Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1635 ggr
Gumino
0

5-årsmästerskapet startlista

Lägg gärna ut den här när den har kommit :)

Tack på förhand.

Jennie_A
0

Märkligt, den har inte ens kommit ut på Kanal75, och anmälan gick ut kl 11 i morse?!

Kristina-
0

Här kommer den ! Endast sju hästar i kat B, och sex av dom efter Tyson!

Tusen
0

#2 Synd. Det finns ju faktiskt fler bra 5-åringar, även efter andra hingstar än Tyson. Varför har det blivit så dåligt med anmälningar till mästerskapsloppen nu för tiden? Kan det bero på att man numera inte kan vara med bara för skoj skull för om hästen råkar springa fort i autoloppet så straffare det sig i voltloppen framöver? Eller är man bara med i fall man har en vinstchans? Är det inte en stor grej längre att deltaga i ett Mästerskapslopp? Vad tror ni?

Kristina-
0

För många verkar det vara endast vinst som gäller! I Derbyt är det fullt lopp och med många med vinstchans, men Ramona är så överlägsen i femårskullen och skrämmer säkert bort många vilket är synd tycker jag. Det verkar inte längre som att det är någon ära i att faktiskt vara med i ett mästerskapslopp även om man kanske inte har någon chans att vinna !

divansson
0

Hejja  Enets Daisy!!   :D :D

smedens
0

För många är nog bensin/dieselpriserna ett hinder, man tänker minst 2 ggr innan man åker långt……

smedens
0

Lyckospark till Nina med Attack, Jonathan med Neo och

Jannie med Ramona Glad

Annelie-
0

Synd att inte Lanso Ess är anmäld…. Han som är så bra.

Anna-Ida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar inte hemma klubben kunna bidra med en slant?(det är ju sponsring för klubben att ha med en häst i mästerskap) vet att vpts kan göra de om man ansöker bidrag!

Jennie_A
0

I derbyt är 10 av 12 hästar från mellansverige så där verkar inte bensinpriset ha avskräckt nämnvärt… Tråkigt med dåligt anmält!

Miii4
0

Tycker just att 5års mästerskapet verkar vara "bortglömt".. trist

Tusen
0

#6 Det är nog sant.

#11 Håller med dig. Det finns inte ens en lista på tidigare segrare i 5-års mästerskapen på SPTF´s hemsida. Samma med Monté-SM och Guldstoet. Verkligen nedvärdering av vissa mästerskapslopp

crazycattiz
0

Solklar önskar storasyster Enets Daisy LYCKA TILL!

Christina-Lundberg
0

***LYCKA TILL*** Enets Daisy…

önskar

pappa Karsk o alla runt om

amandahandersson
0

Tror också som #4, att för många gäller vinstchans eller att man kanske inte vill ge en ung och orutinerad häst för tuffa lopp. I just denna kull är ju Ramona Ernst så pass överlägsen att ingen i samma ålder varit i närheten, eller ja, det skulle väl vara Lanso Ess men han är ju inte med i detta lopp.

Håller också med #6, bensinen är ju inte direkt gratis… Och jag som bor i Boden hade inte dragit min häst 100 mil (som vi har till Stockholm) eller 160-170 mil (som det är till Jägersro) för ett mästerskapslopp där man inte har någon direkt chans, om nu så är fallet. Tråkigt, men sant.

Men stort Lycka Till, ni som startar nu! :)

smedens
0

Vi har inte tävlat alls lika mycket i år som förr, och det beror iaf delvis på att det rasslar i väg med dessa "soppa" priser.

Visst är Ramona en klass för sig, men det har funnits andra lika överlägsna ponnyer förr i kullarna utan att konkurrenterna blivit avskräckta då.  Shettisloppen har alltid varit så, i synnerhet den snabbaste klassen.

brawina
0

Bensin priset gör mycket. Det finns dom som har pengar som kan åka land och rike runt och dom som inte har så mycket pengar som får välja noga innan dom åker.

nemesis
0

jag hade garanterat kommit om min älskade häst hade varit friskGråter

ryttarn
0

Just när det gäller 5-årsmästerskapet så tror jag att statusen på detta har "devalverats" en hel del. Om man tittar på femårsbaggen så har det bara vuxit i prestige och gottlänningarnas sätt att ha det i samband med dubbeltravet gör ju oxå sitt till. Har man möjlighet att starta flera hästar för samma respengar blir det ju mer atraktivt.

Till baggen var det 17 5-åringar anmälda till start, i femårsmästerskapen är det 7 stycken….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se