Åby den 18:e
Vilka hade tänkt anmäla till åby den 18:e?
Prop 1. Ponnylopp
Kategori B 2.18,0 och sämre, körda av C- eller D- licensinnehavare.
1640 m. Tillägg 20 m för varje vunna 1.500 kr
Pris: 3.000-1.500-1.000-750-600-500-500 (7 priser)
jag kanske ska dit

Okej :) Vad kul =) Ingen mer? :P Annars blir det nog ett lite tråkigt lopp, haha.
Perfekt prop för Svartkrut som har 2.18,0 i rekord. xD

jag ska anmäla gusten

Jag ska anmäla neptun. =) Tror jag i alla fall. om han inte gåt under 18 tills dess. =) Han har 18.9 i rek och 2700 insprunget…. =) Hoppas det blir lopp :)

Jag ska anmäla Delit 2.18,5
jag ska anmäla Dipus

Tyvärr var inte deliten fräsch på Åby nu sist så nu har vi gått igenom han och behandlat igen. så nu blir han väl farlig om han inte pajjar igen för han har aldrig" dåliga dagar"

#8 Upp till bevis. Inga lop är körda förräns alla hästar gått i mål. Lycka till.

Jag kommer :)

Neptun kommer. Då bestämdes idag.

Hejja Neptun ! ;D
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Haha… Tack. Det kan behövas :P

Då blir det ju kanske i alla fall lopp :)

#14 Det får vi hoppas…..

=)

#17 ;) Då får su se till att vinna så du får tillbaka på bensinen :P
Glöm nu inte att anmäla på torsdag allt folk =) mellan 8-9 =)

jag har en plats att erjuda i min transport om det låter intressant…från karlstad då..

putt

Glöm inte anmäla nu =)

Varför går det inte att anmäla??? Växlen öppnar ju inte förräns klockan nio och klockan nio går anmälan ut?????

Nu kom jag fram men killen i växlen hade inte den blekaste om att där var ett ponnylopp.

Startlista!

Fint och roligt lopp!:D
nej killen hade verkligen ingen aning om någonting när jag anmälde:(
Heja Therese och Decibelle!! :)
Decibelle Vinner!!

Tror som #27
Alltså, 3000:- i förstapris och 6 hästar anmälda i denna propp? Det är ju skandal rent ut sagt.
Tips till Åby :
Höj förstapriset till 4000:- och sätt auto för alla så hade Ni garanterat fått Sveriges elit på plats, åtminstonde Iva =)
Proppen hade kunnat vara ;
Åby Lilla Pris 2008
Auto för alla, snabbaste äger företräde. Högst 8 startande. Distans : 2140m
Priser ;
4000:- 2000:- 1250:- 750:- 500:-
Hedertäcke till vinnande häst.

Jo, men varför ska alltid de snabbaste ponnyerna få chansen att få insprängda lopp!!? Tycker det är kanon att vi som har lite "halvbra" ponnyer kan få chansen att vara med på vanliga travdagar också!!! vafan, jag åker ända från värmland till Åby för att få vara med i sådanna här lopp och nu har ändå min ponny chansen att ta vinst om han är fräsch!

Måste faktiskt hålla med #30 lite här, alla insprängda ska inte vara för eliten. Visst, kanske är roligare för publiken att se snabba ponnysar, men visste borde de lite långsammare också få chanses att synas. Utan bredd ingen topp.
Sedan kanske man tycker att fler hästar borde vara intresserade av prispengarna, men det är ju en negativ trend överallt verkar det som, med lite startande. Jag menar, ett SM kat A lockade 4 deltagare..
6 hästar tog chansen, tråkigt..
Jag tror du har fel med 4hästar i Kat A SM. Det var Hugo Åbers som lockade 4 hästar. Det är ju tyvärr att allt för många är rädda att komma 2:a & 3:a nuförtiden..

Håller med, det är väl kul att andra också får chansen att gå lite större lopp. Jag hade lätt anmält om det inte hade varit för att ponnyn var för snabb, 2.17,2 har hon gått…

#32, ja det är jättetråkigt att det är så lite ponnyer med..men tror inte det hade vart mer om man ändrat proppen så elitponnyerna kunde fått loppet för den delen.. Om man tittar på alla lopp på elitnivån så är det inte många ponnyer som är med i dem loppen..

Yeay det blev av:D Tycker det är skitkul att äntligen få starta i ett långsammt lopp med mig B häst :P
Tippar: Decibelle- Delit- Neptun

Jag tycker det är kul att oavsett vad man kommer aå går resan ihop så länge man inte blir diskad då!
lycka till ALLA! blir ett riktigt roligt lopp af:D

Och till tippningen.. blir hårt mellan de tre bakhästarna så där kan vad som helst hända. Dipus får nog nöja sig men en fjärdeplacering. hoppas på att trollslända får sig an femteplaceringen..
*29 Klart att vi vill köra Åbys Lilla Pris, men jag är inte säker på att det blir fler anmälda för det, i Tingsryd för de allra snabbaste och 2500:- i föstarpris, var det bara 6 hästar anmälda (där saknades Iva)
Men självklart skall även de långsammare hästarna få chans att starta i lopp med lite högre prispengar, så visst är det synd att inte fler anmäler.

Jag tycker också att inte bara eliterna ska få vinna de högsta priserna, de sämre hästarna ska få lika stor chans som eliterna…
Här vinner Deciebelle
Sluta klaga på "fega" ekipage som inte anmäler ut. Jag tycker detta visar att vi som tävlar är klara över vilken handikapsform vi vill ha; rekordhandikap. I detta loppet skulle samtliga tilläggshästar haft distansen 1760 meter om grundlagen varit 1.29,0 (de två första hästarnas rekord). Om grundlagen varit 2.23,5 (häst nr 3) skulle de stått på 1700 meter. Alltså en gottgörelse med 100 meter på två hästar och 40 meter på en. På dessa osportsliga villkor vill inte jag tävla häst.

putt

#40 Jag tycker att det var en bra propp för att vara pengahandicap, de med hästar som går 2.29 visste att den snabbaste hästen kunde ha rekord på 2.18 (eftersom det var gränsen för att få anmäla) I ett vanligt pengahcp hade de kunnat vara "hur snabba som helst".

Nu är jag lite nervös ;) Körde precis ett jobb med honom så han fick springa på lite och det kändes bra.

När går loppet?

#43 vad bra:) Delit gick lopp i går. tog det väldigt lugnt med han eftersom han var tvungen att få gå ett lopp innan torsdagen. Han travade på rent och kändes jättefin så jag hoppas det håller i sig tills på torsdag får då ska han ge gärnet;) är dock också jävligt nervös för både neptun och decibelle är fruktansvärt hårt motstånd..
tror loppet börjar halv 7?

'Haha japp det blir nog väldigt jämnt :) Speciellt med open stretch också :D okej… finns det info om lopept någhonstans? när var och hur man får värma o.s.v

jag vet inte…borde väl komma i programmet i morgon?

Jag tippar på att Decibelle vinner, men jag vet att om
Björkstad Delit är fräsch så springer han som fan :) *ursäkta xD* Neptun Roll är fin och kan säkert sänka sej ännu mera, jag vet ju inte om formen på honom, men jag tror han är på gång, eller?
Dipus är fin, och kan nog gå på rikigt bra, passa er nu allihopa;)
Trollslända kommer nog att hänga med rätt bra i tempot och kan säkert sänka sej om loppet går fort, samma sak säger jag om Gusten!
Jag har som sagt ingen anning om formen på hästarna, så ALLT kan hända!
Men jag tror
DECIBELLE - BJÖRKSTAD DELIT - NEPTUN ROLL

Får vi köra på open stretch på torsdag?

#50 Klart ni får, men bara på upploppet ;) Kan inte tänka mig att det inte skulle användas..

#51 jo det är ju klart;) Vi fick inte använda det på dubbelhelgen..

#52 Va? jag använde det, ingen sa ngt om det!

Men man kanske bara får använda ett av spåren :S Hmm. var någon som sa det =)