Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1144 ggr
Boode
0

tippa mantorp 31/8

Någon som vill tippa loppen?

Ammiii
0

Lopp 1 Gordon Rex, Harmoni, Prisol
Lopp 2 Troll Twix, Hults Plexus, Jafar Roll
Lopp 3 Icent, Stillman, Aglaya/Dante II
Lopp 4 Pannans Linus, Pulvret, Paraisa
Lopp 5 Nuto, Joline, Emmeros Henny
Lopp 6 Carmilla, Så Charmig JSA, Atlas TT
Lopp 7 Harmoni, Prisol, Talang
Lopp 8 Troll Twix, Karl-Otto, Hults Plexus
Lopp 9 Josef, Atom, Emmeros Henny
Lopp 10 Cabajo, Så Söt, Metaxa
Lopp 11 L.A. Maxit, Grim II, Gordon Rex
Lopp 12 Pannans Linus, Karl-Otto, Pozzi
Lopp 13 Praodo, Julius II, Aglaya
Lopp 14 Lojstairrbloss, Ellbe, Tejas Musseron

Boode
0

någon mer ? :)

jonathanivarsson
0

lopp 11 hoppas jag och tror att min kille Amiral Doll vinner ! :) lycka till alla!

ryttarn
0

Dags för trav på Mantorp då. Som vanligt på mantorp i år så kan vi se framemot välfyllda och spännande lopp. Många klubbar borde ta sig en funderare varför Mantorp numera alltid har mycket häst på sina dagar när andra får ställa in….

Lopp 1

Dagens första lopp är ett Shettislopp för hästar runt tre minuters sträcket. Jag börjar onekligen känna mig lite ringrostig i mina bedömningar av shettisar men det finns några favoriter här. Vår egen Gordon Rex har tränat väldigt bra senaste månaden efter det att vi fått bukt med ryggskadan han drog på sig på senvintern. Frågan är bara hur hans tävlingstempo är. Flickan Wilma har jag varnat för förr. Hon kan verkligen springa när hon vill, men när hon inte vill kvittar det vad Olle gör bak i sulkyn. Kaprif. Harry Boy gjorde ju ett väldigt fint lopp på Årjäng och har säkert mer att hämta nu när han fått upp ångan.

Mitt tipps: Kaprif. Harry Boy, Gordon Rex, Flickan Wilma

Lopp 2

På pappret finns det väll egentligen tre hästar som har en tämligen jämbördig chans. Troll Twix var grymt imponerande på Årjäng och kan säkert mer om det behövs. Hults Plexus är en häst som alltid överraskar mig genom att gå fortare för varje start han gör. Jafar Roll är i grunden en väldigt kompetent häst. Nu har han inte startat sedan i Juni och frågan är om det är ett plus eller minus.

Mitt tipps: Troll Twix, Plexus, Jafar Roll

Lopp 3

Dante II är alltid en av mina favoriter. Även om han är lite gubben i lådan och blandar fantastiska lopp med rent usla så tror jag att idag är dagen för ett bra lopp. Stillman har ju varit jämnheten själv i sina senaste starter så fortsätter han med det så ligger han ju bra till. Även Aglaya är en jämn och bra häst som har vunnit hälften av de lopp hon startat i år.

Mitt tipps Dante II, Stillman, Aglaya

Lopp 4

Rebecca Hansen har på sistone visat att hon har lärt sig att få fart på Pannans Linus. Idag är det iof inte ett fördelaktigt intervall hcp men jag tror ändå att ekipaget har en stor chans. Som två tror jag nog att Paraisa blir, hon kommer garanterat att ta ledningen även om hon tvingas vika ner sig mot slutet av upploppet. Övriga hästar har jag en känsla av kommer att placera sig i en gröt en bit bakom de två som fajtas om vinsten.

Mitt tipps: Pannans Linus, Paraisa

Lopp 5

Dessa 0-lopp är nästan omöjliga att tippa men hag tror ändå att kampen kommer stå mellan Nuto och Jolin. Så det blir en intern kamp mellan dessa två örebroekipage. Jag tycker det är mickes tur att äntligen få ta en seger, så jag sätter honnom först.

Mitt tipps, Jolin, Nuto

Lopp 6

Jag var väldigt imponerad av Tejas Musseron när han värmde inför kvalet på Åmål. Även om han konstrade lite vid utgången så visade Robbin att det finns mycket mer fart i den hästen än vad kvaltiden skvallrar om. Halva loppet består av avkommer efter Raider. Av dessa är det nog ändå Atlas TT som visat mest i år. Raiba har tidigare visat att hon verkligen kan springa men i år har det inte riktigt funkat. Frågan är om det är dags nu.

Mitt tipps: Tejas Musseron, Atlas TT, Raiba

Lopp 7

Detta kommer nog bli dagens tätaste kat-a lopp. I stort sätt alla hästar har vinstchans. Jag tor ändå att Talang lyckas springaikapp och förbi dom andra och  sträcka nosen över linjen som etta. Harmoni kommer vara den tyngsta utmanaren till Talang, men jag tror inte att hon riktigt räcker till.

Mitt tipps: Talang, Harmoni

Lopp 8

Detta tror jag blir en riktig rysare. Troll Twix lyckas säkerligen krångla sig till ledning tillsammans med Hults Plexus. Twix har en olat att inte vilja springa i ledning vilket troligen kommer att innebära att Karl-Otto kommer ikapp bakifrån mot slutet om inte Plexus kan pressa henne tillräckligt för att hålla fart. Karl-Otto kan ju ibland ha sina hyss för sig så jag tror att Frida då kommer ta upp lite för att kort före mål försöka spurta ner TT och Plexus. Då är frågan om vilken kusk som är kyligast och vilken av dessa tre hästar som håller sig på benen. "Tyvärr" tror jag att Karl-Otto tar detta.

Mitt tipps: Karl-Otto, Troll Twix, Hults Plexus

Lopp 9

Detta lopp riskerar att bli "spel mot ett mål". Josef har en kvaltid som ingen annan häst i loppet ens är i närheten av. Dessutom har han spår 1 och bör komma snabt iväg från start. Där bakom blir det den häst som lyckas krångla sig ur den kompakta gröten som det blir med 10 hästar på startdistans. Skall vi gissa på fyra omstarter pga almän oreda?

Mitt tipps: Josef

Lopp 10

Jag envisas med att hävda att Så Söt skall kunna springa så mycket fortare än vad hon ännu har visat, bra stam, erfaren kusk och säkerligen vältränad. Kampen idag kommer säkerligen att gå mot Metaxa och kanske Raiba om Emelie lyckas få snur på grejorna nu när hon är tillbaka bakom Raiba.

Mitt tipps: Metaxa, Så Söt, Raiba

Lopp 11

I detta lopp kommer kampen stå mellan L.A. Maxit och Grim II. Troligen kommer det handla om vem som klipper starten bäst. Gordon Rex kommer försöka allt han kan men tyvärr har han mer skalle än vad kroppen riktigt tillåter ännu så det blir nog en tredjeplats för vår lilla faighter.

Mitt tipps: Grim II, L.A., Maxit, Gordon Rex

Lopp 12

Ytterligare ett lopp som känns som om det kan bli hur tätt som helst. Men jag sticker ut hakan och tror att det blir Karl-Otto som tar det. Hästen har precis hur mycket fart som helst så håller han sig bara på benen så vinner han. Där bakom blir det en kamp mellan Pannans Linus och Pozzi som kommer att slåss om toppplaceringarna.

Mitt tipps: Karl-Otto, Pannans Linus, Pozzi

Lopp 13

Kraterns Poseidon har startat 7 lopp i år och vunnit samtliga där han inte diskats. Så står han på benen så lär han vinna, det som dock talar emot är ju att Jesper måste köra godkänt om han inte vill kvala om. Därmed finns det en chans för Aglaya och Julius II att vara med i striden.

Mitt tipps: Aglaya, Julius II, Kraterns Poseidon.

Lopp 14

Dagens sista lopp är russens nollopp. I konsekvensens namn måste jag efter att ha tippat lopp 6 tippa Tejas Musseron som segrare. Jag såg Lojstairrbloss seger på örebro och jag tror nog att motståndet blir betydligt hårdare idag. Bakom dessa två hingstar tror jag att Bull tar sin första placering.

Mitt tipps: Tejas Musseron, Lojstairrbloss, Bull

Glöm inte att alla lopp skall köras innan vinnarna är korade….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Dolores
0

Lopp 1; 3-11-8

Lopp 2; 7-12-2

Lopp 3; 7-6-2

Lopp 4 ; 1-6-3

Lopp 5 ; 4-3-5

Lopp 6; 6-3-2

Lopp 7; 3-6-11

Lopp 8 ; 6-7-15

Lopp 9; 1-4-11

Lopp 10; 2-6-8

Lopp 11; 2-4-8

Lopp 12; 4-5-2

Lopp 13 ; 6-13-4

Lopp 14; 5-3-8

Lycka till nu alla !!!!

marika-J
0

Lycka till Julia och Golf, Cissi Och Irrbloss! jag håller tummarna för er. ;)

Kristina-
0

#4 Men visst har väl även Mantorp fått ställa in tävling i år ?

stallnysater
0

# 7 Det stämmer att Mantorp fått ställa in en av sina tävlingar!
Det var pengaproppar då!
Men vid första tävlingen och den här så är det tidshandikapp och vi har haft välfyllda lopp…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

ryttarn
0

#7 Jag reffererade till de Mantorpstävlingar i år där vi varit med. Kan stämma att en tidsdag blev inställd men då var väll vi på annat håll. Senast vi var på mantorp så var ett stort antal lopp delade pga väldigt många anmälda….

Lycka till alihop i morgon och låt bästa ekipage vinna….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

stallnysater
0

# 9 Ingen tidsdag har blivit inställd… Bara pengadag… I juni hade vi tidslopp med välfyllda lopp och vi fick dela 2 proppar… I juli skulle vi ha haft pengalopp men det blev inställt pga för få anmälda… Dagens Tävling (31 augusti) är tidslopp och vi har åter fyllda lopp Glad

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se