Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketthästhälsa
Läst 1910 ggr
Hanna89
0

Karleder?

Nå bra tips på någon speciell salva som är bra till torra karleder ? asså har provat allt och mitt varmblod har torra karleder och typ hårlös, lägger om dom med bomull och smörjer och tvättar och donar men inget hjälper :(

Nitro
0

Vad smörjer du med då?

Jan-Erik Minges karledssalva är oslagbar.

Cashorcredit
0

Ta grönsåpa och gnugga in när du duschar hästen, blir skitmjukt!

Trav_
0

#0 haft samma problem med vårat varmblod dom blir aldrig bra känns det som…. Använde fyra ess salvan, den där svarta burken inte helt säker på vad den hette.. Blev iaf bättre av den men inte helt bra…..

thilda-
0

helosan?

Trav_
0

#4 funkar inte..

travande_ponny
0

håller med #2 fungerar jätte bra med grumme såpa! (:

Cactus
0

Jag använder blombalsam, funkar utmärkt

jossan92
0

jag använder karledsalva i en svart burk , det är lite tjära i, kommer inte ihåg va den heter, men finns nog i hästshop på banorna, man ska inte använda för mkt , men mitt varmblod va jätte dålig i karlederna när jag köpte honom och dom är jätte mjuka nu och växt igen med hår.. tycker attd et har funkat utmärkt ..

Anna-Ida
0

Brukar låta hästarna stå fotbad i grönsåpa och ljummet vatten ca 10 min.. det gör att det drar ut all skit… sen smörjer jag med parafin olja blandat med jodopax (så de blir typ rosa färg) sedan lägger jag bomulls omslag…. funkar skit bra !! behöver typ bara göra de i 3 dagar irad sen är de borta!

garrilina
0

Sälolja är bra, men man bör ha plasthandskar annars luktar man lite fisk om händerna.Cool