Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 614 ggr
JennyBrunzell
0

Anmälningar

Är det bara jag som undrar varför nästan alla travbanor har ändrat sina anmälningsdagar till onsdagar?

Vi säger att man ska eller tänkte starta på helgen, lördag eller söndag. Antingen stryker man sin häst eller av någon annan anledning får man 2 dagars start- och anmälningsförbud. Då kan man endå anmäla sin häst igen på onsdagen till lopp om 2 veckor. Förut när anmälningarna var på måndagar kunde man inte det.

Det spelar ingen roll länge om man får anmälningsförbud eller inte. Varför? Jag tycker det är väldigt dåligt. Vad tycker ni?

iiirma
0

Det har jag faktiskt inte tänkt på.. men nu när du säger det så inser jag ju att det är dåligt :/

Annelie-
0

Jag håller med! Konstigt!

AnnaLundin
0

Tror ni att det är någon som tänkt på det alls? Alltså, tror ni att det är genomtänkt för att få den effekten eller tror ni att det helt enkelt bara blivit så?

brawina
0

Jag håller med. Jag har tänkt på det länge och även ifråga satt men får bara svaret att det är bra att ha anmälningar på onsdagar pga att SPTF kontor är bemannat till kl 20:00

JennyBrunzell
0

Jag vet faktist inte om dem har gjort det med mening eller om det bara har blivit så. Det är SÅ mycket fuffens hela tiden med olika saker hit och dit. Jag vet bara att jag ska ifrågasätta dem på mötet i vår sen för jag glömde fråga det sist.

ryttarn
0

En annan sak vad gäller anmälningar. Tror vissa banor (färjestad bla) att alla som håller på med ponnytrav är arbetslösa eller skolkar?

Att endast ha telefonanmälan och lägga denna mellan kl 10 och 12…. Ett himla trixande för att kunna anmäla….

PS. Färjesta är inte ensamma om detta men det var dom jag kom ihåg då de är aktuellast…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

_JonnaRoos_
0

Jag tycker telefon anmälning är toppen, men håller med om att det är svårt att kunna anmäla 10-12 på dagen, man är ju i skolan då, eller ja jobbet! Helt sjukt tycker jag..!

ozzkan
0

#6 och #7 Det står senast 10- 12, inte att man måste anmäla då. Du kan anmäla dagen innan om det är någon som svarar i telefonen. =)

ryttarn
0

Ja, just det "om någon svarar i telefonen…".

Senaste bottennappet på denna avdelning är anmälningarna till Axevallas heldag den 17 oktober. Där skall anmälan ringas in på Torsdag morgon mellan 8-9…. inte lätt det…. Man undrar om dom inte vill ha in några anmälningar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

JennyBrunzell
0

Jag håller med, man får ställa in vad man ska göra för att sitta i telefonen i 2 timmar för att försöka komma fram. Sååå jobbiiigttttt…

primusa
0

Poängen med ändringen tror jag är att annars skulle din ponny få startförbud två tävlingsdagar/helger i rad (följdstruken nästa helg/om du har anmält), eftersom de flesta ponnytravtävlingar går på helgerna och anmälningarna är en och en halv vecka innan. Men mitt scenario gäller enbart om du anger den rätta anledningen till strykningen. För det är väl ingen som stryker för transporthinder - om det inte är transporthinder, eller…?

MarleneGustafsson
0

ja det är verkligen konstigt. håller med dig..

JennyBrunzell
0

#11 Jag tycker att det är meningen att man ska bli följdstruken för hästens skull om man får startförbud. Det värsta är ju om som du skrev, att man stryker för transporthinder istället för den riktiga orsaken. Jag tycker iaf hästarna är värda att slippa tävla nästa helg med om dem inte är 100 %.

[Ponny]
0

Då vi använder STC´s reglemente blir det lnästan ika för oss som de stora när vi gör så här med våra anmälningar.

Jämförelse: Om min  stora travare skall starta en tisdag och jan struker denna för ex.hälta får jag två dagars anmälnings förbud.

Detta innebär att jag kan anmäla på fredagen igen till tävlingar som är på T.ex. nästa torsdag, d.v.s 9 dagarefter att jag skulle ha startat förra gången.

Om jag stryker min ponny en söndag så får jag anmäla på onsdag till tävlingar som är på fredag-lördag-söndag d.v.s.12-14 dagar efter att jag skulle ha startat.

Alltså slår anmälningsförbud hårdare mot ponnyer än mot våra stora travare.

Vill ni verkligen ha ännu hårdare än det är nu???