sen skulle jag gärna önska att någon tog kort på mig och JIKAS SUE FIA då det är våran sista tävling då… vi startar i lopp 3 och 10 :)

Tippar imorgon :)

Btw. kan fota er i lopp tio, möjligen i lopp tre om jag hinner, ha själv häst i lopp två så..;)

Kan tillägga att jag ska fota så mycket jag hinner..;P
men förvänta er inga superkort precis, bara andra gången jag fotar trav (A)

Vi kommer att ha en fotograf på plats…
//Christina

Vet någon när första start är :)?

Det verkar vara en väl förborgad hemlighet, ingen info alls!!!!!!!

På hemsidan finns i alla fall info om när det börjar.
12.00 går första start!
Är det någon värmningspaus?

#10 Nej, ingen värmningspaus. Värmning sker på rakbanan och på travbanan mellan loppen.
Okej, så man hinner ut och köra något rätvarv mellan loppen?

Dåligt med info i allafall, borde ha skickats ut till alla anmälda!

Lopp 1: Har egentligen ingen större koll alls på vad hästarna brukar springa när dom går monté, så jag tippar utifrån det som står i raden trots att det nog är starter bakom vagn.
Jollina Roll har inte gjort många monté starter, kanske ingen, om jag inte missat något. Det ska bli intressant att se hur hon går i montén, och jag hoppas såklart på att hon går välldigt bra där.
Solos Yazzå verkar ha gått rätt fint dom senaste starterna.
Tilläggs hästarna Emmy von krakel och Idefixen tror jag har allt för mycket tillägg för att hinna ikapp.
Jollina Roll - Solos Yazzå - Vinka
Lopp 2: Eget lopp men kan göra en liten tippning ändå.
Här tror jag att Foxy Red kan komma rätt bra till bara hon håller sej på benen. Foxy Red verkar ha kapacitet att springa ännu fortare om det behövs, så jag tror inte att tilläggen blir några problem att ta igen. Bakom henne har jag inte den blekaste..
_Foxy Red - Bäckdalens Pommac - Vitamin
_Lopp 3: Smevallens Eminent har verkligen knatat på i bra tider den här säsongen och snart tycker man väll att det är dags för en seger? Jikas Sue Fia visade form på klubbmästerskapet för nån vecka (?) sen. Bäckdalens Shalimar vet vi ju vad han kan.
_Smevallens Eminent - Jikas Sue Fia - Bäckdalens Shalimar
_Lopp 4: Zputnik II visade form i umeå den 19 och vann med rekordsänkning. Tilläggshästarna känns som om dom har för mycket tillägg, jag tror att det kan bli tufft för dom att ta igen det trots att det är ett 2140m lopp.
_Zputnik II - Björksta Trolltrix - Karsk
_Lopp 5: Zolero är en annan häst som också har visat stor form inför heldagen. Han travade jätte fint en bra bit under sitt rekord på klubbtävlingen för nån vecka (?) sen. Lojstasmaragd har svå stycken diskningar i raden på rad nu, hur "hårt" vågar Therese köra? Om hon vågar köra på tror jag Lojstasmaragd kan blir farlig också.
_Zolero - Emmy Von Krakel - Jollina Roll
_Lopp 6: Här tycker och tror jag att Midgårds Itasha borde vinna sin debut. Näsvallens Fia-Pia vet jag kan trava riktigt fint bara hon avviker från alla galopper. Nikita II kanske klarar av att ta igen sitt tilägg.
_Midgårds Itasha - Näsvallens Fia-Pia - Nikita II
_Lopp 7: Foxy Red tror jag somsagt har kapacitet att kuta på ännu fortare om de behövs. Därför tror jag att hon kommer att stå som segrare i detta lopp. Jag vet vad Johanna har för problem med Näsvallens Prilex, får hon bukt på dom går det säkert rätt fort. Linhagens Frisbee har sprungit kring sitt rekord dom senaste starterna och jag hoppas och tror att det är dags för en sänkning nu.
_Foxy Red - Linhagens Frisbee - Näsvallens Prilex
_Lopp 8: Här tror jag att Risarvens Melker och Idefixen kommer att strida om segern. inte långt efter dom tror jag att Karsk kommer att finnas, som har ordinarie kusk igen.
_Risarvens Melker - Idefixen - Karsk
_Lopp 9: Sobel JSA tror jag travar hem en rätt säker seger om han håller sej på benen. Hur mycket har Madicken V. och Hults Ramir mognat under den tiden de varit borta? Glorias Gloss tror jag också kan blanda sej in bland dom tre första.
_Sobel JSA - Hults Ramir - Glorias Gloss
_Lopp 10: *Pjuh* rörigt värre, blir alldeles snurrig av att se på startlistan. Får ingen hum om någonting alls…Drar till med några inte allt för seriösa alternativ..
_Äskö Tesla - Emmeros Helios - Solos Unika Primula
_Lopp 11: Björksta Lizter och Juniflickan tror jag kommer att fightas om segern ändå in i mål. Men jag hoppas och tror att Björksta Lizter drar det längsa strået. Lojsta Smaragd har förhoppningsvis gjort dagens första lopp godkännt och då vågar väll Therese köra på lite mer. Hur snabbt kan Lojstasmaragd gå?
_Björksta Lizter - Juniflickan - Lojstasmaragd
_Äntligen klar, haha! Nu vill vi se fler tippningar! :)

#13 Precis som hos din egen förening (Boden) så har vi lagt ut info på våran hemsida om heldagen.
Av dom banor vi startat på så är det bara från Umåker vi fått info/program hemskickat i år.
Vi har startat på Boden , Solänget , Lycksele och därifrån har det varit noll info.
Men det är kanske bara vi som inte fått info från dom banorna…

Ja, jag hittade info, det står i gästboken att tävlingarna startar 12.00! Jag var ju dum nog att gå på npts hemsida och kolla på Skelleftås länk, där det står att hemsidan är nedlagd i väntan på ny webmaster.

fler tippningar? :)
Jag ska ta med mig stora kameran så det är bara att skriva om ni vill att jag ska ta några bilder

#18 fota järna Müsli lopp 6 och Telia lopp 10 :)
lopp tio gåt bra men inte lopp 6 perre vi startar ju i samma xD

#18 Diora, lopp 2 :)
#12 jaa, det hinner man göra :)

fota gärna Foxy Red i lopp 2 och 7 :)
skrivit upp dom som vill ha några kort
tar gärna på fler hästar
hehe ta kort på alla ;) så blir alla nöjda o glada :P

Ta gärna kort på Linhagens Frisbeé också =) Lopp 7 och 10.
Ingen som vill tippa???
Jag tro jag ska göra en tippning sen ikväll. ;) 
skrivit upp så får vi se om jag hinner me alla kanske lite knapert i lopp 7 men hinner kanske till slutet
Till #15 var har ni er info om starttid på er hemsida? Det enda jag kan hitta är i gästboken där man frågat om när första start är. I övrigt så hade Solänget all info om sin heldagen på sin hemsida, det är mer än man kan säga om er. Däremot finns starttid för ponnytravet på Skellefteå travets hemsida.

#28 info som info, vare sej det står i gästboken eller inte..;)
Hursom helst, nu ska jag inte försvara min egen klubb, men, jag tycker faktist inte att vi har gett ut mindre info än andra klubbar som har haft en heldag när jag har kört.
#14, bra tippningar! :)
Mina tippningar;
Lopp 1: Pass
Lopp 2: Foxy Red
Lopp 3: Bäckdalens Shalimar, Smevallens Eminent
Lopp 4: Björksta Trolltrix
Lopp 5: Zolero, Lojstasmaragd
Lopp 6: Nikita II, Holmens Stormvind
Lopp 7: Foxy Red
Lopp 8: Stuves Monopol, Edgar
Lopp 9: Sobel JSA, Fiffilura
Lopp 10: Pass