Åby 18/9 resultat
Dipus vann före Decibelle, trea var Neptun Roll.
Grattis grattis!
vilka tider gick de??

Runt 19 på 2an och 3an tror jag, kunde inte riktigt tyda smset :P

Aldrig varit på Åby, hur är banan, snabb eller? :)
Grattis alla ! Särskillt Neptun ;D
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#4 Idag var banan väldigt LÖS, men säkert perfekt för varmblod. Riktigt synd att man inte får värma på stora banan och efter defelering var det direkt till start. Inte många steg hästen får "känna" på banan innan start, tyvärr. Annars Trevligt :)
Grattis Syrran och Decce till andra platsen :)

#6 Tackar 
Förresten, NÅGON som fotade idag?
#7 Nej jag var tyvärr inte där ;)

#4Tack =) Han var duktig.
Banan var väldigt lös :O Jag tror alla hästar galloperade :O

#4 Ja det var verkligen synd att ponnyerna inte fick värms på banan…fick lite attityden "Kör erat jävla lopp så fort som möjligt så vi blir av med er" utav banpersonalen.. Det var verkligen ingen bra dag för mig igår då ALLT verkligen krånglade! Men grattis till alla! verkligen roligt upplopp med de tre första hästarna som var SÅÅÅ jämna i mål!

Vilket tråkigt bemötande :(
Men grattis ändå!

#10 Oj, trist att höra :S
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag tyckte att det var ett trevligt bemötande. Att vi inte fick värma på banan med varmbloden var ju en säkerhets grej. Att det blev stressigt mellan provstarten och starten var väl tråkigt men inte hela världen. När det är saxbana är det ju stressigt :S Jag tyckte i alla fall att det var väldigt trevligt på det stora hela :D Skulle mycket gärna åka på insprängt på åby igen :D Väldigt trevligt att alla fick en fin kylväska med innehåll i hederspris =)
#13 Det var roligt att läsa ditt inlägg. Att vi har ett tight tidsschema när det är insprängt är något vi får acceptera. Vi måste nog försöka att förstå de aktiva på stortravet. Här handlar det om människor som har travet som arbete. Åby liksom de flesta travbanor har ju en förträfflig slinga att värma på. Tack igen "Jag" för ditt inlägg, med en positiv attityd kan vi visa upp våra fina ponnyer för en stor publik och vinna nya anhängare.

#13 Låter ju bra att det inte var enbart negativt, men avd menar du med att det skulle vara en säkerhetsgrej att man inte får värma med varmbloden? Det har man väl gjort på andra banor?

#15 Jo men det är en del banor som man inte får göra det på och som på Axevalla var det vikt en halvtimmer åt oss att träna på , men då kunde det ändå vara stora på banan men det var den tiden vi fick där. Mantorp får man bara värma bakvarv inte rätvarv bla så nog är det en del banor som säger att det beror på säkerheten , men andra banor funkar det hur bra som helst att värma ihop med de stora.

Synd iaf…Min ponny måste värmas på banan om han skall kunna gå loppet bra….vilket kanske märktes på solvalla idag..
På Färjestad värmer ponnyerna tillsammans med storhäst och det funkar kanonbra och ingen klagar? jag förstår egentligen inte vad prolemet är.. De som kör storhäst (Jag vet hur det är att köra lopp med storhäst) måste väl för fan kunna se om de har en häst/Ponny framför sig? de är knappt mindre än ett kallblod..
Sjävla ponnyfolket tyckte jag var trevligt bemötande! jättetrevligt med fika efteråt och så… Men själva banpersonalen var otrevliga tycker jag..

Var på Årjäng igår fick inte värma på banan utan på den "lilla" innanför … men som tur var gick det bra ändå…
Så att det finns olika värmningsregler på olika banor är ok… bara det finns rimliga alternativ för värmning..
Liksom bemötande på banorna varierar men då är skillnaden tycker jag mellan stortravet / ponnytravet … Mestadels är det toppen men vi alla jobbar nog hårt för att lansera våran sport i den "stora världen"..
God fortsatt ponnysäsong //Lotta

Äh, man kan inte bara klaga. Inget är väl perfekt men jag tyckte det var ur trevligt =) VILL komma upp den 2:a ska bara försöka övertala någon att köra upp mig :O Roligt med insprängt när man får köra inför mer publik även om man inte har en "elit" ponny 
Ingen som vill samåka från hd? (A)