vi har ett foder som innhåller en massa örter å grejs, det är ett jättebra foder.

Jodå, det gör vi. Främst svartkummin, som är bra för hosta. sen lite annat smått och gott :)
en häst i stallet får kamomill ( vet inte hur det stavas )för att lugna ner sig och hittills har det fungerat :)

Alger
Vi ger våra alger, så nu simmar alla mycket bättre x)

#5 Remember who gave you the Alger ;)
Säger som föregående två talare - Alger :) Kanske inbillning, men sen dom böjrade få det för ngt år sen har dom blivit mkt finare i pälsen :)
#5 Hmm nääee ingen aning faktiskt du x)..haha
Mina e me göfina i pälsen. :)
Har foder som innehåller örter (D&H) - så något extra får de inte!
Det bästa man kan ge en häst är Svenne Lindbloms örtsalt.
Våra hästar äter oxå Alger men vi tyckte en av effekterna blev bättre hovkvalitet. Fina i pälsen är de oxå.
Hur mycket kostar alger? och vart får ni tag i sånt? :P
----
Jag ger inte min ponny nå örter och grejs :P

Pigall äter nån örtmix för att försöka hålla hans allergi på lite plats.

#2 Vart får man tag på svartkummin?

Jag ger mina örtsalt från svenne lindblom.
Vad tycker du om örtsaltet?

jag har gett mina fång shettisar örter, de funkar ok. Finns en i Dala-järna som har mkt örter och kan väldigt mkt.

ötrsalt från svenne och munkpeppar till Plomona
ja har massa örter som är bra till allt möjligt svartklo, djävulsklo är väll de jag använder mest å linfrö använder jag mkt :) åker till örtagården å köper hem :)
#18 Varför ger du djävulsklo? De är ju liknande fenylbuthazon i verksamt ämne..
Till Er som ger alger
Jag hoppas att ni är medvetna om att rekommenderad mängd alger ger upp till FEMTIO gånger så mycket jod som dagsbehovet är. Risk för jodförgiftning finns…
De blev fel.. linfrö o gullris används mest, svartklo finns väl inte???
Djävulsklo har vi bara använt nån gång enligt rekomendation av equiterapeften. lakrisrot vid förkylning.