Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1396 ggr
ryttarn
0

Tippa Åby 7 september

Dags att samlaihop sig och försöka tippa lite igen. Tyvärr är de flesta loppen denna tävlingsdag lite rumphuggna. Synd med bara 7 hästar i mer än hälften av loppen och inga av loppen är fulla. Propparna är det deffinitivt inget fel på så man kan fråga sig varför så få anmält. Dessutom känns en del anmälningar minst sagt underliga. Kan vi förvänta oss ett antal strykningar dessutom?

Jag får väll föregå med gott exempel och börja tippa…. 

Lopp 1

Ett lopp där ingen av hästarna varit i närheten av sina rekord i de senaste starterna. Tejas Monljus fick gå ett "säkerhetslopp" senast för at inte riskera omkval. Att det är ny kusk på honom kan betyda vad som helst. Ripadals Cindy är väll trots allt den häst som tillsammans med Monljus ändå känns som de starkaste hästarna i loppet.

Mitt tipps: Ripadals Cindy, Tejas Monljus

Lopp 2

I detta kat-A lopp finns det flera potentiella vinnare. Jag tror dock att Järvafaks tar sin tredje raka genom att ta starten och sedan hålla undan. Utmanare kan möjligen vara Hagdala Wendy. Tyvärr tror jag att vår egen Gordon Rex får lite väl tufft men kan kanske ta en placering om nu bara hans "otur" slutar.

Mitt tipps Järvafaks, Hagdala Wendy

Lopp 3

Precis som lopp ett känns lopp tre ganska avslaget. Det är väll egentligen bara Telis Jakita och Emmeros Baloo som har något med utgången att göra. Bägge hästarna har ju stam att fösvara tror dock att Jonatan Gustavsson drar det längsta strået pga mer erfarenhet.

Mitt tipps: Emmeros Baloo, Telias Jakita

Lopp 4

Detta lopp kan bli riktigt spännande. Flera mycket kapabla hästar i en klass där dagsformen avgör mycket. Värmlandshästarna, Smedens regent, Muztang, Soltrippa och Chivas II trivdes ju mycket bra sist dom besökte Åby. Jag tror dock att det blir hemma seger genom Linnet Trottis i kamp med Muztang.

Mitt tipps: Linnet Trottis, Muztang

Lopp 5

Här är frågan om inte Rolle kommer att få ta sin första årsseger. Å andra sidan vet jag att Majestät II kan väldigt mycket mer än vad han visat. Dessa två lyser väll lite mer än dom andra hästarna i loppet.

Mitt tipps: Rolle, Majestät II

Lopp 6

Detta lopp kan bli intressant. Man frågar sig hur mycket krut det finns ytterligare i Othello II, även Ekstands Under har gått väldigt fort i förhållande till antalet starter. Är det möjligen så att man är ute efter kriteriplats med dessa två fina treåringar. I såfall tror jag nog att även Tuffs vill vara med och leka. Vem av dessa tre vällstammade treåringar som vinner är nästan omöjligt att säga. Troligt är att det kommer bli åka av…

Mitt tipps: Othello II, Ekstrands Under, Tuffs

Lopp 7

Denna typ av lopp med 0-lopps karaktär brukar vara tämligen svårtippade. Men denna gång känner jag mig ganska tryg med att Raiderdottern Carmilla kommer att segra. Iof ett ganska tufft tillägg men det är inte alltför mycket trafik framför. Utmanare blir troligen Dipus som tog sin första seger senast på Åby.

Mitt tipps: Carmilla, Dipus

Lopp 8

Vad jag kan se så finns det tre riktigt kapabla hästar i detta lopp. Kampen kommer troligen stpå mellan Telis Jakiita, Järvafaks och Hagdala Wendy. Vem av dessa som korsar målinjen först är hugget som stucket men Järvafaks är säkert extra sugen.

Mitt tipps: Järva Faks, Telis Jakiita, Hagdala Wendy.

Lopp 9

Dagens sista lopp ser ut som ett riktigt getingbo. Klang imponerade mycket på mig i sin senaste start på Åby. Efter en öppning i 1.55 tempo behövde Sofie Nordmark bara sitta och bevaka. Idag blir det jakt från 160 meters tillägg. Men blir han bara inte störd så kan han ta det. Men visst finns det tuffa utmanare, framförallt Dalton kan ha ett litet ess i rockärmen, även Biggarå vill nog ha ett ord med i spelet men räcker nog inte riktigt till.

Mitt tipps: Klang, Dalton, Biggarå

Lycka till allesammans…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

ryttarn
0

Putt

Det finns väl fler som kan tippa?

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

Dha jag blir så irriterad när filen nu för tiden öppnar upp i denna rutan så allt försvinner *suck* så jag tippar en annan dag .

ryttarn
0

#2 Ett tipps, högerklicka på filen och välj "Öppna i nytt fönster"

Jerker Klang,

www.isil.se

VeronicaP
0

#3 Jo jag vet men glömmer ju allti det , behövde ju inte göra det på den gamla ;-)

Pikant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lopp 1 . Hoppas jag verkligen på Pikant…är bättre än raden haha.

Lopp 4 . Linnet Trottis

Lopp 7. Zajt eller Dipus

Lopp 9. Är Cassiopeja lika fin som hon var sist så tror jag nog hon kan vinna.