals Cindy… Våran andra häst, Pikant är med i sitt kval, men det var ju Cindy vi skulle upp med? Och det går väl inte att fixa nu, det var en gubbe från färjestad som tog emot anmälan, Pikants kom ju fram, fruktansvärt konstigt att inte Cindy är med, anmälde henne samtidigt ju! nä nu blev jag riktigt, riktigt besviken! Och det går inte att ringa till det telefonnummret där det ska vaar upplysningar heller Skrikandes

Pikant
0

Det nummret till upplysningar, är upptaget hela tiden, någon som vet nåt annat nummer????

Pikant
0

Nu fick vi tag i en här, men det går nog inte att fixa nu, åh vi som valde bort tingsryd bara för att starta på årjäng, och loppet såg ju inte alls dumt ut för våran del, usch va besviken man blir…

ryttarn
0

#9 Visst är det kul med så mycket häst även om vissa lopp är väldigt glest befolkade….. Skall väll inte klaga på phcp för twix, ser ju riktigt bra ut för henne…..

Återkommer med tipps, kräver lite genomläsning…..

Jerker Klang,

www.isil.se

nemesis
0

jag ska testa att tippa lite!

lopp 1  Praodo eller Talang

lopp 2 Pannans Linus

lopp 3 Butterfly

lopp 4 Satisfaction (blev dg som 1:a efter mål sist!)

Lopp 5 Enets Linus elles Troll twix

lopp 6 Icent eller Julius II

lopp 7 Tyfon eller Pannans Linus

lopp 8 Minty

lopp 9 Stubin

lopp 10 riktigt svårt lopp att tippa men  står nog mellan Thiger , Muztang , Troll Twix eller Soltrippa

Jatack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haia Mulle å Bemil ;D

ryttarn
0

Dags att försöka plita ihop ett litet tipps till Årjängstävlingarna. När jag skriver detta finns det ingen väderprognos klar för lördagen. Men hela veckan fram till tävlingarna präglas av växlande molnighet och regnskurar så vi får väll utgå från att så blir fallet på lördag också.

Lopp 1

Dagens första lopp är för kat A och är väll vad man skulle kunna kalla "mellanklass" varken långsamma eller riktigt snabba. Mao finns det en hel del hästar på G i denna klass och rekordsänkningar är att vänta även sent på säsongen. Majestät II går uppenbarligen från klarhet till klarhet. Man kan väll konstatera att mycket hänt sedan förra årets alla helvetes kval. Praodo har återigen Cilla i sulkyn vilket säkert betyder mera fart än å sistone. Även Talang är en häst att räkna med, har gjort många fina lopp i år och kan säkert mer.

Mitt tipps: Majestät II, Praodo, Talang

Lopp 2

Detta lopp som ingår i VPTS cuppen för hästar som inte vunnit under 2007 är vigt åt Pannans Linus. Rebecka har visat att hon på sistone kan köra honnom lika fort som någon annan och har dessutom rejäl fördel av intervallet. Smedens Regent såg riktigt fin ut på Åby men idag räcker det nog inte till "mer än" en andraplats.

Mitt tipps: Pannans Linus, Smedens Regent, Soltrippa

Lopp 3

Inget lättippat lopp detta. Många fina hästar och duktiga kuskar. Jag tror att kampen kommer stå mellan Patrons Trott och Butterfly även om jag hoppas att Dante II kan blanda sig i leken också. Julius II har ju gått riktigt bra i år så kanske kan han vara med där och hugga han också.

Mitt tipps: Butterfly, Patrons Trott, Julius II

Lopp 4

Detta är ett lopp som Jonathan Gustavsson med fina treåringen Othello II bör ta ganska enkelt. Där bakom kommer det dock bli tätare. Frågan är om Triniton hinner fram eller om det blir Mascot som tar andraplatsen…..

Mitt tipps: Othello II, Mascot, Triniton

Lopp 5

I detta lopp kommer troligen kampen stå mellan Troll Twix och Enets Linus. TT har haft en rejäl uppåtgående kurva medan Ennets linus varit lite ojämn, även om senaste loppet i rättvik gick riktigt bra. Bakom dessa skulle jag tro att den mycket fina fuxen Ola kommer in, säkerligen på nytt rekord nu när han är tillbaka på hemmabanan.

Mitt tipps: Troll Twix, Enets Linus, Ola

Lopp 6

Återigen ett lopp för hästar som inte vunnit under 2007 men nu för Kat A. Eftersom intervallet ser ut som det gör tror jag att kampen kommer stå mellan Dante II, Patrons Trott och Julius II. Men jag tror att Patrons Trott drar det längsta strået i denna kamp.

Mitt tipps: Patrons Trott, Julius II, Dante II

Lopp 7

Dagens snabblopp för russen. Chivas II är ju helt grym när han får jaga bakifrån men nu när han går ut från startvolten kan det bli mera tveksamt. Skulle tippa på att Karl-Otto kommer upp ganska snabbt på utsidan och att då Chivas II svarar så det blir en rejäl kamp hela vägen in i mål. Där tror jag dock att Frida Walin trycker gasen i botten de sista metrarna och sticker nosen framför. Karl-Ottos akilleshäl är ju att han ser spöken ibland, men har han en häst att fajtas med ligger nog koncentrationen där och han håller hela vägen hem.

Mitt tipps: Karl-Otto, Chivas II, Tyfon

Lopp 8

Dagens "noll" lopp för russen är inte alldeles enkel att tippa.Kampen kommer med största sannolikhet stå mellan Raiba och Min Ty och Maximilian III men då gäller det att Raiba har fått upp ångan lite bättre än i de senaste starterna. Min Ty har matchats försiktigt vilket är förståndigt med en treåring som man vill kunna tävla länge. Maximilian kan gå väldigt bra när allting stämmer och låt oss tro att det är en sådan dag på lördag.

Mitt Tipps: Min Ty, Maximilian III, Raiba

Lopp 9

Detta lopp blir väl en typisk ilustration av pengahcp när det är som sämst, hästar över hela banan vid målgång. Kampen kommer säkerligen stå mellan Stubin och Maxette, sedan vill säkert även Majestät II vara med i diskusionerna. Därefter blir det nog ett långt och utspritt pärlband. Hur kul är det när det skiljer mer än 35 sekunder mellan snabbaste och långsammaste häst, då är 60 meters tillägg ingenting.

Mitt tipps: Stubin, Maxette, Majestät II

Lopp 10

Dagens sista lopp är rena getingboet. Enets Linus, Thiger, Troll Twix, Mustang och Soltrippa kommer med ganska nya rekordsänkningar. TT har satt nytt rekord varje tävlingsdag de senaste veckorna, Thiger lär ha varit ganska imponerande på Halmstad och har säkert mer att ge. Muztang såg jag själv på Åby där han kom tvåa strax före TT och strax efter en mycket imponerande Klang. Som sagt, inte enkelt detta. Det kan mycket väl vara så att vinnartiden ligger under två minuter, frågan är bara vem som gör det.

Mitt tipps: Muztang, Thiger, Troll Twix

Glöm inte att loppen skall köras, först då finns det resultat och man får se om jag får stå med dumstruten på eller sola mig i glansen av att ha rätt :-)

Jerker Klang,

www.isil.se

ryttarn
0

Ingen mer som vågar tippa?

Jerker Klang,

www.isil.se

jontegus
0

Lopp 1:Praodo

Lopp 2:Puma eller Pannans Linus

Lopp 3:Kör Själv

Lopp 4:Kör själv

Lopp 5:Cabajo eller Trol Twix

Lopp 6:Kör själv

Lopp 7:Karl-Otto eller Pannans Linus

Lopp 8:Min Ty

Lopp 9:Kör Själv

Lopp 10:Muztang

Jag är inte så jätte bra på att tippa men gorde ett försök

myhedberg
0

Heja jonte och Othello! Ett stort lycka till till er! :D

Majjebus
0

Lycka till Jerker med eran fina TT:D

Tyfon
0

försöker mig på att Tippa då;)

Lopp 1: 10 Majestät II

Lopp2: 4 Maximillan III

Lopp3: 7 Patorns Trott

Lopp4: 2 Satisfaction

Lopp5: 1 Ola

Lopp6: 2 Nallebo Power

Lopp7: 3 Karl-Otto

Lopp8: 7 Raiba

Lopp9: Majestät II

Lopp10: 4 Thiger

Flygis
0

Enets linus ska absolut inte glömmas bort. funkade fin fint på rättvik senast, vart ojämn, MEN han är tillbaka i gammal god stil igen och gick inte för fullt sista biten då de inte var någon ide att köra för avståndet till hästen framför var för långt för att ta in.. Han tål inte värmen som vart i sommar som tar kål på honom därav de dåliga tiderna mitt i alltihopa.. bara dumt av mig som känner hästen att ta ut honom mitt i sommaren.. nu är de en annan kusk och få se om de passar herren?! jag önskar elin och linus lycka till på lördag iaf medans jag själv har lite semester och kollar in dom små söta russen på lojsta den här veckan :)

MarleneGustafsson
0

Hejja Jonthe med alla fina shettisar! Du grejar alla loppen..

Min Ty Vinner sitt lopp!! Kör så de ryker Ida ;)

Anna-Ida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

24# Haha, Jag ska försöka!! :D

marda
0

Hejja karl-otto!

xXMaaXx
0

När går första defelering? Och när e det paus?

ryttarn
0

#27 PM med alla tider finns på www.vpts.se

Jerker Klang,

www.isil.se

xXMaaXx
0

#28 tackar:)