Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1280 ggr
jessssica
0

6-årschampionat

Har sett att det brukar köras något sånt. Gör det alltid det, eller bara vissa år? :P

Har det redan körts i år eller någon som vet om det kommer att bli nåt?

Tusen
0

6 års- championatet är egentligen inget riktigt mästerskap utan ett lopp för sexåringar som skapades för många år sedan av EPS. Loppet har också alltid körts på Sundbyholm och har heller aldrig haft mästerskapsstatus. Det är väl som t.ex Kajsa Warg, Lilla Kalmarpokalen och liknande lopp.
 I år verkar det som om EPS har glömt att göra proppar till detta lopp. Synd för det är ändå lite extra att ha vunnit eller placerats sig bra i detta lopp.

ryttarn
0

Synd detta när man äntligen har en sexåring som går som tåget….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

entill
0

Vad synd. Det var ju ett lopp som Mälar-Russ alltid har sponsrat. Det tillkom för att vi tyckte att det var viktigare med ett lopp för 6-åringar än för 3-åringar.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

jessssica
0

Jaha va tråkigt att det inte blev nåt i år då "/.

Ylva_87
0

Jag tror inte det är glömt, utan bort plockat för att det varit väldigt dåligt anmält senaste åren.

travandeE_T
0

Synd nu när man har men 6-åring som är snabb! Menmen.

Impulz
0

tråkigt nu när man för första gången har en 6-åring…

ElinLilja
0

Anledningar till att det var dåligt förra året berode nog inte direkt på intresset utan dåligt utformade proppar (?) själv tyckte ja men kunde räkna ut ganska så väldigt lätt vilka som skulle vara dom tre första. 6-års championatet har aldigt varit så strot som andra mästerskap men när propparna var lite bättre ås var det mer anmälda, jag själv avstog från championatet med mitt sto pga att jag visste att hon inte skulle ha en suck i det pga formningen av proppen. Så kanske en tanke att tänka på det tills nästa år så Eskilstuna får tillbaka sitt mycket trevliga championat!

Ylva_87
0

Tanken med loppet har alltid varit att bakhästarna ska tjäna på tilläggen så att bästa hästen ska vinna, men att om en av de främre hästarna gör en enorm rekordsäkning så skall denne ha en chans.

Kajhugo
0

Har ingen koll på 6 årsmästerskapet men borde det inte vara de 12 snabbaste innevarande år som det är med 5-års mästerskapen? Hur har det sett ut tidigare?