Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1127 ggr
Nathalie_p
0

Jägersro inställt 8/11

Någon som vet varför de ställt in tävlingarna den 8/11?

CarinaA
0

Slut på pengarna(?)………………..Guld i mun

Saaandberg
0

va neeej ja som hade världens lopp där :'O

Nathalie_p
0

Ingen som vet?

nemesis
0

Nathalie.. ring Tommy Strandquist eller Mikael Tall så får du svarSkrattande

ErikaAndersson
0

det var för dom inte hade pengar + att det var för lite anmälningar.

Mille
0

Hur vet dom vilka som anmäler redan nu ;P Pengarna kan jag ju förstå

Jennie_A
0

#5 Jag förstår att de inte fått några anmälningar, eftersom den går ut den 3 november Flört

Nä, skämt åsido. Inga pengar alltså…

VeronicaP
0

kan vara så att det har varit så lite anmälnigar bla på sista tävlingen och då pengarna kanske inte räcker så väljer de att ställa in.

Klokt beslut tycker jag ….

MarcusJohansson
0

Jag tycker att det är helt åt fanders! Dom har vetat exakt hur många dagar respektive hur mycket pengar dom hade att tillgå hela säsongen! Har man satt ut propar så har man!

Det blir inte bättre av att man ställer upp som när man inte har lopp själv men när det ser bra ut så ställer dom in. Man tappar sugen att hålla på!

Lise
0

Att de har fått få anmälningar är inte så konstigt då det i år har kolliderat med andra banors tävlingar, bl a hade jägers dubbeltrav och Tomelilla tävlingar samma helg, och även Derbyt som gick på söndagen och Tomelilla på lördagen, då får man välja när man inte har så många hästar att starta, trist när det blir så.

MarcusJohansson
0

#10 Ja och sedan kan man räkna in att dom har valt två heldagar med enbart pengaproppar. Propparna har överlag varierat stort i kvalite. Inte undra på att det blir lite anmälda om propen dels e pengar och dels är autostar!

Stuteri-Ekslatt
0

Tyckte inte att det spelade så stor roll att derbyt gick dan efter tomellila vi hade långväga gäster som tävlade på tomellila och sedan hade en ponny med på derbyt. Det var inte så många från vårat distrikt som var med på derbyt och det fans ju fler som kunde ha tagit med ponnysar till tomelilla dan innan.

Lise
0

#12 Vi hade anmält Molta till Derbyt om det inte kolliderat med Tomelilla, nu valde Nathalie Tomelilla där hon kunde starta i två lopp, men hade de inte gått samma helg hade hon varit med i Derbyt också. Det är ju lätt för er som har många hästar till start, men det finns många med bara en, två hästar och vi får välja.

Mille
0

Fast man kan knappast säga att det är många som har en 4-åring som kan starta i derbyt

nemesis
0

tycker det är synd att tävlingen inte blir av då det jag nu faller för åldersgränsen.. men nu är det ju bestämt och klubben har säkert riktigt bra anledningar till att ställa in tävlingen annars hade de inte gjort det!!  tycker också det har varit dåligt med anmälningar vid vissa lopp men jag tror det har med hur propparna är utskrivna.. flera lopp iår har varit stängda vid en viss tid och jag har en häst som nästan aldrig kan gå ut pga utav det.

jag tycker vi ska ta bort alla pengalopp och enbart köra tidslopp som förr i tiden då tror jag att det kommer fler hästar i loppen igen.

Stuteri-Ekslatt
0

Tycker inte de har så många tre var är väl inte så många man får ju räkna per kusk och inte vad stallet har. Vi har många hästar , men det är hur många som tävlar som räknas och de har inte många fler än vad andra har och den ene har det inte varit många lopp till. vi har också fått välja flera gånger då det varit tävlingar samtidigt.

VeronicaP
0

Att pengarna tar slut är väl inte så konstigt , tycker det överlag har varit svårt att ragga sponsorer bla i alla fall i våran klubb , det räcker att man tappar någa sponsporer så försvinner det en massa pengar.

Vet att många vill tävla och så det förstår jag men det finns ju även många aktiva som *glömmer* hjälpa till bla med att ragga sponsorer , alla kan man göra lite för att försöka ragga pengar till klubbarna..

Klankar inte på någon och inte på Jägers heller bara lite allmänt tänkande :-)

nemesis
0

#13 jag har haft 3 hästar till start  och ni har väl haft 2 st så himla många fler har jag inte haft.Skrattande

Lise
0

#18 Nu var det ju inte er jag menade, utan allmänt. Och på ett helt år så behöver ju inte banorna som ligger nära varandra ha tävlingar som krockar, är det mer utspritt under året så kan ju de med bara en häst starta alla tävlingsdagar.

I år har vi i stort sett bara startat en häst då den andra varit sjuk nästan hela säsongen (startat tre lopp i år) och inte kommer till start mer.

nemesis
0

#19 ja det är synd med Baron han hade mer att ge

Kima
0

# 9 Det handlar inte om att det var bra eller dåliga lopp för NÅGON, har man ingen fakta ska man heller inte yttra sig!!!