Back On Track
Jag använder Back on Track (paddar) på mina russ och min travare. Tycker dom är skitbra och man slipper liniment och sådant vel. Gallorna försvinner (på travaren).
Använder det som nattbandage när de har tränats. :)

Okej :) Ni kan ju även skriva när ni använder det ?
Före/efter träning ?
Bandageunderlägg eller täcke eller vad har ni ?

Jag har bandage underlägg och täcke. Bandage underläggen tar bort galllor (det som man kan se i alla fall) Täcket har jag inte märkt någon skillnad när jag använder, men min häst har heller aldrig heft några problem med ryggen.
Använder båda efter träning dom dagarna jag släpper ut =)

We have used them now about one year. We have been very satified on them. We put them on after running. We use them atleast 8 hours per time, usually over the night. For the race we keep them on during the trip and take them off before heating
#3, Vart köpte du det täcket? Finns det i 115 cm? Pris? :)

Jag har aldrig använt det, emn är det att rekomendera eller ? :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Har back on track vaddar till mira och hon får ha de varje natt..Har märkt en otrolig skillnad på henne. Är jätte nöjd med köpet =D

Vart kan man få tag på Back On Track?
Hur mycket kan de kosta??

#5 Jag vet faktist inte om täcket finns i 115 men jag tror det för har för mig att någon här inne på i fokus försökte sälja ett sådant för ett tag sen. Det täcket jag har är till en stor häst i stallet och är nog storlek 135 tyvärr.

Jag använder Back on Track paddar och såna till fram knäna, tycker att dom är helt överlägsna, är jätte nöjd=) Bruka använda dom som nattbandage efter träning och innan tävling och efter tävling!! 
#9, Okej. Så tråkigt när man hittar ett riktigt snyggt o bra täckem man vill ha, så finns det bara i 125 och uppåt. :S Verkar va likadant med Back on Tracks. Men hur får du ditt att passa din ponny? :)
Det finns täcke i strl. 115. Back on track har ändrat lite nu men, det har funnits i fleece ( 1850kr) och "sommartäcke"(2311kr) Det finns Ryggvärmare som är 1x1m (690kr) som man fäster med kardborreband och det täcker hela ryggen på ett russ. Vi är återfösäljare åt B&T så vill du ha mer information kan du ringa. Jessica 0709 745400 elller Jenny 0709 660340
#12. Jaha, vad trevligt. :) Då hör jag av mig så småningom. :D

Jag använde de på mitt russ när hon var halt och skuttade så hon fick ont i ryggen, då var back on track bra..

Har inga just nu, men har använt det på hästar förrut, tycker det funkar bra :). Skulle vilja ha ett par nu, får tjata på tränaren jag jobbar åt att köpa ett par paddar ;)

Jag har paddar och ryggvärmaren..Tycker att det funkar bra. Paddarna använder jag i boxen på natten efter hårdare träning 1-2 nätter. Ävem 1 natt innan snabbjobb/tävling. Ryggvärmaren änvänder jag lite då och då tex efter/innan tävling eller efter jag har ridit..

Okej:) Jag har paddar och ett täcke :) Varette är ett litet russ men hon kan då ha det jag har :P Det är lite stort men funkar kanon! Jag tycker inte det är så stor skillnad, mest för att varette inte har några fel, har i förebyggande syfte, använder täcket efter hårdare pass och bandagerar fram eftersom hon är lite känslig i kotorna.

måste bara sticka in.. ang. bandageunderläggen,
Använd de ALLDRIG dygnet runt! de "torkar ut" jättemycket om man har de på flera dygn i rad.
Vill bara ge råd nu.. Så ingen gör så, vore bra onödigt att förstöra hästen.
Själv har har inga back on track saker till ponnyn..

Jag har precis köpt back och track paddar men har inte börjat använda dem än.
#18 Det står varnat att man inte ska använda dem för mycket, alltså för många timmar i sträk.
#18 Det är inte farligt att använda paddar eller täcke dygnet runt. Det är däremot viktigt att vänja hästen med dom försiktigt i början, max 4 timmar de första 2-3 dagarna. Då reaktionen från paddarna ökar blodgenomstömmnigen och i vissa fall kan benen bli svullna, och då kan man fortsatta eller göra ett uppehåll men svullnaden visar på effekt av keramiken i tyget. Använder man paddarna varje dag i förebyggande syfte bör man göra ett uppehåll på 1 vecka efter 2 veckors användnig. Gå gärna in på www.backontrack.eu för mer info.

#11 Oj var nog lite otydlig^^ Kan inte använda täcket på neppe utan jag använder det på den stora hästen =) Men jag håller med…Jag ska försöka lyckas hitta snygga täcken i storlek 105 som passar ett russ Det är omöjligt. Alltid för små över magen :@

Jag har förövrigt 2 täcken, nn som är intresserad av ett ? Lite onödigt att ha 2!
http://www.lillhastenistav.se/ har väldigt billiga Back on Track produkter.

Jag har personligen använt Back on track på mitt knä som försöks person. Jag har alltid tyckt att det verkar mkt bra åt hästarna men själv kunde jag inte känna någon skillnad.

Jag har använt BoT på min rygg (någon form av bälte). Bylsigt, obekvämt och gav ingen större effekt. Funkar kanske bättre på hästar..?

#25 Ja det kanske bara funkar på hästar men det låter ju väldigt konstigt! Mitt knäskydd var bekvämt men ingen effekt.

Hej!
Vi har ett ryggtäcke åt Karsk, jag har inte sytt fast det i något av täckena utan när han skall ha det sätter vi fast det med en gjord och spänner fast med bensnören i ett annant täcke.
Det låter kanske lite krångsligt, men han har ett ylletäcke utanpå så man får koppla ihop detta med B&T ryggvärmaren.
På tal om andra som använder B&T, själv tycket jag det inte hjälpte.. provade ligga på det före Karsk fick använda det. Men däremot vår collietik tycket det var väldigt mysigt:))
22* Pris? :)
#25, Har funderat på att köpa något liknande till min nacke och rygg. Tycker du det var värt pengarna eller var den så pass dålig? Vor kul att få veta vad ni som provat tkr om den / dom. :)

Jag har Back on track paddar och tycker dom är super bra, på varmblodet som brukar bli lite gallig har jag det efter träning och några nätter i veckan hon är jättefin i benen då, och hon tränas på ganska hårt underlag.
#22 strlk och pris?:)

#29 Hmm.. Mig hade det ingen effekt på, men sen tröttnade jag på det och har inte prövat sedan dess! Jag störde mig lite på den dåliga passformen (tyckte att bältet kanske borde vara någon cm bredare på höjden), och de plastiga sömmarna som låg an mot ryggen.
Men det blev lite varmt iaf! =D
Jag funderar på att köpa någonting åt Zolle. Kanske skulle varit bra för honom.

Knäskydden har vi i storlek S, men dom sitter inte så bra, men lindar man benen så sitter dom annars åker dom bara ner!!

putt
vi har anvand back on track i flera ar pa vara distansaraber, for att frorhingdra ryggproblem och gallor, de har gjort undervark pa vara hastar och har hjalpt oss att lyckas ta flera SM Medaljer och en EM medalj. dessutom har bade jag, tva av mina syrror, min mamma och min mormor jattemycket problem med hoppakna och tennisar och vi anvander back on track armbags-och knaskydd under natterna, vi har nastan varit helt smartfria i at minstande 5 ar
Hej!
Jag säljer Hela BackOnTracks sortement! Alla ponnytränare och hästägare får ca 20% rabbat av mig.
mvh
Turbo06