startlistor
inga startlistor som kommit ut på kanal 75 till någon av nästa helgs tävlingar.. vill ha nåt att läsa nu!

kommer ut i morgon

Ja men i bland sker ett och annat under ju :P
Det kommer aldrig något på helger, folk har ledigt också! :)

ingen som har till hd den 28?

Jag är också sjukt nyfiken på halmstads lopp

Startlistorna till Unionstravet på färjestad den 27e finns ute på SPTF…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Stratlistorna till Visby 27/9 finns på sptf

Finns startlistor till Youn Power finalen(gävle 28/9) på kanal 75? Eller till bergsåker på fredag(26/8)?

#8 young power kommer nog komma senare då det är många som glömt bort o anmäla till den så dom kommer att ringas upp av romme eller vem det nu va som tog emot anmälan,.

#9 okej. Får man göra så? Det var väl som vilken anmälan som helst?

#10 ja eftersom alla är skyldig att starta då dom kvalificerat sig!!! Så ingen får utebli utan giltigt skäl.. Jag fick panik i morse när jag vakna och kom på att anmälan va igår.. Därför jag vet om detta då inte jag hade anmält heller… Så alla ska va med på Startlistan sedan får man endast stryka med giltigt skäl, typ hälta o så…

Tycker det är helt sjukt om dom ringer upp de! glömmer man anmäla så ska man inte heller vara med tkr jag! dom skicka t.o.m ut att man inte skulle GLÖMMA anmäla ju!?

#12 nä men så är det! Är man kvalificerad till final så är man!!! Inom stortravet om man kvalificerat sig till final så behöver man inte anmäla!!!

#11 det jag då inte förstår är varför man ens har en anmälan?
Jag tycker inte att det är fel i sig att de ringer upp, men det jag reagerar på är just varför man skriver att folk måste anmäla sig. Varför inte ta in alla i startlistan direkt? och sen får de stryka om de inte kan vara med. Det stog ju redan i kvalen att man var tvungen att starta i finalen. Att sätta en anmälningstid ger bara fok utrymme att strunta i loppet.

Men det är ju även på samma sätt i Agria finalerna , tycker det hade varit skönt om man hade sluppit anmäla och bara om man inte hade kunnat vara med som man hade behövt ringa.

#14 håller helt med dej!!! Så tycker jag det ska vara!! Låter mer sunt..

Det jag reagerar på är att man faktiskt inte får ta in hästar efter anmälningstidens slut. Men i det här fallet gör man det ändå. Är det okej att bryta mot det bara för att det stått i proppen att alla är skyldiga att starta?
Många vill säkert slippa anmäla då försöken varit väldigt utspridda, det skiljer över 30 sekunder på bästa och sämsta tiden på de inkvalade hästarna.
Hoppas i alla fall att det blir ett bra lopp med mycket hästar i.

#17 nä det vet jag oxå, men eftersom dom gör det så dom vet nog vad dom får göra och inte göra.. Jag glömde ju bort anmälan och även fast jag vet att man inte har nått i loppet o göra men allt kan hända och eftersom man är kvalificerad till final så är det bara att starta. det är väl bra oxå att dom tar in dom så inte vi ( som glömt bort anmälan) kan anmäla ut vår häst till annan tävlingsdag nu bara för att man inte är med i finalen trots man är skyldig till det……

#18 Absolut är det bra, men tråkigt när det blir så här tycker jag. och det är ju inte första gången som folk struntar i att anmäla fast de ställt upp i försök där de vetat att de är skyldiga att starta i finalen. Det vore lättare utan anmälningstid och att de sätter ihop listorna direkt. Hoppas det är något klubbarna tänker på i framtiden gällande alla försök/finallopp.

#19 absolut det vore nått för dom att tänka till i den frågan… Skulle liksom underlätta så mycket tycker jag iaf.. Det var många som startade solvalla i helgen och många kanske tänkte som mej vänta med anmälan till lördag/ söndag efter tävlingarna utifall dom får mer pengar på sig,

#20 ja fast i dagens system behöver du inte uppge hur mycket pengar hästen har på sig då datorn sköter allt sånt. :)

#21 aha du ser vad lite koll man har på ponnytravet nu förtiden;) Man är så van att inom ponnytravet ska det vara så mycket uppgifter o sånt… Det är bra att anmälningen börjar lika Stc blir så mkt enklare då..

#21 Japp det är kanon :) Räcker med prop, kusk, midnummer och vilken häst :D

Om en liten stund kommer startlistorna till Halmstad den 28 september att ligga ute på HPTS hemsida

jaaaaa, :D

De ligger där nu ;-)
http://www.halmstadsungdomstrav.se/4_HPTS%20Tavling/4_Startlistor/startlistor.htm

ÅH, SMURFEN SKA KVALA!